ProService Agent Transferowy Sp. z o.o.

Warszawa

Wywiadu udzieliła:
Lidia Borkowska
HR Manager ProService Agent Transferowy Sp. z o.o.
Od prawie 20 lat związana z HR. Absolwentka andragogiki na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Posiada wieloletnie doświadczenie związane z tworzeniem efektywnych struktur pracowniczych, zarządzaniem zmianą, procesami HR, zarządzaniem zespołami i rozwojem Pracowników. Doświadczenie zawodowe zdobywała jako Rekruter, Trener, Kierownik Działu Szkoleń, HR Business Partner i Kierownik Personalny w takich firmach jak: PTK Centertel (Operator sieci Orange), Polska Telefonia Cyfrowa (Operator sieci T-Mobile) oraz Lotte Wedel. Z ProService Agent Transferowy Sp. z o.o. związana od sierpnia 2014 roku.
ProService Agent Transferowy Sp. z o.o.
Liczba pracowników: 308
Rok założenia: 2001
Adres:
ul. Puławska 436
02-801 Warszawa
Branże:
  • Finanse - Ekonomia - Bankowość
O firmie:
ProService Agent Transferowy Sp. z o.o. to spółka świadcząca profesjonalne i kompleksowe usługi dla instytucji finansowych w Polsce i za granicą. Celem firmy jest dostarczanie klientom profesjonalnych usług outsourcingowych dostosowanych do indywidualnych potrzeb i wymagań. ProService współpracuje głównie z funduszami inwestycyjnymi, funduszami emerytalnymi i firmami ubezpieczeniowymi, wspierając proces dystrybucji produktów i usług finansowych oraz obsługę klientów.

Czym zajmuje się ProService Agent Transferowy?

Działalność naszej firmy koncentruje się na usługach finansowych. Naszymi klientami są polskie i zagraniczne fundusze inwestycyjne, emerytalne oraz firmy ubezpieczeniowe. Jesteśmy największym agentem transferowym w Polsce, prowadzimy usługi księgowości funduszy i księgowości spółek. Tworzymy także nowoczesne i elastyczne rozwiązania FIN TECH. Pracujemy w technologiach Java, PHP, .NET i mobile. Realizując projekty IT korzystamy z metodyk klasycznych, wplatając elementy metodyk zwinnych (Agile).

Za co klienci cenią wasze usługi?

Jak wykazało badanie „Wizerunek ProService i trendy na rynku TFI” realizowane przez TNS Polska - Klienci cenią nas za poczucie bezpieczeństwa, łatwość w kontakcie z Pracownikami naszej Firmy, a także za zaangażowanie wykazywane przez naszych Pracowników.

Gdzie mieści się siedziba waszej firmy?

Główna siedziba naszej Spółki mieści się na ul. Puławskiej 436 - tu pracuje zdecydowana większość naszych Pracowników. W drugiej lokalizacji - ul Postępu pracują osoby zajmujące się księgowości funduszy i księgowością spółek.

Jaki jest najdłuższy staż pracy w ProService?

Najdłuższy staż w naszej spółce wynosi 22 lat – czyli sięga początków firmy. Nasza historia rozpoczęła się w roku 1994 i wiąże się z działalnością agenta transferowego w CA IB Agent Transferowy Sp. z o.o. W 2001 roku połączyliśmy się z agentem transferowym BRE Banku S.A. Następnie Firma została włączona do Skarbiec Asset Management Holding. W listopadzie 2012 roku naszym nowym właścicielem został Highlander Partners – fundusz private equity. Obecnie mamy 62 osoby pracujące w ProService 10 lat lub dłużej.

Na jakie stanowiska rekrutujecie najczęściej?

Aktualnie zatrudniamy 330 osób. W ciągu ostatnich trzech lat zwiększyliśmy zatrudnienie o ponad 50 osób i cały czas się rozwijamy, głównie – ze względu na prowadzone przez nas projekty FIN TECH - w obszarze IT, dlatego najwięcej rekrutacji prowadzimy właśnie w IT. Poszukujemy programistów w technologii PHP, JAVA, .NET, Administratorów Baz Danych, Operatorów Systemów Informatycznych. Kluczowym obszarem rekrutacji jest także departament operacyjny - prawie 15% jego stanowią mamy przebywające na urlopach macierzyńskich, rodzicielskich, wychowawczych lub planujące macierzyństwo, z tego obszaru wywodzi się także najwięcej rekrutacji wewnętrznych, dlatego często poszukujemy osób do tego departamentu. Aktualnie prowadzimy również rekrutację do departamentu aktywacji i wyceny aktywów na stanowisko specjalisty ds. księgowości funduszy.

Jak zatem poszukujecie pracowników? Z jakich kanałów rekrutacyjnych najczęściej korzystacie?

W ProService korzystamy z dwóch głównych ścieżek rekrutacji: rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej. Rekrutacja wewnętrzna daje naszym pracownikom możliwość nie tylko awansu, ale także rozwoju, wejścia w nowe obszary i odpowiedzialności, dlatego w większości procesów rekrutacyjnych najpierw stawiamy na kandydatów wewnętrznych, a dopiero później wspieramy się rekrutacją zewnętrzną. W 2015 roku 17 osób skorzystało z tej drogi. Chętnie korzystamy także z rekomendacji naszych pracowników i ich znajomych, a w wybranych rekrutacjach uruchamiamy specjalny program „Polecony-Zatrudniony” – jeśli nasz pracownik poleci kandydata i kandydat ten zostanie zatrudniony po okresie próbnym, pracownik otrzyma bonus finansowy.  W przypadku rekrutacji zewnętrznych wszystkie nasze ogłoszenia można znaleźć na czołowych portalach rekrutacyjnych. W 2015 roku otrzymaliśmy prawie 11 000 aplikacji, w styczniu i lutym 2016 roku na nasze ogłoszenia odpowiedziało ponad 4 500 osób.

Wspieracie się w tym zakresie firmami zewnętrznymi?

Tak, korzystamy z usług agencji doradztwa i rekrutacji oraz usług head hunterów.

Czy uczestniczycie w targach pracy?

Bierzemy udział w targach pracy organizowanych głównie w Warszawie, ponieważ tu mieści się siedziba naszej Firmy. Można nas spotkać na Absolvent Talent Days oraz na targach branżowych organizowanych przez Politechnikę Warszawską i Polsko-Japońską Akademię Technik Komputerowych. Uczestniczymy także w Targach Pracy i Przedsiębiorczości organizowanych przez Urząd Pracy.

Jak przebiega proces rekrutacyjny w waszej firmie?

Proces rekrutacji jest uzależniony od tego, do którego zespołu pozyskujemy pracownika. Po wstępnej selekcji przesłanych aplikacji, kandydat jest zapraszany na rozmowę rekrutacyjną prowadzoną przez menedżerów zespołów lub pracownika działu HR. Rozmowy rekrutacyjne opieramy o wywiad behawioralny i kompetencyjny. W większości przypadków kandydaci mogą zostać poproszeni o rozwiązanie testu merytorycznego weryfikującego poziom wiedzy i umiejętności, czasami będzie to case study, sprawdzenie znajomości narzędzi informatycznych. W wybranych rekrutacjach korzystamy z metody Assessment Center. Każda z nowo zatrudnionych osób jest objęta procesem adaptacji, dzięki któremu lepiej poznaje naszą firmę, procedury i sposoby działania. Nowy pracownik otrzymuje także swojego mentora - nazywanego u nas starszym bratem/starszą siostrą. Zadaniem mentora jest dbałość o efektywne i przyjazne wdrożenie nowego pracownika.

Czego oczekujecie od kandydatów do pracy?

Stawiamy na osoby zaangażowane, otwarte, odpowiedzialne, nastawione na współpracę, proaktywne i innowacyjne, które chcą się rozwijać i angażować w życie naszej firmy oraz dzielić się wiedzą i doświadczeniem z innymi. W przypadku większości stanowisk nie wymagamy znajomości języka angielskiego.

A jaką macie ofertę dla studentów i absolwentów?

Nasza firma oferuje praktyki studenckie i absolwenckie głównie w okresie wakacyjnym, ale jesteśmy otwarci na inne terminy w zależności od dostępności praktykanta. Praktyki można realizować w obszarze IT, operacyjnym, obsłudze klienta, sprzedaży, księgowości, hr. Przez cały okres praktykant jest prowadzony przez swojego opiekuna, a za czas odbywania praktyki otrzymuje wynagrodzenie.

Czy oferujecie swoim pracownikom jakieś świadczenia pozapłacowe?

Każdy nasz pracownik jest objęty bezpłatną opieką medyczną oferowaną przez Luxmed. Dzięki preferencyjnym pakietom istnieje możliwość rozszerzenia opieki medycznej na członków rodziny oraz rodziców i teściów. Pracownicy mogą także korzystać z dofinansowania karty Multisport albo wybrać dofinansowanie na cele kulturalno-oświatowe np. bilety na koncert, do kina, teatru lub zakup sprzętu sportowego. Nasi pracownicy mają także możliwość skorzystania z ubezpieczenia grupowego. Z okazji świąt Wielkanocy i Bożego Narodzenia pracownicy otrzymują doładowania kart podarunkowych Edenred. Wysokość doładowania jest uzależniona od dochodu zatrudnionej osoby. Wybranym pracownikom finansujemy również w 50%  naukę języka angielskiego. Wszystkie lekcje odbywają się na terenie naszej firmy. W każdy czwartek przyjeżdżają do nas owoce. Warto podkreślić, że dzięki zaangażowaniu naszych pracowników prężnie działają trzy sekcje zainteresowań, a w tym roku startują kolejne trzy.

Jakie to sekcje?

Najdłuższym stażem może się pochwalić drużyna piłkarska ProService, która nie tylko spotyka się na regularnych treningach, ale także bierze udział w Mistrzostwach Polski Firm oraz rozgrywkach Ligowiec Biznes - obecnie gramy w I lidze, a ten sezon rozpoczęliśmy wygraną 6:1. Raz do roku nasza drużyna piłkarska organizuje sparing z zarządem firmy. Bardzo aktywna jest także sekcja biegowa, której działalność spotkała się z zainteresowaniem aż 45 pracowników naszej spółki. W 2015 roku wystartowaliśmy w 10 biegach. Najliczniej byliśmy reprezentowani w biegach sztafetowych, ale również w popularnych warszawskich biegach masowych:  Powstania Warszawskiego, w którym wystartowało 21 osób i w Biegu Niepodległości – 17 osób.  Po raz kolejny startowaliśmy w Warszawa Business Run wspierając działania Fundacji Jaśka Meli „Poza Horyzonty” oraz w sztafecie charytatywnej Bieg Firmowy.

Z inicjatywy jednego z waszych programistów w roku 2015 wystartowały PRO Warsztaty. Co to takiego?

Są to warsztaty programowania, podczas których chętni mogą uczyć się między innymi składni i zasad programowania, zasad Front-end, podstaw języka PHP, a także tworzyć aplikacje w języku PHP. A wracając jeszcze do poprzedniego pytania dodam, że w tym roku działalność rozpoczynają kolejne sekcje: fotograficzna, rowerowa oraz kulinarna.

Jak wygląda życie towarzyskie w ProService? Może organizujecie jakieś imprezy integracyjne?

Raz do roku – w styczniu organizujemy uroczystą galę dla wszystkich pracowników. Jest to przede wszystkim okazja do podsumowania minionego roku działalności firmy oraz przedstawienia głównych planów na kolejny rok, a także czas wspólnych rozmów i świętowania. W ciągu roku poszczególne departamenty organizują własne wyjścia np. na kręgle, tańce. W ostatnim kwartale roku zapraszamy wszystkich managerów naszej firmy na warsztaty strategiczne, podczas których rozmawiamy o głównych wyzwaniach, planach i projektach. Dobrą okazją do integracji okazały się także rodzinne warsztaty zdobienia pierniczków organizowane w grudniu, które zachęciły nas do zorganizowania rodzinnych warsztatów zdobienia pisanek.

Wiem, że uczestniczycie w sztafetach charytatywnych. Proszę powiedzieć, czy jeszcze w jakiś sposób angażują się państwo w działania prospołeczne?

Jesteśmy Firmą otwartą na pomysły naszych Pracowników. W czerwcu 2015 roku przeprowadziliśmy badanie zaangażowania Pracowników, w wyniku którego nasi Pracownicy zgłosili 57 Inicjatyw. Badanie takie będziemy powtarzać rokrocznie. Jedną z Inicjatyw są Wspólne Akcje Pracowników. W grudniu włączyliśmy się w przygotowanie pomocy dla rodziny z projektu Szlachetnej Paczki. Aby wspomóc działania Fundacji „Dziecięca Fantazja” zaprosiliśmy dzieci naszych Pracowników do przygotowania projektu kartki świątecznej. Dochód ze sprzedaży kartki został przeznaczony na realizację marzeń dzieci – podopiecznych Fundacji. Jedna z naszych Koleżanek zainicjowała akcję „Paka dla schroniskowego zwierzaka”, w ramach której zbieramy potrzebne przedmioty, zabawki, karmę dla zwierząt. Te działania nie byłyby możliwe bez pasji i zaangażowania naszych Pracowników, dzięki którym pomoc przestaje być jednorazowym wydarzeniem i staje się częścią naszej codzienności.

Dziękuję za rozmowę.