Twój głos ma znaczenie,
podziel się swoją historią!
Marcin Zając
Home Broker
Home Broker
HOME BROKER jest doradcą na rynku nieruchomości. Świadczy usługi pośrednictwa w obrocie nieruch
150
Liczba pracowników
Strona www
Ilu pracowników w tym momencie Państwo zatrudniacie?
Jesteśmy największą w Polsce agencją nieruchomości i jedną z największych firm doradztwa finansowego. Dzisiaj zatrudniamy 424 doradców w obrocie nieruchomościami i 240 doradców finansowych w 25 miastach.
Z jakich kanałów rekrutacyjnych najczęściej Państwo korzystacie?
Wykorzystujemy przede wszystkim możliwości jakie daje internet. Najpopularniejsze są duże portale z ogłoszeniami o pracę, ale rekrutujemy także z wykorzystaniem serwisów społecznościowych czy serwisów kariery, gdzie prowadzimy akcje rekrutacji bezpośredniej. Drugim ważnym kanałem zatrudniania jest rekrutacja wewnętrzna. Mocno stawiamy na rozwój zawodowy naszych pracowników, dlatego przy wielu stanowiskach najpierw bierzemy pod uwagę osoby z naszej organizacji, a dopiero potem szukamy kandydatów poza strukturą firmy.
Jakieś innowacyjne pomysły w temacie rekrutacji?
Zdecydowaliśmy się na wdrożenie tzw. systemu poleceń do pracy, który polega na rekomendowaniu przez naszych pracowników osób z doświadczeniem i odpowiednimi kwalifikacjami. Kandydat odbywa standardowy proces rekrutacyjny, a o sukcesie decydują jego umiejętności. Można nas spotkać na uczelniach, w biurach karier i na lokalnych targach pracy, które umożliwiają bezpośrednie spotkania i rozmowy – często z osobami, które planują zmianę branży czy zawodu. Co ciekawe, zauważyliśmy także, że wśród naszych pracowników pojawiają się osoby, które wcześniej korzystały z usług Home Brokera w zakresie zakupu lub sprzedaży nieruchomości.
Na jakie stanowiska najczęściej Państwo rekrutujecie?
Najpopularniejsze jest stanowisko Doradcy ds. Nieruchomości, czyli osoby, która swoją wiedzą i doświadczeniem pomaga naszym Klientom znaleźć wymarzoną nieruchomość.
Proszę opisać przykładowy proces rekrutacji, ile trwa, jakich metod Państwo używacie, czy stosujecie Państwo jakieś testy, case study, itp.?
Proces rekrutacji na stanowisko Doradca ds. Nieruchomości wygląda następująco: w ciągu miesiąca otrzymujemy ponad 1000 aplikacji i dzięki wdrożonemu nowoczesnemu systemowi rekrutacyjnemu jesteśmy w stanie mocno skrócić proces do 2-3 tygodni. Aplikacje zbieramy do systemu rekrutacyjnego, który pozwala nam na wstępną selekcję CV. Rekrutacja na w/w stanowisko odbywa się w sposób rozproszony tj. wszystkie aplikacje po tym jak trafią do nas i zostaną wstępnie ocenione, przekazywane są do menedżerów oddziałów, którzy rozpoczynają II etap rekrutacji. Menedżerowie w czasie tego etapu korzystają z wewnętrznych procedur oraz technik rekrutacyjnych, które mają na celu przede wszystkim weryfikację Kandydata pod kątem umiejętności bezpośredniej pracy z Klientami. Na tym etapie menedżerowie mogą korzystać z testów kompetencji, które ułatwiają podjęcie decyzji o rozpoczęciu współpracy z Kandydatem.
A końcowy etap?
Pozytywny wynik rozmowy z Menedżerem oddziału oznacza dla Kandydata spotkanie z Dyrektorem Regionalnym Sprzedaży, który podejmuje ostateczną decyzję o przedstawieniu Kandydatowi oferty współpracy.
Najtrudniejsza rekrutacja dla Państwa na jakie stanowisko się odbywała?
Najtrudniejsze rekrutacje to te, które dotyczą stanowisk menedżerskich. Wymagają one bowiem bardzo dużego przygotowania. Na takie stanowiska otrzymujemy dużą liczbę aplikacji, co oznacza konieczność bardzo skrupulatnej wstępnej selekcji Kandydatów, a następnie przeprowadzenie kilkudziesięciu rozmów rekrutacyjnych na różnych etapach kompetencyjnych. W przypadku takich rekrutacji margines błędu na jaki możemy sobie pozwolić jest bardzo mały.
Czy macie Państwo programy stażowe, bądź praktyki dla studentów?
Tak. Praktyki i staże dostępne są dla studentów w trybie ciągłym, można je odbyć praktycznie we wszystkich departamentach firmy. Najpopularniejszym miejscem odbywania praktyk jest Departament Rekrutacji i Szkoleń, gdzie studenci mogą zapoznać się ze specyfiką pracy w dziale, w którym każdego miesiąca odbywa się kilka szkoleń wstępnych oraz szkolonych jest ponad 300 Doradców. Osoby odbywające praktyki zdobywają więc bardzo cenną wiedzę i umiejętności z zakresu organizacji szkoleń, procesów rekrutacyjnych czy dokumentacji.
Jakie szkolenia jesteście Państwo w stanie zapewnić swoim pracownikom?
Doradcy Home Broker działają w dwóch liniach biznesowych: nieruchomości i finanse. Dynamika obu rynków wymaga od nas prowadzenia szkoleń przede wszystkim tzw. produktowych, czyli dających możliwość szybkiego zapoznania się z nowymi inwestycjami deweloperów, czy też wprowadzanymi na rynek rozwiązaniami finansowymi, jak ubezpieczenia czy kredyty firmowe. Do prowadzenia takich szkoleń najczęściej zapraszamy trenerów naszych partnerów biznesowych, którzy posiadają największą wiedzę na temat swoich rozwiązań czy inwestycji. Prowadzimy także szkolenia miękkie, które obejmują nie tylko umiejętności sprzedażowe, ale pozwalają Doradcom na zwiększenie satysfakcji z pracy poprzez swój rozwój i lepsze kompetencje. W ostatnim czasie prowadziliśmy szkolenia z zakresu Psychologii sprzedaży dla Doradców ds. Nieruchomości, zarządzania sobą w czasie i wiele innych.
Czy oprócz stałej pensji, pracownicy mogą liczyć na dodatkowe benefity?
W Home Broker funkcjonuje ścieżka kariery, która najlepszym Doradcom daje benefity w postaci gwarancji wysokich stawek prowizyjnych, dostępu do dedykowanych szkoleń, możliwości rozpoczęcia współpracy z osobistą Asystentką lub Asystentem, czy też extra premii kwartalnej. Ponadto nasi Doradcy korzystać mogą z prywatnej opieki medycznej, karty Multisport, czy też ubezpieczenia na życie dla siebie i swoich rodzin. Zapraszamy na stronę internetową https://homebroker.pl/kariera-w-home-broker
Dziękujemy za rozmowę.