logo ING Nationale-Nederlanden

ING Nationale-Nederlanden

Warszawa

Wywiadu udzielił:
Maciej Rutkowski
Recruitment Manager ING Nationale-Nederlanden
W przeszłości pracował m.in w Jeronimo Martins i Notreg Sp. z o.o. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie ukończył kierunki: zarządzania oraz socjologia.
ING Nationale-Nederlanden
Rok założenia: 1994
Adres:
ul. Topiel 12
00-342 Warszawa
Branże:
  • Finanse - Ekonomia - Bankowość
O firmie:
Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. działa w Polsce od 2 sierpnia 1994 roku. Jest w czołówce ubezpieczycieli zabezpieczających przyszłość finansową ponad pół miliona Klientów oraz ich bliskich.

Nationale-Nederlanden działa w Polsce od roku 1994. Proszę powiedzieć, jakie usługi świadczycie?

Jesteśmy liderem na rynku ubezpieczeń na życie i emerytur, zabezpieczając przyszłość finansową ponad pół miliona naszych Klientów oraz ich bliskich. W Nationale-Nederlanden oferujemy proste i zrozumiałe produkty ubezpieczeniowe. Jako firma odpowiedzialna społecznie angażujemy się również i działamy w obszarze istotnych problemów społecznych dotyczących zdrowia i jakości życia Polaków.

Ilu pracowników zatrudniacie i w jaki sposób jesteście obecni w Polsce?

Jesteśmy częścią Grupy NN zatrudniającej 12000 pracowników na całym świecie. W Polsce zatrudniamy przeszło 700 osób w naszym biurze głównym w Warszawie. Ponadto posiadamy rozległą sieć oddziałów na terenie całej Polski, m.in. Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, gdzie pracują nasi agenci ubezpieczeniowi oraz menedżerowie zarządzający sprzedażą. Pracę w strukturach naszej firmy można rozpocząć w ponad 50 placówkach działających na terenie całego kraju.

22. lata to wystarczająco długi okres, aby zdobyć sympatię klientów. Proszę powiedzieć, za co Polacy cenią wasze usługi?

W Nationale-Nederlanden oferujemy proste i zrozumiałe produkty ubezpieczeniowe. Budując naszą ofertę i rozmawiając z klientami przykładamy szczególną uwagę do pełnej transparentności każdego elementu oferowanych produktów oraz do przejrzystość procesu sprzedaży. Szanujemy naszych klientów i ich wybory, zależy nam na tym, aby dostosowywać nasze produkty do indywidualnych potrzeb każdego klienta.

Co wyróżnia was na tle konkurencji?

Nasze każde działanie nakierowane jest na Klienta. Dążymy do tego, aby relacje z klientami budować na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Zależy nam na pełnej transparentności naszej oferty tak, aby Klient mógł zawsze dokonać wyboru produktu najlepiej dopasowanego do jego indywidualnych potrzeb i sytuacji. Co więcej, jako firma inicjujemy działania, których celem jest kształtowanie pozytywnych nawyków wpływających na poprawę jakości naszego życia.

Jakimi wartościami kieruje się NN?

W Nationale-Nederlanden cenimy fakt, iż każdy z nas ma swoje indywidualne ambicje, potrzeby i oczekiwania. Jako podstawę naszych wspólnych działań przyjmujemy 3 wartości. Po pierwsze ‘Zależy nam’. Dążymy do tego, aby umożliwiać ludziom osiąganie pełni możliwości. Staramy się tworzyć inspirujące i zdrowe środowisko pracy. Szanujemy się nawzajem i świat, w którym żyjemy poprzez traktowanie innych tak, jak sami chcielibyśmy być traktowani. My naprawdę wierzymy, że wspólna praca owocuje lepszymi wynikami! Po drugie ‘Mamy przejrzyste zasady’. Zależy nam na tym, aby porozumiewać się w sposób proaktywny i uczciwy. Mówimy to, co myślimy, i myślimy, co chcemy powiedzieć. Staramy się być przystępni i otwarci oraz słuchać się uważnie i z empatią. Po trzecie ‘Jesteśmy zaangażowani’. Działamy uczciwie, to znaczy, że ponosimy odpowiedzialność za nasze działania i wywiązujemy się z obietnic. Naszymi kontrahentami są wyłącznie odpowiedzialne, godne zaufania i praworządne organizacje. Prowadzimy działalność z myślą o przyszłości, dlatego właśnie w naszej firmie przedkładamy cele długofalowe nad krótkoterminowe zyski.

Jakimi sukcesami może pochwalić się wasza firma?

Zabezpieczamy przyszłość finansową naszych Klientów oraz ich bliskich. W wielu aspektach jesteśmy pionierami na rynku ubezpieczeń w Polsce, wprowadzając szereg innowacyjnych produktów i rozwiązań kierowanych do Klientów. Wyróżnienia i nagrody jak np. tytuł Najbardziej Przyjaznej Firmy Ubezpieczeniowej, Kryształowe Godło Marki Godnej Zaufania w kategorii ‘Towarzystwo Ubezpieczeniowe’ są dla nas ważne, ale równie wiele satysfakcji dają nam rezultaty realizowanych przez nasz akcji wolontariackich, jak np. fakt, że w minionym roku ponad 3 tysiące kobiet skorzystało z bezpłatnych porad medycznych w ramach kampanii „Rak. To się leczy!”. Nasza firma, stara się przekazywać wiedzę i uwrażliwiać społeczeństwo na temat potrzeby dbania o własne zdrowie, życie oraz poczucie bezpiecznej przyszłości dla siebie i najbliższych. Każdy mały sukces na tym polu, jest dla nas powodem do wielkiej dumy.

A jako pracodawca?

Jako pracodawca chcemy tworzyć inspirujące i zdrowe środowisko pracy. Rozumiejąc indywidualne potrzeby i oczekiwania naszych pracowników, przygotowujemy dla nich szeroką ofertę rozwojową oraz elastyczne podejście do oferowanych benefitów.  Rozwój naszych pracowników i naszych zespołów, ilość promocji wewnętrznych, informacja zwrotna otrzymywana od pracowników w ramach cyklicznych badań opinii, ale także zainteresowanie pracą w naszej firmie, które wykazują kandydaci oraz ilość pozytywnych opinii o nas jako pracodawcy, jaką od nich otrzymujemy, traktujemy jako najcenniejsze mierniki naszych sukcesów!

Wartością każdej firmy są ludzie. Na jakie stanowiska rekrutujecie najczęściej?

Ofertę związaną z karierą w naszej firmie kierujemy do 3 kluczowych grup. Do profesjonalistów, którzy mają już kilkuletnie doświadczenie zawodowe i chcieliby rozwijać się w ramach jednego z naszych działów centralnych (m.in. aktuariat, marketing, zarządzanie projektami, wsparcie i obsługa systemów informatycznych, rozwój oprogramowania i inne) mając realne możliwości rozwoju zawodowego i możliwość angażowania się w innowacyjne projekty biznesowe. Kolejną grupą są osoby, które chciałyby rozpocząć swoją karierę w sprzedaży w branży ubezpieczeniowej lub mają już doświadczenie w sektorze ubezpieczeń. Grupie tej oferujemy pracę m.in. na stanowiskach Przedstawiciela Ubezpieczeniowo-Finansowego, Menedżera ds. Wdrożenia, Menedżera ds. Sprzedaży oraz innych stanowiskach specjalistycznych i menedżerskich związanych ze sprzedażą produktów ubezpieczeniowych indywidualnych i grupowych w różnych kanałach sprzedaży. Mamy też ofertę dla osób, które chciałby zdobyć nowe doświadczenia i stawiać pierwsze kroki na ścieżce swojego rozwoju zawodowego – do studentów i absolwentów kierujemy ofertę płatnych staży i praktyk.

Gdzie należy szukać waszych ofert pracy?

Informacja o wszystkich aktualnych ofertach pracy, a także więcej informacji o nas jako pracodawcy znajdziecie na naszej stronie internetowej www.nn.pl w zakładce poświęconej karierze. Nasze ogłoszenia publikujemy także na kluczowych portalach z ofertami pracy. Gorąco zachęcamy do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych, gdzie oprócz ofert pracy, komunikujemy także ciekawostki o nas i najbardziej aktualne informacje o naszych aktywnościach, wydarzeniach i naszych planach na najbliższą przyszłość. Jesteśmy także w stałym kontakcie z uczelniami, biurami karier, lokalnymi organizacjami. Chcemy być jak najbliższej naszych kandydatów tak, by docierać do nich z aktualnymi informacjami o nas i mogącymi zainteresować ich ofertami w dogodnych dla nich miejscu i czasie. Serdecznie zapraszamy także do bezpośredniego kontaktu z nami - okazję do tego stanowią m.in. targi pracy, na których jesteśmy obecni. Nasze plany obecności na targach komunikujemy na bieżąco na naszych profilach w mediach społecznościowych – zapraszamy!

Jak przebiega proces rekrutacyjny w NN?

Przebieg procesu rekrutacji uzależniony jest od działu i stanowiska, na które poszukujemy kandydata. Analiza życiorysu zawodowego, wywiad kompetencyjny, testy, próbki pracy, case study, assessment center to tylko przykłady etapów, z którymi kandydat może spotkać się w procesie rekrutacji. Dobieramy je indywidualnie do każdego procesu rekrutacji tak, aby każdemu kandydatowi dać szansę zaprezentowania pełni swoich umiejętności i kompetencji, ale także, aby nie obciążać Kandydatów zbyt dużą ilością kolejnych spotkań i etapów. Co ważne, każdy kandydat biorący udział w procesie rekrutacji w Nationale-Nederlanden może liczyć na pełną poufność, jasną komunikację odnośnie statusu procesu i planowanych kolejnych kroków, a także na informację zwrotną. Wrażenia kandydata z udziału w procesie rekrutacji jest jednym z mierników jakości naszej pracy. Zależy nam na informacji zwrotnej ze strony kandydatów. Chcemy tak konstruować proces rekrutacji, aby był on wartościowym i ciekawym doświadczeniem dla każdego Kandydata, niezależnie od jego wyniku.

Nasi czytelnicy z pewnością są ciekawi, czego oczekujecie od kandydatów do pracy w waszej firmie. Podzieli się pan z nami wiedzą na ten temat.

Oczywiście w trakcie procesu rekrutacji oceniamy kompetencje, umiejętności i potencjał każdego z kandydatów, ale równie dużą wagę przywiązujemy do motywacji, ambicji i osobowość ludzi, z którymi się spotykamy. Zależny nam na tym, aby Kandydat biorący udział w procesie rekrutacji czuł się jak równorzędny partner. Chcemy go jak najlepiej poznać jako potencjalnego przyszłego pracownika, ale także chcemy mu dostarczyć jak najpełniejszą wiedzę o nas: o stanowisku, wyzwaniach, projektach, które mogą go czekać.

Czy oferujecie swoim pracownikom jakieś świadczenia pozapłacowe, np. pakiet medyczny?

Nasza oferta świadczeń i benefitów pozapłacowych jest konstruowana w taki sposób, aby jak najpełniej odpowiadać na potrzeby naszych pracowników. Stawiamy przede wszystkim na elastyczność i indywidualne podejście. Wierzymy, że nasi pracownicy wiedzą najlepiej czego potrzebują, dlatego też oprócz takich benefitów jak: opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe, karta sportowa, oferujemy dostęp do szerokiego wyboru innych benefitów w ramach kafeterii, z której to pracownik wybiera świadczenia, z których korzysta. Staramy się odpowiadać na potrzeby naszych pracowników, dlatego też dajemy ich możliwość elastycznego podejścia do czasu pracy: krótsza praca w piątki tak, aby wcześniej rozpocząć weekendy, home office – to przykłady rozwiązań, z których mogą korzystać osoby zatrudnione w Nationale-Nederlanden.

W jaki sposób dbacie o rozwój swoich pracowników?

Oferta rozwojowa, którą kierujemy do pracowników obejmuje zarówno szkolenia otwarte, na które zapisać się może każdy z pracowników, jak i programy szkoleniowe dedykowane poszczególnym grupom pracowników. Zależy nam na tym, aby budować rozwiązanie dopasowane do potrzeb i umiejętności każdego pracownika. W NN dajemy pracownikom możliwości angażowania się w projekty biznesowe (nie tylko w ramach swojego obszaru), które pozwalają im lepiej poznać organizację i rozwijać umiejętności, gwarantujemy dostęp do bazy szkoleń, dzięki którym każdy z naszych pracowników może podnosić swoje kompetencje, wspieramy rozwój kompetencji specjalistycznych poprzez szkolenia, konferencje i kursy certyfikowane Zachęcamy także naszych pracowników do udziału w rekrutacjach wewnętrznych.

W ofercie szkoleniowej macie także specjalny program dedykowany do nowych przedstawicieli ubezpieczeniowo – finansowych. Na czym on polega?

W trakcie 30-dniowego szkolenia rozwijamy ich umiejętności pozyskiwania klientów, pracy w charakterze Przedstawiciela oraz wiedzę na temat naszych standardów sprzedaży tak, aby jak najpełniej przygotować ich do skutecznej realizacji zadań w tym kluczowym dla nas obszarze. Warto też wspomnieć o programie rozwoju talentów menedżerskich, w ramach którego w trakcie 2 -letniego zindywidualizowanego programu przygotowujemy i rozwijamy sukcesorów na kluczowe pozycje w naszej organizacji.

Co ze studentami i absolwentami szkół, czy oferujecie im jakieś staże?

W chwili obecnej nasza oferta kierowana do tej grupy kandydatów to bogate merytorycznie, płatne staże oraz oferty pracy w takich działach jak: Finanse, Aktuariat, Sprzedaż, Marketing, HR, IT, Obsługa Klienta czy Zakupy. U nas od samego początku każdy dostaje możliwość uczestnictwa w realizacji ciekawych zadań i projektów pod okiem profesjonalistów – u nas stażyści nie parzą kawy. Obecnie pracujemy także nad zbudowaniem nowej oferty dedykowanej do grupy studentów i absolwentów, która jak najpełniej odpowiadałaby na oczekiwania i aspiracje młodych ludzi oraz potrzeby naszej działalności. Zachęcamy do odwiedzin naszej strony kariery, gdzie znaleźć można więcej informacji na nasz temat, w tym także aktualne oferty staży i praktyk.

Dlaczego warto wziąć w nich udział?

Jest co najmniej kilka powodów, aby każdy student i absolwent uwierzył, że ma szansę rozwinąć u nas swój potencjał – jednym z nich są Ci nasi pracownicy, którzy dołączyli do nas na staż i zostali, a obecnie pełnią funkcje specjalistyczne, eksperckie, menedżerskie.

A dlaczego warto dla was pracować?

Każdy z naszych pracowników na to pytanie odpowiedziałby nieco inaczej. Szukając wspólnego mianownika, można powiedzieć, że praca w Nationale-Nederlanden nie jest pracą łatwą, jest pracą pełną wyzwań, trudności, które pokonujemy każdego dnia. Ale równocześnie jest pracą odpowiedzialną, dającą poczucie realnego wpływu na swoje otoczenie oraz możliwości realizacji swoich ambicji, jest pracą dającą satysfakcję. W Nationale-Nederlanden cenimy innowacyjność, profesjonalizm, ale także staramy się uwzględniać indywidualne potrzeby każdego z naszych pracowników. Chcemy, aby podstawą naszych codziennych działań były przejrzystość, zaangażowanie i troska, dlatego też Nationale-Nederlanden jest miejscem dla osób inspirujących, które odważnie biorą sprawy w swoje ręce.

Dziękuję za rozmowę.