logo FM Bank S.A.

FM Bank S.A.

Toruń

Wywiadu udzieliła:
Magdalena Zajkowska
Dyrektor Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w FM Banku PBP S.A. FM Bank S.A.
Dyrektorem Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w FM Banku PBP S.A. W przeszłości pracowała między innymi w Adecco Poland, gdzie była kierownikiem działu personalnego. Jest absolwentką Politechniki Radomskiej.
FM Bank S.A.
Liczba pracowników: 820
Rok założenia: 1994
Branże:
  • Finanse - Ekonomia - Bankowość

FM Bank PBP SA działa na rynku pod dwiema markami - BIZBank i Bank SMART. Czym zajmuje się każda z nich?

BIZ Bank i Bank SMART to marki skierowane do różnych klientów. BIZ Bank obsługuje klientów firmowych i docenia małe przedsiębiorstwa oraz profesjonalistów (lekarze, prawnicy, właściciele aptek, architekci, itp.) kierując do nich specjalne oferty. Wiemy, że nasz sukces zależy od ich dobrego funkcjonowania i rozwoju. BIZ Bank to transparentny partner w biznesie – żadnych tajemnic, partnerskie relacje. Uproszczone procedury oraz przejrzystość zasad cenowych wyróżnia nas na tle konkurencji. Zastosowana w naszych strukturach nowoczesna technologia umożliwia efektywną i szybką obsługę klientów. BIZ Bank to Przyjazny świat finansów dla przedsiębiorczych. Specjalizacją BIZ Banku jest finansowanie, ponieważ polskim przedsiębiorcom nie brak innowacyjnych pomysłów, a często brak im kapitału. BIZ Bank nie ogranicza się do finansowania firm, które działają już od wielu lat. BIZ Bank ma też profesjonalną ofertę dla przedsiębiorstw na każdym etapie rozwoju, także dla tych, które dopiero startują.

 

Czym w takim razie jest Bank Smart?

Bank SMART to pierwszy w Polsce prawdziwie mobilny bank. Wiele banków oferuje mobilne aplikacje do obsługi klientów, ale są one jedynie dodatkiem. Bank SMART powstał od początku do końca z myślą o urządzeniach mobilnych. Został dopasowany do potrzeb osób podróżujących oraz Polaków pracujących za granicą, jak i obcokrajowców mieszkających w Polsce. Jest to pierwszy europejski dyskont finansowy – stosowne przez nas prowizje i opłaty są radykalnie niższe niż te obowiązujące na rynku.

Deklarujecie, że Bank SMART "łamie stereotypy, zmienia oblicze finansów". Proszę podać przykłady takiego działania, rozwinąć to hasło. 

Bank SMART jest pierwszym bankiem, dla którego nie mają znaczenia granice państw - dla nas nie liczy się już odległość geograficzna, a dzięki powszechności  Internetu  dajemy możliwość zastąpienia  wizyt w banku aplikacją mobilną. Dostęp do banku odbywa  się w dowolnym momencie dnia, jak i nocy, bez względu na miejsce. Implementacja systemu SEPA umożliwia naszym klientom dokonywanie bezgotówkowych transakcji na terenie całej Europy na niezmiennych warunkach. Ponadto, jako jedyny bank w Polsce, do Konta SMART EU wydajemy kartę V Pay, która zapewnia największą akceptowalność na terenie Europy.

 

 

 

Bank SMART umożliwia klientom korzystanie z aplikacji mobilnej, która jest w pełni funkcjonalna. Co to oznacza w praktyce?

Można dzięki niej dokonać wszystkich transakcji, tak jak  za pośrednictwem dostępu internetowego. Jest to rozwiązanie niespotykane powszechnie. W aplikacji oferowana jest biometria głosowa, która umożliwia logowanie się głosem do bankowości mobilnej. Daje to komfort korzystania z banku i pewność, że nie zapomnimy hasła. Wygoda to jedno, ale ważniejsze dla nas jest bezpieczeństwo, którego najwyższy poziom jesteśmy w stanie zapewnić właśnie dzięki biometrii głosowej. Bank SMART jest mobilny bank, a więc aplikacja na smartfony jest naszym "oczkiem w głowie". Aplikacja jest intuicyjna i prosta w obsłudze, a ponadto zawiera wiele funkcji ułatwiających i znacznie przyspieszających korzystanie i płatności. Na przykład funkcja płatności faktur bezpośrednio z pliku pdf przesłanego w mailu lub ze zrobionego zdjęcia faktury. Wystarczy otworzyć plik za pomocą aplikacji Banku SMART i potwierdzić płatność. I już - płatność została wysłana bez konieczności uzupełniania danych odbiorcy. Takich "smaczków" w naszej aplikacji jest znacznie więcej, dlatego zapraszamy do Banku SMART osoby ceniące sobie nowoczesną bankowość bez granic.

Jak wygląda struktura państwa firmy?

W tym momencie bank ma 50 oddziałów w całej Polsce. Miasta, w których można nas znaleźć to Białystok, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Częstochowa, Dąbrowa Górnicza, Elbląg, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Gorzów Wielkopolski, Jelenia Góra, Kalisz, Katowice, Kielce, Konin, Koszalin, Kraków, Legnica, Leszno, Lublin, Łódź, Olsztyn, Opole, Piaseczno, Piła, Piotrków Trybunalski, Płock, Poznań, Pruszków, Radom, Rybnik, Rzeszów, Siedlce, Sosnowiec, Suwałki, Szczecin, Toruń, Wałbrzych, Warszawa, Włocławek, Wrocław, Zamość oraz Zielona Góra.
Nasza główna siedziba mieści się w Warszawie na ul. Domaniewskiej 39A.
W banku pracuje ponad 820 osób.

Wartością każdej firmy są jej pracownicy. Na jakie stanowiska rekrutujecie najczęściej?

W FM Banku PBP SA najczęściej poszukujemy pracowników na stanowiska front line czyli Doradcy Klienta Biznesowego i Indywidualnego.

W jakich miastach można dla państwa pracować?

Najwięcej osób zatrudniamy obecnie w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Pile, Lublinie i Szczecinie.

 

 

Gdzie należy szukać waszych ofert pracy?

Oferty pracy umieszczamy na naszej stronie internetowej, na serwisie pracuj.pl, LinkedIn, Golden Line, gumtree.pl, olx.pl. W zależności od rekrutacji czasem są również widoczne na stronach lokalnych uczeni wyższych oraz urzędów pracy.

Jak przebiega proces rekrutacyjny w państwa firmie?

Schemat przebiegu standardowego procesu rekrutacyjnego w FM Banku PBP można podzielić na kilka etapów. Po etapie spływu CV w odpowiedzi na zamieszczone ogłoszenie jest przeprowadzana rozmowa telefoniczna z tymi kandydatami, którzy pomyślnie przeszli etap preselekcji aplikacji. Podczas wywiadu badane jest doświadczenie oraz motywacja kandydata do pracy na danym stanowisku. Rozmowa przeprowadzana jest przez pracownika Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Takie rozmowy są zawsze wcześniej zaplanowane. Dlatego kandydaci wybrani przez nas do wywiadu telefonicznego,  mają możliwość odpowiedniego przygotowania się do takiej rozmowy.
Osoby, które pozytywnie przejdą etap rozmowy telefonicznej, zapraszane są na spotkania rekrutacyjne. W spotkaniach uczestniczą zarówno pracownicy Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, jak i zarządzający departamentem, do którego prowadzona jest rekrutacja.

Jak wygląda ten etap rekrutacji?

Podczas tego etapu rozmawiamy z kandydatami na temat doświadczeń zawodowych i oceniamy umiejętności oraz predyspozycje do wykonywania konkretnych zadań. Kandydaci zostają zapoznani ze specyfiką naszego banku oraz szczegółowymi warunkami oferty pracy. Kandydatom, którzy z sukcesem zakończą wszystkie etapy rekrutacji składamy ofertę pracy. Zgodnie z kulturą naszej organizacji, przekazujemy informację zwrotną każdemu kandydatowi, który był czynnie zaangażowany w projekt rekrutacyjny. Kontaktujemy się drogą telefoniczną bądź e-mailową.

Czego oczekujecie od kandydatów do pracy?

Poszukujemy ludzi z pasją do pracy, odpowiedzialnych i zaangażowanych. Ważna dla nas jest również dojrzałość biznesowa oraz profesjonalne podejście do klienta.
Chcemy, by w naszym banku pracowali ludzie o zróżnicowanych kompetencjach, takich jak umiejętność budowania relacji, wytrwałość i konsekwencja, czy kreatywność.

Czy osoby bez doświadczenia mają szansę dostać u was pracę? Prowadzicie jakieś szkolenia przyuczające?

Tak, dajemy szansę również osobom na początku ich kariery zawodowej. Prowadzimy program praktyk dla osób, które jeszcze nie posiadają doświadczenia zawodowego. Oferujemy możliwość odbycia praktyk w wielu różnych dziedzinach, pod okiem specjalistów. Praktyki trwają od 1 do 3 miesięcy. W tym czasie studenci lub absolwenci mogą sprawdzić swoje predyspozycje do pracy w konkretnym obszarze. Na początku praktyk zapewniamy dokładne i szczegółowe wprowadzenie w zakres obowiązków.

Jak przebiegają praktyki w państwa banku?

Praktyki u nas nie polegają na obserwacji, ale na czynnym udziale w ważnych projektach, co z pewnością ułatwi przygotowanie do samodzielnej pracy i dalszego rozwoju zawodowego.
Nasi pracownicy mają możliwość skorzystania z różnych form szkoleń, zarówno wewnętrznych w formie mentoringu oraz warsztatów prowadzonych przez naszych trenerów, jak i zewnętrznych szkoleń specjalistycznych.

 

Dlaczego warto dla was pracować?

W FM Banku PBP nigdy nie stoimy w miejscu. To też właśnie możemy oferować naszym pracownikom. Jesteśmy intensywnie rozwijającym się bankiem, poszerzającym swój zasięg i innowacyjnie rozwijającym produkty. Jest to idealny czas na wykorzystanie swojego potencjału i uzyskanie satysfakcji poprzez uczestniczenie w ciekawych projektach.
W naszym banku wiemy, że sukces firmy tworzą ludzie. Dbamy o dobrą atmosferę pracy i potrafimy docenić prawdziwe zaangażowanie.

W jaki sposób motywujecie swoich pracowników?

Staramy się dywersyfikować metody motywowania pracowników, żeby trafić do indywidualnych potrzeb każdego z nich.  Dbamy o poczucie bezpieczeństwa naszych pracowników wiążąc się z nimi na podstawie umowy o pracę. Oferujemy bogaty pakiet dodatkowych świadczeń poza płacowych tj. szeroki pakiet prywatnej opieki medycznej,  kartę sportową, ubezpieczenie na życie. Naszym pracownikom bardzo zależy na rozwoju, do którego okazje mają między innymi korzystając z multimedialnej platformy zawierającej rozmaite szkolenia miękkie, uczestnicząc w szkoleniach wewnętrznych prowadzonych przez zespół trenerski oraz szkoleniach zewnętrznych. W procesie oceny okresowej wraz z przełożonym konstruują plan rozwojowy na kolejny rok. Dbamy o dobrą atmosferę i integrację naszych pracowników poprzez rozmaite wydarzenia firmowe.
Zachęcamy naszych pracowników do wspólnego realizowania swoich pasji np. poprzez inicjatywy sportowe. Z kolei okres świąteczny sprzyja otwieraniu serc i wspólnemu dbaniu o potrzeby innych poprzez  wolontariat.