logo Clar system

Clar system

Poznań

Grupa Kapitałowa Clar System – JEDNO ROZWIĄZANIE – PEŁEN ZAKRES USŁUG
Wywiadu udzieliły:
Ewelina Waśkowiak Kierownik Działu Marketingu Clar system
Monika Przyborska Kierownik Działu Personalnego Clar system
Ewelina Waśkowiak -  PR-owiec z wykształcenia i zamiłowania. Ukończyła studnia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu o specjalności handel i marketing, a następnie studia podyplomowe na tej samej uczelni z zakresu „Komunikacji i promocji w biznesie” Pracowała w Biurze Rzecznika Prasowego, Biurze Zarządu  i Public Relations korporacji, gdzie dbała o pozytywny wizerunek firmy zarówno wśród klientów wewnętrznych i zewnętrznych. Obecnie Kierownik Działu Marketingu i Telemarketingu Grupy Kapitałowej Clar System.
 
Monika Przyborska - Absolwentka Wyższej Szkoły Bankowej na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Z Grupą Kapitałową Clar System związana od 2007 r., czyli od początku kariery zawodowej. Od 3 lat na stanowisku Kierownika Działu Personalnego realizuje politykę firmy w obszarze „miękkiego HR”. 
 
    
Takie oryginalne maty, witają przy wejściu do siedziby firmy naszych Klientów.
 
Firma Clar System od 16 lat na rynku. Jak funkcjonuje obecnie ?
Jesteśmy prężnie działającą firmą, zatrudniającą obecnie 9000 osób, które codziennie obsługują 3000 placówek na terenie całego kraju. Na rynku z powodzeniem działamy od 1999 roku, utrzymując się w ścisłej czołówce liderów branży. Właścicielem Grupy Kapitałowej Clar System jest firma AB Facility, należąca do największych dostawców kompleksowych usług Facility Management w Czechach i na Słowacji. W naszym portfolio znajduje się szereg usług z zakresu miękkiego (Soft) i twardego (Hard) Facility Management:
- Utrzymanie czystości,
- Higiena szpitalna,
- Ochrona mienia,
- Leasing pracowniczy,
- Techniczna obsługa obiektów.
 
 
Co odróżnia Państwa firmę od podobnych działających na rynku?
Grupa Kapitałowa Clar System posiada oddziały w całej Polsce. Obecnie działamy na podstawie siedem makroregionów operacyjnych, które w celu sprawniejszego zarządzania usługami podzielone są na mniejsze. W tym obszarze do dyspozycji potencjalnych Klientów kierujemy grupę Regionalnych Kierowników Sprzedaży, a bezpośredni i stały nadzór nad realizacją usług w terenie sprawują: Dyrektorzy Makroregionów, Koordynatorzy Kontraktów, Koordynatorzy ds. Zatrudnienia i Technolodzy. Tak zbudowana struktura pozwala nam sprawnie zorganizować każdą usługę w dowolnym miejscu w kraju, przy jednoczesnym zapewnieniu ustalonych standardów jakościowych. Jesteśmy jedną z niewielu firm, którą cechuje pełna kompleksowość w wykonywaniu oferowanych usług. Ponad 15letnie doświadczenie z zakresu soft FM w połączeniu z know-how grupy AB Facility, pozwala nam oferować pełen zakres usług FM, ograniczając przy tym konieczność korzystania z drobnych podwykonawców do niezbędnego minimum. Oznacza to, że koszt końcowy usługi dla Klienta nie zawiera dodatkowych, ukrytych narzutów. Sensem zintegrowanego Facility Managementu jest świadczenie Klientowi kompleksowej dostawy wybranych usług, za którą dostawca ponosi pełną odpowiedzialność, a także zarządzanie i koordynacja poszczególnych dostawców usług. Partnerem dla Klienta jest jedna osoba – menedżer projektu, co z założenia ułatwia zarządzanie, przynosi oszczędność czasu i kadry kierowniczej Klienta.
 
Na targach pracy w całej Polsce szukamy nowych pracowników.
 
Co jest odpowiedzialne za sukces firmy?
Sukces firmy tworzą ludzie, a z Grupą Kapitałową Clar System związani są profesjonaliści posiadający odpowiednią wiedzą i doświadczenie, jednocześnie jesteśmy elastyczni i kreatywni. Aktywnie i z pasją, myśląc przede wszystkim o naszych Klientach. W trosce o jakość świadczonych usług dążymy do stałego doskonalenia kwalifikacji i rozwijania umiejętności swoich pracowników m.in., poprzez realizację projektów szkoleniowych dla kadry zarządzającej i pracowników liniowych. Ponadto dysponujemy bogatym zapleczem technicznym i fachowym, gotowym zmierzyć się z każdym, nawet najbardziej wymagającym zadaniem. Stosowanie profesjonalnego sprzętu, wysokiej jakości technologii i środków chemicznych dostosowanych do specyfiki obsługiwanego obiektu, pomaga sprostać wymaganiom Klienta i nawet najbardziej rygorystycznym normom, dotyczącym ochrony środowiska i gospodarki odpadami. Wszystkie usługi realizujemy w oparciu o wypracowane, scertyfikowane, a także sprawdzane standardy pracy. Wiemy jak ważne, jest zapewnienie odpowiedniej jakości świadczonych usług. Współpracujemy z najlepszymi producentami i dystrybutorami profesjonalnych środków czystości, dezynfekcji, maszyn i sprzętu. Stawiamy na profesjonalizm, zatem w gamie stosowanych przez naszą firmę produktów trudno dopatrzyć się ogólnodostępnych środków chemii gospodarczej. Ponadto regularnie przeprowadzamy Badania Zadowolenia Klienta. Pozwala ono zrozumieć oczekiwania, opinię i wymagania naszych Klientów. Wyniki służą do ustalenia priorytetów, celów i standardów firmy, dzięki temu możemy także przyjrzeć się prognozowanym zmianom ich zachowań oraz kształtować usługę na podstawie informacje uzyskane w wyniku raportu.
     
 
 
Świętujemy.
 
Co stanowi największe wyzwanie dla Państwa firmy?
Największe wyzwanie stanowią dla nas zawsze Klienci, a mianowicie sukcesywne pozyskiwanie nowych oraz dbanie o utrzymanie, zaspokajanie potrzeb i oczekiwań stałych odbiorców usług.
Możemy poszczycić się zaufaniem kilkuset Klientów na terenie całego kraju. Blisko 500z nich współpracuje z nami w ramach umów stałych. Nasi Klienci reprezentują różnorodne sektory rynku i branż, w tym: przemysł ciężki, produkcja RTV i AGD, branża spożywcza, branża elektromaszynowa, szpitale oraz prywatne, państwowe placówki służby zdrowia, galerie i centra handlowe, sklepy wielko-powierzchniowe, supermarkety, hipermarkety, dyskonty, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, szkoły, uczelnie, obiekty sportowe, baseny, pływalnie, parki rozrywki, obiekty konferencyjne, urzędy, instytucje publiczne. Dużym wyzwaniem dla nas jest także usługa technicznej obsługi nieruchomości. Posiadamy wyjątkowe know-how w tym zakresie, dysponujemy zespołem wykwalifikowanych fachowców, nie ograniczamy się wyłącznie do rozwiązań technologicznych i praktyk stosowanych w Polsce, wykorzystujemy także technologię i wiedzę zdobytą poza granicami kraju. Planujemy silne wykorzystanie zbudowanego w ciągu ostatnich dwóch lat fundamentu w usługach technicznej obsługi nieruchomości. Pierwsze kontrakty pozwoliły nam stworzyć bazę referencyjną, która stała się podstawą do dalszej, już dużo intensywniejszej ekspansji w obszarze usług technicznej obsługi budynków. Wierzymy, że wszystkie te aspekty zadecydują o sukcesie w tym zakresie.
      
 
Pracowników, na jakie stanowisko poszukujecie Państwo najczęściej?
Grupa Kapitałowa Clar System jest firmą ogólnopolską, stąd też rekrutujemy pracowników na terenie całego kraju. Nasza firma dynamicznie się rozwija, nieustannie wdrażamy nowe kontrakty i wchodzimy w nowe obszary działalności. Obecnie skupiamy się na rozszerzeniu usług technicznej obsługi obiektów – stąd niezwykle często poszukujemy Techników obiektu-osób z doświadczeniem w technicznym utrzymaniu nieruchomości, czasem potrzebne są specjalistyczne uprawnienia. Poszukujemy Koordynatorów kontraktów, którzy na co dzień zarządzają zespołami świadczącymi usługi w budynkach naszych Klientów, pracowników do prac administracyjno–biurowych, a także specjalistów z dziedziny kadr i płac, finansów i obsługi klienta. Zależy nam na zatrudnianiu osób ambitnych, energicznych, otwartych na nowe wyzwania i doświadczenia.
     
Organizujemy konferencje.
 
Czy firma Clar System daje szanse również osobą z niewielkim doświadczeniem?
Jesteśmy otwarci na zatrudnianie osób młodych, które w naszej organizacji mają okazję zdobyć doświadczenie, będące furtką do dalszej kariery. Zatrudniamy także osoby niepełnosprawne, jako Zakład Pracy Chronionej jesteśmy atrakcyjnym pracodawcą dla osób posiadających orzeczenie o stopniu niepełnosprawności. Poza tym prowadzimy niejako stałą rekrutację pracowników do obsługi nowych obiektów – głównie pracowników gospodarczych oraz pracowników ochrony.
      
 
Jakimi kanałami prowadzony jest proces rekrutacji?
Tak naprawdę wybór narzędzi i kanałów rekrutacji związany jest z rodzajem stanowiska, na które poszukujemy kandydatów. Najczęściej poszukujemy pracowników poprzez ogłoszenia – na stronie domowej Clar System www.clarsystem.pl, gdzie znajduje się zakładka „oferty pracy”, w której znaleźć można informacje o aktualnie prowadzonych procesach rekrutacyjnych.
Oferty naszej firmy zamieszczane są na najlepszych portalach rekrutacyjnych oraz na lokalnych portalach ogłoszeniowych. Bardzo często, w dotarciu do kandydatów wykorzystujemy media społecznościowe, portale branżowe. Blisko współpracujemy z biurami karier uczelni wyższych.
Dysponujemy świetnym zespołem rekruterów – Koordynatorów ds. zatrudnienia, którzy na terenie całego kraju zajmują się poszukiwaniem pracowników.
      
Targi pracy.
 
 A jak wygląda proces rekrutacyjny w państwa firmie?
Proces rekrutacyjny na stanowiska administracyjne jest zawsze 2-etapowy.
W pierwszym etapie kandydaci zapraszani są na spotkanie z pracownikiem działu personalnego, który przeprowadza wywiad z kandydatem. W przypadku stanowisk specjalistycznych temu etapowi rekrutacji towarzyszą testy mające na celu sprawdzenie faktycznej wiedzy kandydata. Spośród osób, które uczestniczą w I etapie rekrutacji wybieramy 3-5 kandydatów, którzy rekomendowani są do rozmów z szefem działu, w którym aktualnie jest wakat. Drugi etap kończy proces rekrutacji. W przypadku stanowisk wysokiego szczebla przeprowadzamy sesje Assessment Centre. Istotne dla nas jest to, by na każdym etapie Kandydat otrzymał informację
o decyzjach, jakie zapadły w procesie rekrutacji. Dbamy o to, by każda osoba, która będzie zaproszona na rozmowę kwalifikacyjną, otrzymała od nas informację zwrotną na temat wyników rekrutacji.
      
Promujemy zdrowy tryb życia.
 
Czy firma uczestniczy w targach pracy?
Oczywiście, uczestniczymy w targach i giełdach pracy. Nasi Koordynatorzy ds. zatrudnienia aktywnie współpracują z Powiatowymi Urzędami Pracy oraz wszelkimi lokalnymi instytucjami, fundacjami oraz stowarzyszeniami, które zajmują się aktywizacją zawodową, głównie osób niepełnosprawnych i zagrożonych wykluczeniem społecznym.
      
Przy okazji targów – zwiedzamy.
 
Proszę podpowiedzieć przyszłym, potencjalnym pracownikom, jak najlepiej przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej ?
Rozmowa kwalifikacyjna jest trudnym i stresującym momentem dla kandydata. Spotyka się on z kompletnie obcym człowiekiem, by opowiadać o sobie i przekonać rekrutera, że jest „tym właściwym” człowiekiem na dane stanowisko. Dobrze więc „oswoić” tę sytuację zaczynając od bardzo prostych, pozornie banalnych czynności, takich jak sprawdzenie gdzie dokładnie odbędzie się spotkanie i ile czasu potrzeba by dojechać na miejsce. Warto zajrzeć na stronę internetową pracodawcy, zapoznać się z profilem działalności, wizją i filozofią działania. Istotne jest, byśmy idąc na rozmowę kwalifikacyjną pamiętali, na jakie stanowisko aplikowaliśmy. Przyjrzyjmy się przed rozmową własnemu CV, przypomnijmy sobie szczegóły dotyczące historii zatrudnienia. Zwróćmy uwagę, na te aspekty naszego doświadczenia zawodowego, które są istotne dla stanowiska, na które aplikujemy. Warto dowiedzieć się przed spotkaniem, jaka będzie forma rozmowy, czy mamy przygotować referencje bądź inne dokumenty poświadczające nasze doświadczenie. Nie zapominajmy, że nasz wygląd w bardzo dużym stopniu decyduje o tym, jak jesteśmy oceniani przez rekrutera. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej obowiązuje nas strój biznesowy. Koniecznie dopilnujmy, by pojawić się na spotkaniu punktualnie dajmy sobie chwilę przed rozmową na „złapanie oddechu” i skoncentrowanie się na czekającym nas zadaniu.
Pamiętajmy rozmowa kwalifikacyjna, to wciąż rozmowa dlatego nie bójmy się zadawać pytań
o stanowisko, firmę, proces rekrutacyjny, warunki współpracy.
      
Wspieramy.
 
Dziękujemy za rozmowę.
 
Ostatnio dodane oferty pracy przez Clar system
Osoby do sprzątania na produkcję. zobacz ofertę
Sprzataczka oraz pracownik gospodarczy Bażanowice zobacz ofertę
Sprzątaczka z orzeczeniem o niepełnosprawności Dąbrowa Górnicza zobacz ofertę