logo zext sp z.o.o

zext sp z.o.o

Sulejówek

Pomysł założenia firmy oświetleniowej narodził się z Wielkiej Brytanii na początku lat 90-tych. Inspiracją była bogata oferta rynku zagranicznego w zakresie oświetlenia dekoracyjnego czego na tamtą chwilę brakowało w Polsce.
Wywiadu udzielił:
Piotr Jaguś Dyrektor zext sp z.o.o
Na początku proszę przedstawić w pigułce, historię Państwa firmy
Pomysł założenia firmy oświetleniowej narodził się z Wielkiej Brytanii na początku  lat 90-tych. Inspiracją była bogata oferta rynku zagranicznego w zakresie oświetlenia dekoracyjnego czego na tamtą chwilę brakowało w Polsce. Firma Zext powstała w 1993 roku i od samego początku bardzo intensywnie się rozwijała wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klienta jak również stawiając na innowacje i ciekawe rozwiązania w dziedzinie oświetlenia. Do dnia dzisiejszego misją firmy jest dostarczenie produktu o wysokiej jakości po cenie rynkowej.
 
Jesteście dużym przedsiębiorstwem. Proszę przedstawić poszczególne działy i scharakteryzować ich pracę.
Na działalności firmy składa się praca następujących działów:
Import, Eksport, Handel Krajowy, Marketing, Księgowość, Logistyka, Reklamacje/Serwis i Magazyn. 
 
  • Dział Importu łączy w sobie projektowanie, badanie i rozwój produktu z zakupami. Jest odpowiedzialny za kontakt z dostawcami i sprowadzenie finalnego produktu spełniającego wymogi UE na rynek polski. 
  • Dział Eksportu to przede wszystkim współpraca z naszymi klientami z zagranicy zarówno z Unii Europejskiej jak i poza nią. Realizowanie zamówień, wyszukiwanie nowych partnerów i promowanie marki.
  • Dział Sprzedaży zajmuje się kontaktami z naszymi polskimi partnerami, współdecydowaniem o cenach produktów, przyjmowaniem i wprowadzaniem zamówień, wspomaganiem pracy naszych mobilnych przedstawicieli handlowych, którzy poruszają się po całym terytorium kraju.
  • Dział Marketingu to przede wszystkim nadzór, tworzenie i publikowanie wszelkich materiałów prasowych, handlowych, promocyjnych i reklamowych dotyczących firmy. Wspomaganie przedstawicieli handlowych, promowanie marki na rynku i organizowanie naszej obecności na targach.
  • Dział Księgowości odpowiedzialny jest przede wszystkim za płynność finansową firmy. Nadzoruje również przepływ pracowników, wypłacanie im świadczeń, pensji i prawidłowe opodatkowanie wszelkich towarów i usług oferowanych przez firmę. 
  • Dział Logistyki przygotowuje dokumentację zamówień, pilnuje prawidłowego złożenia i przygotowania ich do wysyłki.
  • Magazyn odpowiada za współpracę z działami: logistycznym , importu oraz sprzedaży.
Jak bardzo zmienił się rynek odkąd się na nim pojawiliście?
Na przestrzeni ostatnich 20 lat zaszły widoczne zmiany na rynku oświetleniowym, które przejawiają się przede wszystkim w zwiększonej konkurencyjności jak również intensywnie zmieniającej się technologii przykładem czego może być oświetlenie LED.
 
Na rynku pojawiają się także ludzie, którzy szukają pierwszej pracy, np. absolwenci szkół. Czy takie osoby mogą liczyć na zatrudnienie...
...jesteśmy otwarci na zatrudnianie zarówno absolwentów jak i studentów. Wielu z nich, już u nas pracuje. Osoby poszukujące pierwszej pracy muszą przede wszystkim złożyć swoje dokumenty aplikacyjne na publikowane przez nas ogłoszenia, w których wszystkie wymagania są dokładnie opisane. 
 
Jak wygląda Wasz kontakt z klientem? Proszę opisać ten proces.
Marka ZeXt jest znana na rynku oświetleniowym od wielu lat. Mamy stałych klientów, którzy współpracują z nami od samego początku oraz tych, którzy zainteresowali się nami z uwagi na dobrą jakość oferowanych przez nas produktów. Zamówienia od naszych Klientów zbierają zarówno nasi mobilni przedstawiciele handlowi jak i spływają one bezpośrednio do biura handlowego.
Prowadzimy tylko sprzedaż hurtową. Nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do hurtowni elektrycznych, elektrotechnicznych i oświetleniowych. 
 
W zeszłym roku świętowaliście 20-lecie firmy. Na pewno w tym czasie, wyrobili sobie Państwo dobrą opinię a co za tym idzie osiągaliście sukcesy. Proszę coś o tym opowiedzieć.
Tym, co niewątpliwie wyróżnia nas na tle konkurencji są nasi pracownicy, dynamiczny zespół młodych ambitnych ludzi, których zaangażowanie w pracę stanowi podstawę naszej działalności. 
Drugim aspektem jest zróżnicowana oferta skierowana do licznej grupy potencjalnych klientów oraz konsumentów. Od wielu lat również staramy się zapewnić najwyższą jakość oferowanych produktów potwierdzeniem czego jest proponowany okres gwarancyjny, który w przypadku źródeł światła LED wynosi 3 lata a na aparaturę modułową zapewniamy 10 lat.
Za największy sukces można bez wątpienia uznać utrzymanie wiodącej pozycji na rynku w okresie ostatnich 20 lat. 
 
Jak scharakteryzowałby Pan ludzi pracujących w Zext?
Nasi pracownicy to ludzie podchodzący do życia z pasją, dlatego motywuje ich chęć osiągnięcia wyznaczonych celów, zadowolenie naszych Klientów i rosnąca pozycja firmy na rynku oświetleniowym. Prowadzimy programy motywacyjne dla pracowników, do których przede wszystkich należą premie pieniężne, inwestujemy w rozwój swoich pracowników poprzez dofinansowanie szkoleń.
 
Po solidnie wykonanej pracy, należy się jakaś nagroda, czas na zabawę. Czy firma Zext organizuje coś dla swoich pracowników?
Oczywiście, integracja pracowników jest na stałe wpisana w plan imprez firmowych. Prócz wyjść typowo sezonowych jak imprezy bożonarodzeniowe czy wielkanocne, raz lub dwa razy do roku organizowane są wspólne wyjazdy integracyjne lub grupowe wyjścia na jakieś imprezy masowe jak np., koncerty. Ostatnio świetnie bawiliśmy się na paintballu. Opis tej i innych firmowych imprez można znaleźć na naszym profilu na Facebooku.