logo PPF Hasco-Lek S.A.

PPF Hasco-Lek S.A.

Wrocław

Wywiadu udzieliła:
Ewelina Drabko
Kierownik Działu HR PPF Hasco-Lek S.A.
Absolwentka socjologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze zasobów ludzkich. Specjalizuje się w pozyskiwaniu i selekcji kandydatów na stanowiska różnych szczebli organizacji.
PPF Hasco-Lek S.A.
Liczba pracowników: 1200
Rok założenia: 1984
Adres:
Żmigrodzka 242 F
51-131 Wrocław
Branże:
  • Farmacja - Lekarz - Badania
O firmie:
Grupa HASCO to spółki działające w różnych gałęziach branży farmaceutycznej i usług medycznych. Są to: PPF Hasco-Lek S.A., CF Hasco-Lek Sp. z o.o., PCF Procefar Sp. z o.o., CBR Novasome Sp. z o.o., Wrocławskie Centrum Rehabilitacji i Medycyny Sportowej Sp. z o.o., Dolnośląskie Centrum Dziecięce Sp. z o.o. oraz Fundacja Hasco-Lek.

W jaki sposób Hasco-Lek dba o zdrowie Polaków?

Na pewno kompleksowo. Jesteśmy jednym z kluczowych polskich producentów leków OTC, leków na receptę, suplementów diety oraz produktów medycznych. W swojej ofercie mamy także kosmetyki. W naszym portfolio znajduje się ponad 350 produktów, które są wytwarzane w dwóch nowoczesnych fabrykach, we Wrocławiu oraz w podwrocławskich Siechnicach. Specjalizujemy się w produkcji leków w postaci kapsułek miękkich, dziennie produkujemy ponad 2,5 mln kapsułek. Ponadto przeprowadzamy zaawansowane badania w obszarze nauk medycznych i farmaceutycznych.

Inwestujecie nie tylko w medykamenty, ale także w placówki medyczne. Jakie inwestycje macie za sobą?

Od 2014 roku jesteśmy właścicielem Wrocławskiego Centrum Rehabilitacji i Medycyny Sportowej. W marcu 2015 roku rozpoczęła się budowa nowej siedziby WCRiMS. Będzie to jedna z najnowocześniejszych placówek medycznych w Polsce, zdolna obsłużyć od 1500 do 1800 osób dziennie. W szpitalu mieścić się będzie kilka oddziałów: rehabilitacyjny, ogólnoustrojowy, neurologiczny, kardiologiczny, dziecięcy oraz ortopedyczny. Powstaje tam także gabinet komputerowej analizy ruchu. Placówka zapewni także kompleksową diagnostykę na światowym poziomie. Wśród dostępnych usług znajdzie się oczywiście również rehabilitacja po kontuzjach odniesionych w wyniku uprawiania sportu.

Kolejną ważną inwestycją jest Dolnośląskie Centrum Dziecięce. Jak pomagacie tam wrócić do zdrowia najmłodszym pacjentom?

To niezwykłe miejsce, gdzie mali pacjenci traktowani są ze szczególną troską.  Filozofia działania Centrum opiera się o wzorce najlepszych ośrodków na świecie, a wyposażenie w skład którego wchodzi najnowszej generacji sprzęt medyczny, pozwala na stosowanie kompleksowych metod diagnostycznych.

Konsekwencją Waszej działalności było utworzenie w 2015 roku Grupy Hasco. Jakie podmioty wchodzą w jej skład i czym się zajmują?

Grupa Hasco to spółki działające w różnych gałęziach branży farmaceutycznej i usług medycznych. W jej skład wchodzą: PPF Hasco-Lek S.A., o której wspomnieliśmy już na początku rozmowy, Producencka Centrala Farmaceutyczna PROCEFAR Sp. z o.o. zajmująca się dystrybucją naszych produktów i CF Hasco-Lek Sp. z o.o., ukierunkowana na działania marketingowe, promocyjne oraz sprzedażowe. Jest jeszcze Centrum Badawczo-Rozwojowe Novasome Sp. z o.o. świadczące usługi badawczo-rozwojowe, eksperckie i analityczne w dziedzinie medycyny, farmacji i przemysłu kosmetycznego. No i oczywiście, również bardzo ważny podmiot w naszej Grupie, czyli Fundacja Hasco-Lek, która otacza opieką dzieci specjalnej troski, niepełnosprawne oraz osoby niezamożne. Jej istotnym polem aktywności jest też wspieranie rozwoju nauki.

Z jakich Waszych leków Polacy korzystają najczęściej?

Produkty Hasco-Lek dostępne są w niemal każdej aptece, a do najpopularniejszych należą Ibum, Dih, Ulgix, Valused, Hascosept, Hascovir Pro, czy Gripblocker. Ibum, nasza największa marka, znajduje się wśród 30 najlepiej sprzedających się produktów bez recepty. Miesięcznie Polacy kupują ponad 380  tys. opakowań. Warto też nadmienić, że na rynku preparatów bez recepty zajmujemy piątą pozycję pod względem ilości sprzedawanych produktów. W 2015 roku sprzedaliśmy ponad 36  mln opakowań takich leków.

W jaki sposób staracie się dotrzeć do potencjalnych pracowników?

Przede wszystkim zapraszamy do regularnego odwiedzania zakładki „kariera” na naszej stronie www.hasco-lek.pl. Tam publikowane są aktualne oferty pracy. Zachęcamy również do wysyłania swoich CV pod kątem przyszłych rekrutacji. Poza tym, korzystamy rzecz jasna z nieskończonych możliwości, jakie oferuje komunikacja drogą wirtualną. Jesteśmy obecni w wielu różnych serwisach dedykowanych pracy. Z naszą ofertą wychodzimy też bezpośrednio do uczelni wyższych, współpracując z biurami karier, organizując dni otwarte, a także zajęcia o charakterze warsztatowym. Ważnym elementem pozyskiwania nowych członków organizacji jest system poleceń pracowniczych. Ponadto jesteśmy obecni na targach pracy, które są doskonałą okazją do pokazania bieżącej oferty, jak i potencjału firmy. Współpracujemy również z Urzędami Pracy, stowarzyszeniami, zrzeszeniami pracodawców i izbami zawodowymi.

Interesują Was tylko ludzie z bogatym doświadczeniem zawodowym czy także osoby, które dopiero wkraczają na rynek pracy?

Zatrudniamy zarówno profesjonalistów, jak i młode, ambitne osoby. Doceniamy wiedzę i doświadczenie, jednak bardzo ważne są dla nas także talenty. Oferujemy również programy stażowe, na które każdego roku przyjmowanych jest kilkadziesiąt osób. Najlepszym często składamy propozycję pracy.

Ile osób pracuje na wspólny sukces marki?

Cała Grupa Hasco zatrudnia obecnie prawie 1300 osób. Ponieważ jesteśmy dużą organizacją, oferujemy możliwość zaplanowania kariery w wielu różnych obszarach zawodowych. Poczynając od struktur produkcyjnych i laboratorium, przez stanowiska w działach związanych z handlem, marketingiem, IT czy administracją, po pracę w placówkach służby zdrowia oraz w sektorze HoReCa.

Wysłanie CV to zazwyczaj pierwszy krok do zatrudnienia. Jakie są kolejne w procesie rekrutacji?

Po wstępnej selekcji kandydatów, którzy nadesłali swoje dokumenty aplikacyjne, kontaktujemy się telefonicznie z wybranymi osobami, których doświadczenie lub wykształcenie najbardziej odpowiada profilowi poszukiwanego kandydata. W zależności od stanowiska, często pierwsza rozmowa kwalifikacyjna odbywa się już na etapie pierwszego kontaktu telefonicznego. Na jej podstawie dokonujemy rekomendacji najbardziej obiecujących kandydatów, którzy zostają zaproszeni na rozmowę twarzą w twarz. Na tym etapie czasem prosimy kandydatów również o wypełnienie testów kompetencyjnych. Na podstawie uzyskanych w ten sposób danych wyłaniamy osoby, które oceniamy jako najlepiej dopasowane do danego stanowiska i zapraszamy je na kolejne spotkanie. Wtedy mają okazję porozmawiać z przedstawicielem działu, do którego aplikują. Informacja zwrotna, przesyłana wszystkim kandydatom, którzy wzięli udział w rekrutacji, wieńczy cały proces.

Praca działu HR nie kończy się na rekrutacji. Do jego zadań należy także dbanie o rozwój pracowników. W jaki sposób to się odbywa w Hasco-Lek?

Potrzeby rozwojowe naszej kadry diagnozujemy na bieżąco, między innymi za pośrednictwem przeprowadzanej w firmie oceny okresowej. W doskonaleniu umiejętności oraz zdobywaniu nowych kompetencji wspierają naszych pracowników trenerzy wewnętrzni. Oferujemy także szereg szkoleń organizowanych przez zewnętrzne firmy szkoleniowe. Budowanie ścieżki zawodowej umożliwiamy także na drodze rekrutacji wewnętrznych, czy awansów pionowych i poziomych.

Wasze marki często są wyróżniane przez konsumentów. Jakie nagrody macie na koncie?

Wśród tych najnowszych na pewno warto wymienić prestiżową nagrodę przyznaną markom Ibum oraz Ulgix, czyli Created in Poland Superbrands 2015/2016. Jest ona  dedykowana najsilniejszym markom z polskim rodowodem. Ponadto należymy do prestiżowego grona firm wyróżnianych kilkunastokrotnie certyfikatem Przedsiębiorstwo Fair Play, czy Solidna Firma. W 2014 roku dołączyliśmy też do grona przedsiębiorców nagrodzonych certyfikatem Solidny Pracodawca.

W branży medycznej istnieje bardzo duża konkurencja. Jakie macie sposoby żeby być krok przed innymi?

Innowacyjna firma to taka, która się rozwija. Potrzebny jest do tego motor, który będzie ten rozwój napędzał. Silna konkurencja w branży farmaceutycznej jest jednym z takich właśnie motorów. Dzięki temu, że mamy ten punkt odniesienia możemy stawać się coraz lepsi, wyznaczać nasze najsilniejsze punkty i pracować nad tymi, które wymagają poprawy. Dodatkową zaletą istnienia konkurencji jest szerszy dostęp do potencjalnych pracowników, czyli takich osób, które mają już doświadczenie w branży i są otwarte na możliwość rozwoju właśnie w strukturach naszej firmy.

Wasze plany rozwojowe są bardzo ambitne bo to między innymi budowa nowoczesnego kompleksu biurowców Hasco Business Park.

Zgadza się. Jego głównymi atutami będą doskonałe położenie przy głównych szlakach drogowych oraz wysoki standard pomieszczeń. Kompleks zaoferuje łatwą i efektywną aranżację powierzchni biurowej, strefy do pracy indywidualnej i zespołowej oraz części reprezentacyjne i wypoczynkowe. Biurowce będą odznaczać się nowoczesną architekturą, zapewniającą maksymalnie dużą dostępność światła dziennego. Nie zapominamy również o inwestycjach w naszych pracowników, którzy są przecież najcenniejszą częścią tej organizacji, to właśnie dzięki nim mogliśmy osiągnąć tak wiele, w najbliższych latach ten temat będzie jednym z naszych priorytetów.

Dziękuję za rozmowę.