brak logo

Ever Grupa Sp.z o.o.

Warszawa

Wywiadu udzielił:
Przemysław Osowiecki
Dyrektor Działu Handlowego, Dyrektor Działu Rekrutacji Centralnej Ever Grupa Sp.z o.o.
z wykształcenia socjolog, z zamiłowania kucharz. Aktualnie pełni funkcje Dyrektora Działu Handlowego oraz Dyrektora Działu Rekrutacji Centralnej dla spółek Grupy Kapitałowej EVER. Z Ever związany od 9 lat. Przeszedł wszystkie szczeble kariery od asystenta Dyrektora Operacyjnego po Dyrektora Handlowego. Wcześniej wolny strzelec i podróżnik.
Ever Grupa Sp.z o.o.
Liczba pracowników: 5000
Rok założenia: 1995
Adres:
Arkuszowa 39
Warszawa
Branże:
  • Obsługa klienta - Call Center
O firmie:
Ever Grupa Sp. z o.o. to firma świadcząca profesjonalne usługi porządkowe m.in. w centrach handlowych, biurowcach, hotelach, fabrykach itp.

Ever jest grupą kapitałową składającą się z kilku spółek. Na czym dokładnie polega wasza działalność?

Nasze spółki zajmują się usługami wsparcia biznesu. Są to usługi z zakresu sprzątania, ochrony, żywienia zbiorowego, użyczania pracowników tymczasowych, obsługa recepcji, a także prace specjalistyczne typu renowacja posadzek, mycie elewacji. Krótko mówiąc, wszystko to, co wspiera tzw. tło funkcjonowania budynku.

Jesteście firmą o zasięgu ogólnokrajowym.

To prawda. Działamy od  Sopotu po Zakopane i od Szczecina po Białystok. Powoli zaczynamy też rozwijać się i po za granicami kraju, ale to już temat na inną dyskusję. Obecnie, bez uwzględnienia naszych spółek zajmujących się pracą tymczasową, zatrudniamy około 5000 osób, co stawia nas prawdopodobnie w pierwszej 10 największych firm tego typu w kraju.

Na jakie stanowiska rekrutujecie najczęściej?

Personel sprzątający – jest to trwały, niekończący się proces. Niekończący, gdyż nie ma takiego miesiąca, w którym nie uruchamialibyśmy nowych, mniejszych lub większych kontraktów.

Załóżmy, że czyta nas osoba, która chciałaby dołączyć do waszego zespołu. Gdzie powinna szukać ofert pracy Grupy Ever?

Działamy na wielu frontach. Od bilbordów, plakatów, ekranów reklamowych w różnych częściach miast, poprzez ogłoszenia na portalach internetowych, na prasie lokalnej kończąc.

Nasz czytelnik otrzymał od was zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną. Proszę uchylić rąbka tajemnic, jaki będzie miała przebieg?

Jeżeli bierzemy pod uwagę serwis sprzątający, czyli stanowisko nie wymagające specjalistycznych umiejętności - przynajmniej na początku, to rozmowa dotyczy doboru lokalizacji, godzin pracy i innych udogodnień dla pracownika. Ponadto rozmawiamy też o poprzednich zajęciach kandydatów. Co do stanowisk specjalistycznych – proces przebiega w sposób tradycyjny - CV, rozmowa w biurze rekrutacji, a następnie rozmowa z przyszłym przełożonym i ewentualnie test umiejętności. Proces rekrutacji kończy decyzja o współpracy.

Czego oczekujecie od kandydatów chętnych do pracy w waszej firmie?

Jest to uzależnione od stanowiska, na które poszukujemy kandydata. W najpopularniejszym segmencie – serwis sprzątający – oczekujemy tylko chęci do pracy i zaangażowania. Pozostałe narzędzia dostaje od nas, poprzez proces szkoleń i treningów.

Jak wyglądają te szkolenia?

Są to szkolenia czysto technologiczne. Dotyczą między innymi użytkowania nowych systemów dozujących, nowych maszyn lub też treningi typowo specjalistyczne, np. szlif kamienia czy polimeryzacja posadzek.

Proszę przekonać mnie, że wasza firma stwarza swoim pracownikom możliwości rozwoju.

Posłużę się przykładem. Otóż, wszyscy nasi dyrektorzy regionalni to osoby, które związały się z nami kilkanaście lat temu i zaczynały od pracy w serwisie sprzątającym, kantynie lub ochronie. Teraz zarządzają i to bardzo skutecznie setkami pracowników.

Dlaczego warto łączyć swoją przyszłość zawodową z waszą grupą?

Trudne pytanie, zwłaszcza, że niczyim marzeniem nie jest praca w serwisie sprzątającym czy ochronie. W mojej opinii, na tle innych podobnych firm, jawimy się jako przewidywalny i stabilny pracodawca. Wynagrodzenia są u nas zawsze na czas, staramy się nagradzać wyróżniających się pracowników oraz zapewniać narzędzia do pracy i uczyć je wykorzystywać. Taka stabilność zawsze jest pozytywnie odbierana przez współpracowników.

Czy oferujecie swoim pracownikom jakieś świadczenia pozapłacowe?

Oczywiście. Naszym pracownikom gwarantujemy opiekę medyczną, prezenty dla dzieci oraz cały pakiet refundacyjny.

Jakimi wartościami kieruje się Grupa Ever w swojej działalności biznesowej?

Dwadzieścia lat temu zaczynaliśmy od sprzątania hoteli. To hotelarze nauczyli nas standardów czystości. Staramy się przenosić je na inne dziedziny naszej działalności. Największy nacisk kładziemy na jakość. Naszym wyróżnikiem zawsze była dbałość o szczegóły – tak charakterystyczna dla pracy w hotelach. Nie wiem czy można to nazwać wartością, raczej pewnym sposobem postępowania, ale dla nas zawsze najważniejszy jest efekt naszej pracy oraz to, że możemy bez wstydu powiedzieć: „to my za to odpowiadamy”. Takie działanie nie jest możliwe bez odpowiedniego doboru i wyszkolenia pracownika. Często nieodpowiedni efekt czystości nie jest winą pracownika, tylko jego złego przeszkolenia lub braku profesjonalnych narzędzi. My staramy się zapewnić te narzędzia, gdyż jest to klucz do naszego sukcesu.

Jakimi sukcesami możecie się pochwalić?

Nasze sukcesy? To że jesteśmy 20 lat na rynku i stale zwiększamy obroty i gamę oferowanych usług. Kadra managerska może pochwalić się kilkunastoletnim stażem w naszej firmie. Mi osobiście największą satysfakcję dała wypowiedź jednego z naszych kontrahentów – Ever to firma trzeciego wyboru. Najpierw kontrakt podpisuje najtańszy, później ten, który najwięcej obiecał, a w końcu, gdy już ma się dość – kontrakt oddaje się EVER, firmie, która zapewnia spokój i jakość.

W jakich kolorach rysuje się przyszłość waszej firmy?

Jesteśmy dużym, stale rozwijającym się dostawcą usług. Jeżeli w skali makro nie wydarzy się nic co będzie miało zasadniczy wpływ na rynek pracy w kraju, do przyszłości podchodzimy z dużym optymizmem.