logo Voice Contact Center Sp. z o. o.

Voice Contact Center Sp. z o. o.

Warszawa

Wywiadu udzieliła:
Anna Wszelaki
Specjalista ds. HR Voice Contact Center Sp. z o. o.
Specjalista ds. HR w firmie ArchiDoc i Voice Contact Center. Absolwentka psychologii stosunków międzykulturowych w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie. Z firmą związana od 2011 roku, natomiast w dziale HR pracuje od 2014 roku.
Voice Contact Center Sp. z o. o.
Liczba pracowników: 500
Rok założenia: 1996

Czym zajmuje się Voice Contact Center?

Świadczymy nowoczesne usługi dla biznesu z zakresu wielokanałowej obsługi klienta. Zajmujemy się prowadzeniem biur obsługi klienta dla klientów z wielu branż, a także wsparciem sprzedaży, kompleksową obsługą sklepów internetowych oraz rejestracją w placówkach medycznych. Nasi konsultanci kontaktują się z klientami telefonicznie, poprzez e-maile, sms-y, chaty, social media, a także tradycyjną korespondencję.

 

Dla kogo świadczycie swoje usługi?

Współpracujemy z największymi firmami w Polsce. Większość z nich to rozpoznawalne i cenione marki z branży finansowej, telekomunikacyjnej, medialnej, motoryzacyjnej, wyposażenia wnętrz i kosmetycznej. Możemy wymienić m.in. takich potentatów jak PZU, NC+ czy Statoil, Burda, National Geographic oraz wiele innych.

 

Gdzie realizujecie swoje usługi?

Nasze usługi realizujemy w nowoczesnych centrach operacyjnych w Warszawie, Łodzi i Lublinie.
Do dyspozycji klientów oddajemy ponad 500 profesjonalnych stanowisk contact center, których liczba może zostać w krótkim czasie istotnie zwiększona.

 

Kto tworzy zespół waszej firmy?

Zespół konsultantów jest niezwykle różnorodny. Tworzą go ludzie w różnym wieku, z różnym wykształceniem oraz na różnych etapach kariery zawodowej. Są wśród nich osoby studiujące, absolwenci stawiający pierwsze kroki w swoim życiu zawodowym, młode mamy, osoby, które postanowiły zmienić kierunek rozwoju kariery zawodowej, a także osoby konsekwentnie od lat doskonalące umiejętności z zakresu obsługi klienta. Kadrę menedżerską stanowią natomiast ludzie z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży contact center. Większość z nich zaczynała od pracy na stanowisku konsultanta telefonicznego i przeszła wszystkie etapy kariery w organizacji, zgodnie z pielęgnowaną przez nas zasadą pierwszeństwa wewnętrznych awansów.

 

Jakimi sukcesami może pochwalić się Voice Contact Center?

Jesteśmy doceniani za jakość świadczonych usług i rozwojowość biznesu w najważniejszych konkursach branżowych. Otrzymaliśmy tak prestiżowe nagrody, jak m.in. Call Center Awards, Outsourcing Star, Golden Arrow oraz Telemarketer Roku. Dodatkowo, a może przede wszystkim, stanowimy zgrany i energiczny zespół osób nastawionych na współpracę i lubiących swoje towarzystwo.

Na jakie stanowiska najczęściej rekrutujecie pracowników?

Otwartą rekrutację prowadzimy najczęściej na stanowiska takie jak specjalista do spraw obsługi klienta lub rejestracji medycznej oraz konsultant telefoniczny. Stanowiska menedżerskie obsadzamy zwykle na drodze wewnętrznej rekrutacji i konkursów, awansując naszych najzdolniejszych pracowników.

 

Czego oczekujecie od kandydatów na wspomnianych stanowiskach?

Poszukujemy przede wszystkim osób komunikatywnych. Od kandydatów oczekujemy również dobrej dykcji oraz posługiwania się poprawną polszczyzną. Wymagamy znajomości obsługi komputera. Pozostałe wymagania są związane bezpośrednio ze specyfiką projektu. Wiekszość umiejętności związanych z obsługą konkretnych zagadnień, nasi konsultanci nabywają podczas szkoleń wewnętrznych począwszy od szkoleń wstępnych.

 

Gdzie należy szukać waszych ofert pracy?

Aktualne ogłoszenia publikujemy na stronie internetowej: http://www.voicecc.pl/ oraz
na popularnych portalach rekrutacyjnych. Polecamy też odwiedzać nasz profil na Facebooku. Niewykluczone, że o prowadzonej właśnie rekrutacji do projektu dowiecie się od swoich znajomych, którzy już z nami współpracują. Chcemy pracować w zgranym zespole, premiujemy zatem naszych ambasadorów, którzy polecają nam sprawdzone osoby.

 

Jestem ciekaw, jak przebiega proces rekrutacyjny w państwa firmie. Czy może nam pani uchylić rąbka tajemnicy?

Proces zaczyna się od zgłoszenia nam zapotrzebowania na rekrutację przez kierownika projektu, ze wskazaniem warunków i założeń projektu. Następnie publikujemy ogłoszenie na portalach rekrutacyjnych oraz naszej stronie internetowej. Określamy w nich wymagania oraz krótko specyfikę pracy. Kolejnym etapem jest analiza przysłanych dokumentów aplikacyjnych. Następnie telefonicznie umawiamy kandydatów na rozmowy kwalifikacyjne. Na podstawie ich przebiegu wybieramy najodpowiedniejszych kandydatów.

 

Jak wygląda sprawa awansów w państwa firmie?

Dajemy realną szansę awansów wewnętrznych. Menedżerów i specjalistów poszukujemy w gronie aktualnych pracowników. Obserwujemy i łowimy talenty wewnątrz organizacji. Prawie zawsze organizujemy konkursy wewnętrzne, by wszyscy dostali szansę zaprezentowania się i awansu. Jeśli potrzebujemy nowego lidera, otwieramy rekrutację wewnętrzną, o której informujemy naszych konsultantów. Osoby wykazujące zdolności w kierunku zarzadzania zespołem mogą liczyć na system szkoleń wzmacniających kompetencje niezbędne do objęcia nowego zakresu odpowiedzialności.

 

Na jakie stanowiska można awansować wewnątrz państwa firmy?

Najczęstszym awansem jest awans na stanowisko lidera zespołu. Można także zostać weryfikatorem i trenerem. Większość naszych kierowników i koordynatorów projektów to także osoby wyłonione na drodze konkursów wewnętrznych. Zdarzają się awanse i przesunięcia poziome do innych działów, na przykład do działu HR. Warto wspomnieć też, że sama praca na stanowisku konsultanta wiąże się niejednokrotnie z ciekawymi zmianami w samych projektach, dzięki którym pracownik ma szansę zetknąć się z różnymi zakresami obowiązków i zmienić obsługiwaną branżę czy markę.

 

Co jeszcze, oprócz możliwości wewnętrznego awansu może zachęcać do podjęcia pracy w państwa firmie?

Jesteśmy jednym z liderów rynku. Nasza firma wciąż prężnie się rozwija i w związku z tym gwarantujemy naszym ludziom stabilność zatrudnienia. Jeśli ktoś dołącza do naszego zespołu, może liczyć, że zostanie w nim na dłużej. Oprócz stabilności zatrudnienia duże znaczenie dla wielu osób ma fakt, że nie wymagamy wcześniejszego doświadczenia zawodowego. Jeśli jesteś komunikatywny i masz otwartą głowę, możesz być pewny, że całej reszty szybko cię nauczymy. Voice Contact Center jest zatem idealnym miejscem pracy dla studentów i świeżych absolwentów różnych kierunków, którzy chcą postawić pierwsze kroki zawodowe w profesjonalnym i jednocześnie przyjaznym środowisku. Obsługa klienta to obszar, który często decyduje o sukcesie firmy. Świetnym pomysłem na start jest znalezienie pracy, w której od początku można kształtować  tak kluczowe kompetencje. Sporym atutem naszej firmy jest też elastyczny godzinowo grafik.

 

 

Czy oferujecie swoim pracownikom jakieś świadczenia pozapłacowe?

Premiujemy naszych ambasadorów za polecanie do pracy nowych kandydatów. Dofinansowujemy kartę Multisport oraz zapewniamy dostęp do prywatnej opieki medycznej. Szczególnie dbamyo przyjazną atmosferę pracy. Wspólnie celebrujemy święta i ważne wydarzenia z życia firmy oraz regularnie serwujemy owocowe i słodkie niespodzianki. Dbamy, aby nasi konsultanci mieli poczucie wsparcia liderów projektu. Organizujemy konkursy wewnętrzne. W tym prowadzonym aktualnie konsultanci zbierają punkty za świetną jakość obsługi, dyspozycyjność, efektywność oraz aktywność w roli naszego ambasadora. Zwycięzców wyślemy w wymarzoną podróż zagraniczną lub zaprosimy na relaksujące weekendy w atrakcyjnych miejscach.

 

Podobno jesteście firmą pro-studencką.

To prawda. Duża część projektów pozwala pracownikom elastycznie dostosować grafik do swoich potrzeb. Dla studentów jest to bardzo korzystne rozwiązanie, o czym najlepiej świadczy fakt, że stanowią oni sporą część naszego zespołu. Dla studenta istotny jest fakt, że nie wymagamy doświadczenia zawodowego. Oczekujemy otwartego umysłu i zapału, wszystkiego natomiast nauczymy podczas szkoleń wstępnych oraz specjalistycznych.

 

To jeszcze na koniec proszę mi powiedzieć, jakie cele jako firma wyznaczyliście sobie na najbliższe lata?

Chcemy ciągle rozwijać się, a tym samym gwarantować naszym zespołom coraz lepsze warunki współpracy, ciekawsze projekty i możliwość rozwoju zawodowego. Jednocześnie nie chcemy zatracić ducha zespołu, z którego teraz jesteśmy dumni.