Miniaturka
Agnieszka Kopczyk
Quick-Mix Sp. z o.o.

Jaki był kluczowy moment w firmie i kiedy nastąpił?

quick-mix jest częścią międzynarodowego koncernu budowlanego Sievert AG. W Polsce jesteśmy obecni od 1997 roku czyli już 17 lat. W tym okresie wiele było wydarzeń które w sposób znaczący przyczyniły się do rozwoju naszej firmy. Jednym z kluczowych było na pewno otwarcie fabryki zapraw budowlanych w Rawie Mazowieckiej, które pozwoliło nam poszerzyć asortyment, zwiększyć dostępność naszych wyrobów oraz znacząco rozwinąć sieć dystrybucji. Równie ważnym i strategicznym dla rozwoju firmy wydarzeniem było rozpoczęcie produkcji farb i tynków elewacyjnych w nowym zakładzie produkcji mokrej w Rawie Mazowieckiej we wrześniu ubiegłego roku. Nowy zakład  to przede wszystkim inwestycja w dostępność i kompleksowość naszej oferty a co za tym idzie - w satysfakcję klientów 

Jakie są topowe produkty, usługi Państwa firmy?

Jesteśmy jednym z wiodących producentów zapraw i chemii budowlanej na rynku europejskim. Sztandarowym produktem quick-mix są zaprawy do klinkieru, w tym asortymencie jesteśmy liderem technologicznym i rynkowym. Inne ważne i rozpoznawalne produkty to systemy ociepleń Lobatherm i kleje do płytek FX oraz systemy renowacji zabytków w których również jesteśmy jedną z wiodących marek. W ostatnich latach nasze portfolio uzupełniliśmy o produkty do budownictwa inżynieryjnego oraz systemy nawierzchni drogowych.

Ile w tym momencie jest zatrudnionych pracowników?

W tej chwili jest u nas zatrudnionych 97 osób. 

Ile rekrutacji przeprowadzacie w ciągu roku?

Różnie, w zależności od potrzeb. Uwarunkowania zarówno rynkowe jak i wewnątrzfirmowe decydują o potrzebie prowadzenia rekrutacji. Przykładowo w ubiegłym roku, w związku z otwarciem naszego trzeciego zakładu w Rawie Mazowieckiej, tych procesów było więcej niż w latach ubiegłych i dotyczyły one szerszego spektrum stanowisk.

Pracowników na jakie stanowiska zatrudniacie najczęściej?

W ostatnim czasie najwięcej rekrutacji prowadzimy  na stanowiska doradców techniczno-handlowych. Duży wpływ na to miały rozwój sprzedaży asortymentów strategicznych,  zmiany podziału terytorialnego obsługiwanych regionów oraz specjalizacja doradców odpowiedzialnych bezpośrednio za pozyskiwanie oraz kompleksową obsługę inwestycji. Działania te spowodowały zwiększenie liczby zatrudnionych osób w dziale sprzedaży.

Jakimi kanałami jest prowadzony proces rekrutacji?

Staramy się dotrzeć do jak największej liczby osób potencjalnie zainteresowanych pracą w naszej firmie, więc najczęściej zamieszczamy ogłoszenia na dedykowanych portalach internetowych. Jednocześnie na bieżąco monitorujemy rynek w poszukiwaniu ciekawych i ambitnych osób spełniających nasze oczekiwani. W przypadku rekrutacji na stanowiska specjalistyczne korzystamy również  z pomocy i doświadczenia zewnętrznych firm rekrutacyjnych. 

Czy firma zatrudnia praktykantów, stażystów?

Tak, oczywiście. Bardzo nam zależy, aby młode osoby, które dopiero wkraczają w życie zawodowego, mogły zdobywać doświadczenie właśnie w naszej firmie. I tak się dzieje. Każdego roku otrzymujemy podania o przyjęcia na praktyki studenckie, najczęściej do działów technicznych takich jak kontrola jakości, produkcja, product management. Ma na to zapewne ogromny wpływ nowoczesny proces technologiczny i idąca za tym doskonała jakość naszych produktów. 

Jak wygląda ścieżka rozwoju nowo zatrudnionego pracownika?

Naszym priorytetem jest odpowiednie przygotowanie i wyposażenie nowego pracownika we wszystkie niezbędne narzędzia oraz wiedzę potrzebną do efektywnej pracy. W związku z tym,  dla każdej nowej osoby tworzony jest harmonogram wdrożenia, obejmujący szereg spotkań i szkoleń w poszczególnych działach naszej firmy. Staramy się, aby już na samym początku zbudować dobrą atmosferę współpracy i zaangażowania – to później procentuje i ma wymierny wpływ na funkcjonowanie całej organizacji. Wartością dodaną takiego właśnie postępowania jest stworzenie wysoko wykwalifikowanego zespołu pracowników przygotowanych do objęcia kluczowych stanowisk w przypadku ewentualnych rekrutacji wewnętrznych. 

Jak budujecie wizerunek pracodawcy w Internecie?

Jesteśmy obecni na portalach branżowych. Ważnym elementem jest również strona internetowa quick-mix na której można znaleźć informacje o firmie, produktach oraz aktualności z życia naszej firmy. Staramy się budować nasz wizerunek nie tylko w internecie. Zależy nam, abyśmy byli dostrzegani i doceniani zarówno w wymiarze wirtualnym jak i realnym, a może przede wszystkim realnym. Właściciel grypy Sievert AG do której należy quick-mix, prof. Hans-Wolf Sievert jest człowiekiem, który przywiązuje ogromną wagę do zagadnienia społecznej odpowiedzialności biznesu, dlatego staramy się wspierać i rozwijać różnego rodzaju inicjatywy prospołeczne. Przykładem może być tu ścisła współpraca z klubem sportowym „quick-mix Strzelinianka”. Jednocześnie wspieramy rodzinne domy dziecka, warsztaty terapii zajęciowej, akcje charytatywne oraz wydarzenia lokalne w Rawie Mazowieckiej i w Strzelinie. Wszystkie te działania sprawiają nam bardzo dużo satysfakcji.

Jakie są główne wyzwania dla Państwa branży?

Wyzwaniem dla branży na kolejne lata jest rozwój budownictwa energooszczędnego i ekologicznego. Budujemy lepiej i szybciej a co za tym idzie potrzebne są nowoczesne i innowacyjne materiały odpowiadające na te potrzeby inwestorów i wykonawców. Większe są też oczekiwania klientów co do różnorodności i możliwości zastosowań materiałów. Takie wyzwania i kierunki rozwoju rynku budowlanego dobrze wpisują się w naszą strategię.  Quick-mix oferuje pełne systemy chemii budowlanej umożliwiające kompleksową realizację prac budowlanych. Promujemy także rozwiązania innowacyjne jak choćby systemy ocieplenia budynków od wewnątrz czy systemy montażu kostki brukowej na podkładach drenażowych. Jednocześnie stawiamy na rozwiązania ekologiczne i zdrowe. Jako właściciel marki Tubag systematycznie rozwijamy ekologiczne produkty na bazie trasu reńskiego.

Antek jest ciekawy jaka panuje atmosfera w pracy?

Atmosferę firmy tworzą ludzie, którzy w niej pracują, a w naszej firmie pracują ludzie niezwykle zaangażowani, kompetentni i przyjacielscy. Staramy się monitorować odczucia i opinie naszych pracowników, dlatego przeprowadzamy ankiety pracownicze, które pozwalają nam wyciągnąć wnioski i zweryfikować panujące nastroje. Wspieramy aktywności i zachowania, które wzbudzają pozytywne emocje angażując w te działania wszystkich pracowników firmy. Chcemy zmieniać i zmieniamy nasze środowisko pracy na jeszcze bardziej przyjazne i motywujące.

Cedric pyta czy firma prowadzi szkolenia dla pracowników?

Tak, oczywiście. Bardzo dbamy o poziom wiedzy zarówno merytorycznej jak i praktycznej naszych pracowników. Wszystkie inicjatywy w tym zakresie są analizowane i wspierane. Zakres i rodzaj szkoleń dobieramy zawsze pod potrzeby konkretnych działów i osób. Obecnie zakończyliśmy kilkumiesięczny projekt szkoleniowy dla naszego działu sprzedaży. Składał się on z kilku modułów rozwijających kluczowe umiejętności i kompetencje z tego właśnie obszaru. Szkolenia były poprzedzone Development Center który pozwolił nam określić potrzeby szkoleniowe i możliwości rozwoju kompetencji pracowników działu handlowego. 

Gosia jest ciekawa czy wynagrodzenie jest jednoskładnikowe czy też w systemie premiowym?

Obowiązujący w naszej firmie system wynagrodzeń składa się z wynagrodzenia zasadniczego oraz premii, uzależnionej od osiąganych wyników pracy. Zależy nam żeby wynagrodzenie było odzwierciadleniem osiąganych przez pracownika wyników, zaangażowania i  realizacji założonych celów.

Dziękujemy za rozmowę.

gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Quick-Mix Sp. z o.o.