logo Alior Bank

Alior Bank

Kraków

Wprowadziliśmy na rynek powiew świeżości, którego potrzebowali polscy klienci. Jesteśmy również pierwszym bankiem w Polsce, który udostępnił wszystkim Klientom produkty wysokiej jakości, dostępne dotychczas wyłącznie dla segmentu premium
Wywiadu udzieliła:
Alina Kubowicz Starszy Specjalista ds. Rekrutacji Alior Bank
W Alior Banku pracuje od 3,5 roku. Zajmuje się prowadzeniem rekrutacji do sieci oddziałów oraz centrali Banku. Absolwentka Katedry Zarządzania Międzynarodowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, aktualnie studentka studiów podyplomowych Wydziału Humanistycznego AGH w Krakowie na kierunku Employer Branding.  
 
Rok 2008. Na polskim rynku pojawia się Alior Bank, który szturmem podbija serca klientów. Jaka jest Państwa recepta na sukces? 
W przypadku Alior Banku o sukcesie zdecydowała nasza innowacyjność i przełamanie schematów, które towarzyszyły branży bankowej od wielu lat. Wprowadziliśmy na rynek powiew świeżości, którego potrzebowali polscy klienci. Jesteśmy również pierwszym bankiem w Polsce, który udostępnił wszystkim klientom produkty wysokiej jakości, dostępne dotychczas wyłącznie dla segmentu premium. Nasz sukces zawdzięczamy także wysokiemu standardowi obsługi, który jest wyjątkowo ważnym czynnikiem w budowaniu zaufania i długofalowych relacji. 
 
Walka o klientów bywa zacięta?
Branża bankowa jest bardzo konkurencyjna, każdy stara się zabiegać o uwagę klientów. Alior Bank poza oferowaniem atrakcyjnych produktów, podejmuje działania skupiające się na dywersyfikacji sieci oddziałów. Dzięki temu liczba naszych klientów wciąż wzrasta i niebawem osiągnie 3 mln. Jest to możliwe m.in. dzięki dokonanej przez Alior Bank transakcji kupna większościowego pakietu akcji Meritum Banku. Po połączeniu sieć naszych placówek wzrośnie do ponad tysiąca. Warto również wspomnieć o włączeniu produktów Alior Banku do oferty T-Mobile, które są dostępne w 783 punktach sprzedaży operatora. Bank wykorzystuje także kanały dystrybucji oparte na nowoczesnej platformie informatycznej, obejmującej: bankowość online, bankowość wirtualną, centra obsługi telefonicznej, a także bankowość mobilną.
 
 
W branżach związanych z finansami, w tym także w bankowej, często słyszymy "Jesteśmy nastawieni na sukces". Co to oznacza da Państwa?
Naszym nadrzędnym celem jest przede wszystkim zadowolenie klientów i bycie dla nich bankiem pierwszego wyboru. Alior Bank odnosi wiele sukcesów, które potwierdzają, że wybrana przez firmę strategia działania jest słuszna. Każdego roku otrzymujemy prestiżowe nagrody i wyróżnienia, zarówno na rynku polskim jak i międzynarodowym, m.in. w kategoriach dotyczących najlepszych produktów i usług, najszybszego rozwoju, czy najlepszych standardów obsługi klienta. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie pracownicy banku, którzy noszą w sobie ten wyjątkowy pierwiastek sukcesu. To dzięki wspólnemu dążeniu do wyznaczanych celów i podejmowaniu wyzwań stawianych przez branżę bankową, możemy poszczycić się nagrodami oraz uznaniem.
 
Jak znaleźć takich pracowników? Takich, którzy pomogą ten sukces osiągnąć?
Wierzymy, że w każdym z nas są ukryte pokłady dużej motywacji do osiągania najlepszych wyników. Poszukujemy osób, które te pokłady chcą uruchomić i aktywnie włączyć się w życie organizacji - nie tylko czerpiąc z niej, ale dając coś od siebie. Nasz wybór nie opiera się jedynie na poszukiwaniach, ale również na umożliwieniu pracownikom ciągłego rozwoju. Alior Bank proponuje szeroką ofertę szkoleń, zapewnia pracę przy interesujących projektach oraz zachęca do wspólnej wymiany zdobywanej wiedzy. Dzięki temu systemowi, możemy wierzyć, że dokonamy czegoś wielkiego.
 
Jakie cechy najbardziej Państwo cenicie w swoich pracownikach?
Pasja, bo rodzi się wtedy, gdy lubimy swoją pracę, a to wpływa na nasze zaangażowanie i chęć podnoszenia własnych kwalifikacji. Te trzy rzeczy są ze sobą ściśle powiązane. Dobieramy kadrę pracowników w ten sposób, aby dopasować ich zainteresowania zawodowe do wykonywanych zadań. Dbamy także o kwalifikacje zatrudnionych osób, m.in. poprzez szkolenia wstępne, późniejsze szkolenia w ramach wewnętrznej „Fabryki Wiedzy”, czy też dofinansowanie studiów podyplomowych.
 
 
Czego może się spodziewać kandydat na rozmowie kwalifikacyjnej w Państwa firmie?
Podczas rozmowy rekrutacyjnej zależy nam na jak najlepszym poznaniu osoby, która chce dołączyć do grona pracowników Alior Banku. Kandydatowi odwdzięczamy się dokładnym przedstawieniem specyfiki stanowiska, zadań oraz warunków współpracy. Tematyka pytań, w dużej mierze zależy od stanowiska, którego dotyczy rekrutacja. Inne aspekty są dla nas istotne przy rekrutacjach do oddziałów Banku, a inne, gdy prowadzimy rekrutację do centrali. Rozmowa przeprowadzana jest przez jedną lub dwie osoby - jest to pracownik działu HR oraz bezpośredni przełożony poszukujący pracownika do swego zespołu. Rozmowa może składać się z pytań tzw. „miękkich”, czyli dotyczących motywacji, współpracy zespołowej, dotychczasowych sukcesów czy aspiracji zawodowych. Pytania „twarde” powiązane są już ściśle ze znajomością branży, produktów i obszarów, którymi dana osoba miałaby się zająć wraz z rozpoczęciem współpracy. Bardzo zależy nam na partnerskiej atmosferze rozmowy, więc każdy z kandydatów otrzymuje również czas na to, aby zadać własne pytania.
 
Nasz użytkownik Mirek zastanawia się jak motywujecie Państwo swoich pracowników?
W Alior Banku dostępne są systemy motywacyjne dopasowane do różnorodnych stanowisk. W ramach motywacji płacowej, w oddziałach bankowych przewidziane są comiesięczne premie sprzedażowe. Pracownicy centrali otrzymują natomiast premie roczne, uzależnione od realizacji wyznaczanych celów zadaniowych. Z całą pewnością motywacja nie jest kwestią jednowymiarową, ponieważ każdego z osobna napędzają do działania zupełnie inne rzeczy. Odpowiadając na te potrzeby, oferujemy naszym pracownikom dostęp do dodatkowych benefitów, takich jak Karta Multisport, prywatna opieka medyczna, czy ubezpieczenia grupowe. Dla wielu z nas motywujący jest także udział w ambitnym projekcie, bycie wyróżnionym i docenionym przez przełożonego i współpracowników lub po prostu dobre słowo. Tego w Alior Banku nie brakuje.
 
Kamila24 zastanawia się jaką politykę stażową Państwo prowadzicie?
Dla młodych osób, które stoją na progu swojej kariery zawodowej Alior Bank przygotował specjalne programy stażowe, które organizowane są cyklicznie zarówno w oddziałach Banku, jak i centrali. Dla każdego stażu przygotowany jest odpowiedni program merytoryczny, według którego Stażysta otrzymuje sprecyzowane zadania mające na celu zdobycie wiedzy i umiejętności w danym zakresie. Programy przewidują także opiekę Mentora, czyli osoby doświadczonej, która wspiera Stażystę na każdym z etapów pracy. Do naszych programów zapraszamy studentów i absolwentów Uczelni Wyższych do 30roku życia. Warto dodać, że średnio 9 na 10 stażystów w Alior Banku otrzymuje propozycję kontynuacji współpracy.
 
 
Internauta DominBul chciałby wiedzieć, czy przyjmujecie Państwo osoby bez doświadczenia?
Osoby bez doświadczenia zapraszamy do wzięcia udziału właśnie w naszych stażach, ponieważ stanowią one solidną podstawę do dalszego kontynuowania pracy już w pełnym wymiarze. Są jednak obszary, w których osoby bez doświadczenia mogą z powodzeniem rozpocząć swoją ścieżkę kariery w Alior Banku. Jesteśmy organizacją otwartą na ciągłą wymianę wiedzy, co na pewno ułatwia wdrożenie w nowe i nieznane obowiązki osobie bez kwalifikacji.
 
Praca w bankowości jest bardzo odpowiedzialna i wymagająca. Czy po pracy organizujecie Państwo jakieś imprezy integracyjne dla swoich pracowników?
Po godzinach dużym zainteresowaniem cieszą się m.in. zajęcia sportowe, które są wspierane finansowo z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Bardzo aktywne są między innymi drużyna siatkówki, piłki nożnej, koszykówki, a nawet jogi. Naszą coroczną tradycją są także wyjazdy integracyjne w ramach olimpiad sportowych, podczas których możemy aktywnie odpocząć i pobyć ze sobą w nieco luźniejszej atmosferze.
 
Alior Bank był też laureatem wyróżnienia "Najlepsze miejsce pracy". Co dla Państwa znaczy ten tytuł?
Jesteśmy bardzo dumni z tych wyróżnień, ponieważ są one przyznawane przede wszystkim przez samych pracowników. Są one motywacją do dalszego postępowania według zasad życzliwości, zaufania i uczciwości, pielęgnowania relacji koleżeńskich, a także szerzenia dobrych praktyk w ramach całej organizacji. 
 
Czego możemy życzyć na przyszłość?
Wyróżnień, sukcesów, dalszego rozwoju i zadowolonych klientów.
 
Dziękujemy za rozmowę.