logo WOOL STAR

WOOL STAR

Buk

Wywiadu udzieliła:
Karolina Kubiak
HR & Sales Manager WOOL STAR

Pracownik Woolstar od 2009 r. Zajmuje się koordynacją prac działu handlowego oraz rekrutacją. Odpowiada za sprawne funkcjonowanie kluczowego działu w firmie. Inicjuje działania rozwojowe i optymalizujące procesy rekrutacyjne i handlowe. Jej zasługą jest sprawna komunikacja w firmie na każdym poziomie oraz efektywne rozwiązywanie problemów i sytuacji kryzysowych. To praca 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Duże obciążenie i odpowiedzialność wymagają wyjątkowych umiejętności w zarządzaniu kryzysowym, dojrzałości i opanowania. Dają też sporą dawkę satysfakcji.

WOOL STAR
Liczba pracowników: 190
Rok założenia: 2001
Adres:
Dworcowa 18,
64-320 Buk
Branże:
  • Produkcja
  • Sprzedaż
O firmie:

Od 2001 roku tworzymy naturalne i ekologiczne produkty wspierające zdrowy sen. Kołdry, poduszki, materace produkowane z połączenia wełny i lateksu cechuje najwyższa jakość, dbałość o każdy szczegół. Nasze wyroby kierujemy do szerokiego grona odbiorców, którzy wybierają zdrowe produkty codziennego użytku, borykają się z alergiami, kontuzjami, schorzeniami skóry, stawów, układu krążenia, otyłością. Informujemy i uświadamiamy Polaków na temat wpływu zdrowego snu na codzienne funkcjonowanie człowieka. Pomagamy Wam odkryć wpływ zdrowego snu na komfort życia każdego dnia. Współpracujemy z lekarzami, instytucjami i specjalistami ds. zdrowego snu.

Na Państwa stronie czytamy: „Na początku było 4 pracowników...”. Jakie były kluczowe momenty w historii firmy?

Po pierwsze uruchomienie linii produkcyjnej kilka miesięcy po rozpoczęciu działalności firmy. Istotne było również otrzymanie Certyfikatu Urzędu Rejestracji Wyrobów Medycznych Produktów Leczniczych, co wiązało się z koniecznością utrzymania najwyższych standardów produkcyjnych. Wspomnieć należy naszą najgłośniejszą kolekcję Orchidea by Arkadius, według projektu światowej sławy projektanta mody. W 2015 r. z kolei dokonaliśmy rebrandingu firmy – zmieniło się logo i przekaz reklamowy. Nasi klienci zaczęli zwracać się do nas ze swoimi problemami ze snem, poszukiwali rozwiązań, które polepszą jakość snu. Zauważyliśmy, że potrzebują więcej informacji na temat zdrowego trybu życia i wpływu jaki zdrowy sen ma na funkcjonowanie całego organizmu. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom zdecydowaliśmy się rozbudować ofertę o porady na temat zdrowia.

Co wpływa na wysoką pozycję firmy WOOL STAR w branży?

Przede wszystkim zaufanie klientów. Działamy już 15 lat. Nasi klienci nie zawiedli się na nas. Polecają nas i sami do nas wracają. Nasze produkty mają wieloletnie gwarancje i bardzo długo służą swoim użytkownikom. Nam z kolei daje to impuls do wprowadzania na rynek nowych produktów i innowacji, które podnoszą jakość snu i są atrakcyjne dla naszych klientów.

Kilka lat temu Omena Mensah została Państw ambasadorką. Jakie inne akcje wizerunkowe Państwo podejmowali?

Dziś skupiamy się na budowaniu wiedzy eksperckiej na temat zdrowego snu. Problem bezsenności, został wpisany przez WHO na światową listę chorób cywilizacyjnych. Stres, tryb życia oderwany od naturalnych rytmów, to tylko niektóre z przyczyn problemów ze snem. Uświadamiamy i uczymy jak ważny jest zdrowy sen i jak go osiągnąć. Na naszej stronie http://www.woolstar.pl/strefa-eksperta/ poświęcamy sporo miejsca na porady eksperta dr Michała Skalskiego. Zapraszamy również na stronę http://www.spijzdrowo.info. Gdzie można się zapoznać ze szczegółowym treningiem zdrowego snu dla różnych grup wiekowych, ponieważ sen zmienia się z wiekiem. Zdrowego snu można się nauczyć. Zapraszamy również na nasze spotkania, na których czekają konsultanci ds. zdrowego snu udzielający indywidualnych porad.

Czy zamierzają Państwo rozszerzać ofertę na rynku polskim lub zagranicznym?

Stale pracujemy nad poszerzeniem oferty. Wsłuchując się w oczekiwania naszych klientów wprowadziliśmy na rynek produkt Clima 360 kołdra na 4 pory roku. To zestaw dwóch kołder wiosenno-jesiennej i letniej, które spięte razem dają kołdrę zimową. To zupełna nowość w naszej ofercie, kołdra do powlekania, z wypełnieniem wełnianym, gęsto pikowana – w 100% naturalna.

Kołdra Clima 360 została uhonorowana laurem ODKRYCIE ROKU 2016

Który(które) produkty cieszą się największym zainteresowaniem i uznaniem?

Jesteśmy szczególnie dumni, że Clima 360 zyskuje uznanie w postaci takich nagród jak Odkrycie roku 2016 czy Certyfikat Najlepsze w Polsce. Ale najważniejsza dla nas jest satysfakcja naszych klientów. Sprzedaż Clima 360 stale rośnie. Co traktujemy jako wyjątkowe wyróżnienie.

Czym wyróżniają się Państwo jako pracodawca?

Stawiamy na rozwój naszych pracowników oraz równowagę między życiem prywatnym i zawodowym. Rozwój indywidualny zawsze przekłada się na sukces naszej firmy. Takie podejście doceniają nasi pracownicy. Jesteśmy stabilnym pracodawcą z niskim współczynnikiem rotacji pracowników, o czym może świadczyć średni okres zatrudnienia wynoszący 7 lat.

Jeśli chodzi o kwestie kadrowe, na jakich pracowników mają Państwo największe zapotrzebowanie?

Poszukujemy konsultantów telefonicznych, sprzedawców oraz pracowników wsparcia sprzedaży, którzy potrafią się uczyć i dzielić własną wiedzą. Cenimy indywidualne pomysły i dążenie do celu połączone z umiejętnością pracy w zespole. Zdanie każdego pracownika jest dla nas cenne. Chętnie testujemy nowe pomysły zgłaszane przez naszych pracowników.

A co ze stanowiskami biurowymi?

Tu zapotrzebowanie nie rośnie tak dynamicznie. Praca w biurze polega u nas na wspieraniu działu sprzedaży. Tu też jest wiele wyzwań. Przy rosnącej liczbie pracowników sprzedaży poszukujemy nowych, optymalnych rozwiązań wspierających ich pracę w terenie. Nasi pracownicy biurowi wykazują się tu dużą kreatywnością. Najlepsze pomysły zawsze wdrażamy.

Jak wygląda proces rekrutacji nowych pracowników do firmy WOOL STAR?

Rekrutacja odbywa się w kilku etapach. Wszystkie zmierzają do wyłonienia osób o najwyższych kompetencjach. Szukamy ciekawych osobowości i osób zaangażowanych. Szczegółowe informacje na temat poszczególnych etapów znajdą Państwo na naszej stronie internetowej http://www.woolstar.pl/artykul/jak-rekrutujemy/. Każda osoba biorąca udział w procesie rekrutacyjnym otrzymuje od nas informację zwrotną. Rekrutacja to proces wymiany informacji w obie strony. Zależy nam na uzyskaniu wiedzy o kandydacie, ale również na przekazaniu jak najszerszej wiedzy o firmie.

Gdzie zamieszczają Państwo informacje o nowych ofertach pracy?

Niedawno uruchomiliśmy nową witrynę internetową, w której rozbudowaliśmy panel rekrutacyjny. Zależy nam na tym aby każdemu kandydatowi wyjaśnić co robimy i kogo szukamy, co jest dla nas ważne i jakimi wartościami się kierujemy. http://www.woolstar.pl/kariera/. Znajdują się tu wszystkie aktualne oferty pracy. Ogłaszamy się oczywiście w serwisach internetowych, korzystamy z firm pośredniczących w poszukiwaniu pracy. Mamy dobre doświadczenia związane z rekrutacją wewnętrzną oraz zatrudnianiem pracowników z polecenia już pracujących u nas osób.

Jak często prowadzą Państwo rekrutacje, ilu nowych pracowników rocznie pozyskuje firma?

Prowadzimy rekrutację raz na 3 miesiące. Z jednej rekrutacji wyłaniamy średnio 1-2 osoby, które rozpoczynają pracę od szkoleń wdrożeniowych.

Jakie wymagania stawiają Państwo przed kandydatami?

Poszukujemy osób zaangażowanych i chcących się rozwijać. Premiujemy samodzielność, wspieramy kreatywność. Ważna jest dla nas otwartość i wysoka kultura osobista zatrudnionych osób. Oceniamy kompetencje zawodowe śledząc dotychczasowe osiągnięcia oraz powierzając zadania do wykonania podczas procesu rekrutacyjnego.

Jak potencjalni kandydaci powinni przygotować się na rozmowę lub spotkanie rekrutacyjne w firmie?

Podczas rozmowy oceniamy komunikatywność oraz osobowość. Wiedza ta wraz z wynikami zadań wykonywanych podczas rekrutacji, składa się na całościowy obraz kandydatów, których nigdy nie oceniamy w jednym wymiarze. Zawsze warto cechować się nietuzinkową osobowością i zyskać sympatię osoby rekrutującej.

W jaki sposób inwestują Państwo w rozwój swoich pracowników?

Zapewniamy cykliczne szkolenia sprzedażowe i produktowe. W tym roku wdrażamy system szkolenia ciągłego z wykorzystaniem narzędzi on-line. Zależy na tym aby przekazywać wiedzę w sposób atrakcyjny, łatwy do przyswojenia i ciekawy. Wiedza ma być narzędziem pracy naszych pracowników.

Na jakie benefity mogą liczyć pracownicy firmy?

Handlowcy otrzymują auto służbowe, flotę i laptop. System szkoleń podnoszących realnie kompetencje handlowe i merytoryczne w zakresie zdrowego trybu życia. Nie bez znaczenia jest atrakcyjny system płacowy. Benefity pozamaterialne ale nie mniej ważne, to stabilność zatrudnienia, pewność jutra, rodzinna atmosfera i poczucie decydowania o sobie.

    

Czy firma organizuje wyjazdy lub imprezy integracyjne dla swoich pracowników?

Organizujemy spotkania integracyjne w ramach działów oraz dla całej firmy. Poszczególne grupy integrują się podczas wspólnych wyjazdów. Organizujemy firmowe wyjścia do kina. Imprezy okolicznościowe bardzo często inicjowane są przez samych pracowników przy wsparciu organizacyjnym firmy. Odbywają się też konkursy roczne, w tym roku nagrodą jest wyjazd na Teneryfę.

 

  

Czy oferują Państwo staże, praktyki dla uczniów i studentów?

Współpracujemy z osobami uczącymi się i studiującymi, które zdobywają u nas pierwsze doświadczenia zawodowe. Młodzież jest coraz bardziej świadoma wagi takich doświadczeń w przyszłym życiu zawodowym. Oferujemy elastyczny grafik pracy dostosowany do zajęć szkolnych, dający możliwość dorobienia sobie na wakacje albo studia.