Ktoś mi powie czy firma w końcu płaci na czas czy też ma jakieś problemy finansowe? Różne tu komentarze i w końcu nie wiem. Na stronie mają ofertę na kierowcę i mąż jest zainteresowany ale wolę dopytać o kwestie finansowe. Poza tym w ofercie wspominają o jakichś szkoleniach. Ktoś powie co to za szkolenia?
Co dokładnie oznacza dyspozycyjność? Czytam ogłoszenie dla dyspozytora i będę aplikować, ale chciałbym wiedzieć czy godziny pracy są stałe czy właśnie ta dyspozycyjność oznacza różny system pracy. Jaki ewentualnie język wchodziłby w grę jako drugi, ten po angielskim?
Ktoś mi powie czy firma w końcu płaci na czas czy też ma jakieś problemy finansowe? Różne tu komentarze i w końcu nie wiem. Na stronie mają ofertę na kierowcę i mąż jest zainteresowany ale wolę dopytać o kwestie finansowe. Poza tym w ofercie wspominają o jakichś szkoleniach. Ktoś powie co to za szkolenia?
nie zawracaj sobie głowy mają problemy finansowe kierowca ma płacić za parkingi za nic nie chcą zwracać .czekasz ze by auto zatankować bo nie działają karty resztę wywnioskuj sobie
Prawda to o tym postępowaniu restrukturyzacyjnym? Daj znać czy wynagrodzenia są płacone. Za to paliwo zwracają?
Tak to prawda. Wynagrodzenie w kwietniu nie wypłacone. Karty płatnicze były zablokowane, nie można było zatankować. Zakaz parkowania na płatnych parkingach. Zero informacji kiedy można się spodziewać wypłaty. Nie chcę prorokować, ale jeszcze kilka dni bez pieniążków i kierowcy zaczną odchodzić. A nowi po zaczerpnieciu informacji jaka jest sytuacja we firmie... Nie przyjmą się. Chyba, że jako wolontariusze. Ta restrukturyzacja to reanimowane pod wodą kota. Kiepsko... Można było poinformować pracowników, że nie będzie wypłaty - kilka albo kilkanaście dni. Pracujemy po to, żeby żyć, płacić rachunki itd. Pozdrawiam.
Firma nie wypłacalna lepiej dać sobie spokój, po raz kolejny ogłaszają upadłość bo nie dotrzymują terminów i graja na zwłokę przed upadłościa.
Mam chłopaka, który szuka nowej pracy i tak trafiliśmy na tę firmę. Weszłam sobie na ich stronę i tam znalazłam ogłoszenie dla dyspozytora. I czy wiecie, jak chłopak ma doświadczenie jako kierowca zawodowy, to będzie to jakaś przewaga nad innymi kandydatami? I nie było info o kasie, to wiecie, jaka jest pensja miesięczna?
ja z kolei na stronie znalazłam ofertę spedytora i ktoś mi powie jakie są realne zarobki? Jaki język jako drugi jest preferowany? Czy to bez znaczenia? Jakie szkolenia mają dyspozytorzy na początek? Co obejmuje dokładnie pakiet medyczny, który firma oferuje?
Rekrutacja była profesjonalna, sprawdzała umiejętności analityczne, komunikacyjne językowe i inne predyspozycje do pracy.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Odradzam współpracy z tą firmą, pierwsze parę miesięcy (max 3-4) wszystko fajnie, lecz po ponad pół roku współpracy tak samo jak dla mnie jak i znajomych z regionu spedytorzy zaczęli takie szopki odstawiać że głowa mała. Rozkazują jechać przeładowanemu, w przypadku odmówienia szantażują dużymi karami, w skrócie same problemy... (usunięte przez administratora)
To popatrz. U mnie pierwsza rajka wszystko cacy pięknie ładnie a na następnej zaczęły się cuda.... jagbym słyszał swój przypadek... Że teraz przez jednego człowieka mam teraz smród i prawdopodobnie mnie czeka kopanie się z koniem po sądach...
Mógłby ktoś napisać coś o tej firmie czy warto tam iść do pracy czy płacą na czas bo tu czytam że jakieś problemy mają a chciałbym się tam zatrudnic
Zacznijmy od tego, że generalnie niektóre beczki to jest dramat i dużo jest niesprawnych. W moim wypadku nerwy miałem przez sytuację w Belgii. Ponieważ jechałem tam pierwszy raz dopytywałem się dyspozytora jak wygląda sprawa z opłatami. Dostałem info o eurowiniecie więc spoko jadę. I przeszło rok od tego czasu dostałem pismo od ich prawnika o zapłatę mandatu za nie włączone obu. Pomimo tłumaczeń nic nie pomogło a dyspozytor umył ręce, cała wina spadła na mnie i musiałem zapłacić połowę na szczęście, choć uważam że w całości to dyspozytor powinien beknac. Nie było żadnego telefonu tylko odrazu z grubej rury prawnik i straszenie sądem. Druga sprawa przejąłem zestaw bez ważnego przeglądu. Pomimo moich próśb i zgłoszeń kazano mi jeździć i jawnie firma mnie naraziła na stres i konsekwencje prawne. W końcu zestawem zjechałem bo odmówiłem dalszej jazdy i z powodu tej sytuacji z firmą się rozstałem. O kierowcę nie dbają. A jeszcze że mnie próbowali zrobić złodzieja. Także może tylko ja miałem takie akcje i dlatego nie polecam tej firmy mimo że pierwsze dwa tygodnie naprawdę nie można było się do czego przyczepić...
Bo pytał o opłaty i nie dostał ważnej wskazówki? A Ty zaczynając pracę wszystkie wiedziałeś od razu, tak?
Podobno są nie wypłacalni czy to prawda że spóźniają się z pensją? Bo chodzą takie pogłoski
Proszę o opinie firmy czy są wypłacalni itp kierowca
są wypłacalni, czasami zamiast 10 wypłata jest np 11, ale zawsze wszystko się zgadza na konto.
No to super, bo wiele firm ma z tym problem (usunięte przez administratora) A ogólnie jakieś premie można tu dostać?
Dzień dobry. Czy na dzień dzisiejszy szukacie Państwo kierowców na cysterny? Jeśli tak to jak mógłbym poznać warunki zatrudnienia, trasy, systemy itd. Czy Państwo jeździcie tylko ze spożywką czy ADR również?
Niestety bardzo duży chaos w firmie, spedytorzy nie mają doświadczenie w tym co robią , wszędzie jedziesz spóźniony ale z dniowym zapasem, niestety nie polepszylo się nic a wręcz przeciwnie, są problemy , starzy kierowcy uciekają bo za 300/320 zł dniówki na cysternie nikt nie będzie pracował , plus taki że kasa się zawsze zgadzała co do złotówki i zawsze ma czas,
Chaos to już był wcześniej.. .Większość dyspozytorów to niestety (usunięte przez administratora) i metr mułu kompletnie nie mają pojęcia o swojej pracy nie znają nawet czasu pracy i obowiązujących przepisów czy zasady poboru opłat!!! Oraz narażają cię na przykrości prawne i finansowe. Choćby puszczanie w pojeździe bez przeglądu!!!! Naprzykład Pan P**** nie wiedział że w niemczech w niedziele jest zakaz- Dobrze że mi kierowcy powiedzieli bo bym dostał kwit od BAG.... I przez któego teraz muszę sie tłumaczyć z Kwita z Belgii przeszło pół roku od rozwiązania umowy. Ale oczywiście winny kierowca nie on! ... Zrzucają z siebie odpowiedzialność na bogu ducha winnego kierowce i robią przekręty i przyjmują zlecenia które czasowo są niedowykonania... A problemy? Dopóki to nie dotrze do samej góry to problem jest zlewany- Radź sobie sam. Czy tak samo niedziałające prawidłowo webasto beczki... Moge tak wymieniać... i Wygląda na to że za mówienie prawdy teraz firma próbuje mnie udup*** .A dobrzy dyspozytorzy niestety tu długo miejsca nie zagrzewają- Pachnie to dziadowszczyzną i dziadtransem.... Niestety w tej firmie chaos jest przez osoby które nie mają pojęcia o transporcie i są nastawione tylko na robienie kasy ... Szkoda bo miało byc tak pięknie i wiązałem nadzieje z tą Firmą... W wypadku tej firmy nie mozna być uczciwym i tym co chcą sobie oszczedzić nerów polecam szukać gdzie indziej.
Niestety nie mogę polecić tej firmy. Dyspozytorzy faralni -oczywiscie nie wszyscy. Generalnie podejście do kierowcy po macoszemu. Teraz z firmą będę prawdopodobnie ciągał się po sądach za próbę obwinienia mnie za mandat za niepodlaczenie obu POMIMO wyraźnego info że nie muszę tego robić. Niestety zdarzają cię brudne beczki i niesprawne pojazdy. Techniczny nie ogarnia i umywa ręce przy większym problemie. Niestety nie polecam. Dziadtrans.
Panie Jarku, obsługa urządzenia do poboru opłat oraz pilnowanie czy urządzenie jest włączone(naładowane) zawsze jest obowiązkiem kierowcy. Nie wiem czy znajdzie Pan firmę, w której ktoś będzie obsługiwał urządzenie pokładowe za Pana.
Owszem macie Państwo rację co do obsługi. Jednak są kraje na które OBU nie jest wymagane. To osoby z firmy tj.Dyspozytor,spedytor winne poinformować WYRAŹNIE bez żadnej wątpliwości co w którym kraju obowiązuje. Kierowca może mieć zły dzień i może nie być w stanie spamiętać wszystkich informacji, zwłaszcza kierowcy którzy dopiero zaczynają swoją przygodę i dobrze Państwo o tym wiedzieliscie. A teraz odwracacie kota ogonem a Pan Dyspozytor zrzuca winę na Bogu Kierowcę... Nie będziemy się jednak tu przerzucali winą. Bo I Państwo zachowaliscie się nie w porządku bo zgłaszałem problem o którym publicznie nie będę mówił 3KROTNIE! Nie zrobiliście nic dopiero po groźbie nie jechania dalej i donosie do ITD w związku z czym naraziliscie mnie na stres i nie przyjemności prawne. Sam fakt, że sprawa poszła odrazu do prawnika nieświadczy o Was dobrze. Uważam, że można było wcześniej zadzwonić i porozumieć się grzecznie.Jednak posuneliscie się do wręcz bandyckiej metody. Uważam, że Dyspozytor powinien mieć trochę odwagi i przyznać się a nie bezszczelnie kłamie i teraz próbuje się że mnie zrobić jelenia. Żałuję współpracy z Firmą.
Ja Wobec Państwa starałem się byc w porządku pomimo fuckupów z Państwa strony i pożegnaliśmy się się w zgodzie ponieważ niezgadzałem się z niektórymi Państwa decyzjami oraz, że ustalenia o których było mowa nagle przestały istnieć... o Ile przez pierwsze 2 tygodnie naprawdę nie było o co się przyczepić tak następna rajka... to było jakieś kompletne nieporozumienie jakbym Nie przyszedł do Firmy STANDO.. a teraz Państwo próbujecie wręcz po bandycku i beszczelnie mnie (usunięte przez administratora) Uważam, że można było się dogadać a nie kierować sprawę do prawnika. Numer Państwo macie. Ja przed odpowiedzialnością uciekać nie zamierzam i nie bede tego robił. Jednak uważam, że w całości wina w tym przypadku nie należy do mnie. Niestety postępowanie w trakcie stosunku pracy pozostawiało do życzenia a teraz... nawet nie mam odpowiedniego słowa jak żenua.
jako kierowca powiem, ze jest ok
Czy samochody są na pakietach serwisowych (mechaniczny + opony)? Czy w firmie jest system 2:1 ? I chyba najważniejsze pytanie dla mnie… jakie kierunki Stando obsługuje? Dziękuję z góry za odpowiedź.
Tak samochody są na pakietach serwisowych, w firmie jest system 2:1. Główne kierunki to Benelux, HU, DE, IT, FR, AT, SK, CZ, DK, SWE, LT. Są także trasy krajowe.
Firma 25 lat na rynku dowstawy. Opłata good / Praca good / Bardzo podoba ta firma
Chcesz zostać (lub już jesteś) zawodowym kierowcą realizującym usługi związane z transportem drogowym? Co robić dalej, by rozwijać się w branży przewozowej? Kolejnym etapem w karierze może być zdobycie uprawnień na cysternę. Koniecznie zainteresuj się kursem ADR, który umożliwia przewóz materiałów niebezpiecznych (w tym paliwa, oleje opałowe, gazy itp.).
Zobacz, jakie kursy powinieneś odbyć, abyś mógł zgodnie z prawem kierować cysterną z określonym ładunkiem. Posiadanie dodatkowych uprawnień może okazać się dla kierowcy wyjątkowo rentowne i opłacalne. Dlaczego? Ponieważ automatycznie otrzymuje on dostęp do większej ilości lepiej płatnych zleceń. Sprawdź więc, co należy zrobić.
Co zrobić, by zostać kierowcą cysterny?
Absolutną podstawą jest odpowiednie prawo jazdy - w tym przypadku C oraz C + E.
Zgodnie z przepisami zawartymi w umowie europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych i ustawie o przewozie towarów niebezpiecznych, kierowcy pojazdów przewożących wyroby tej kategorii, powinni posiadać zaświadczenie potwierdzające ukończenie właściwego szkolenia. Podstawą umożliwiającą pracę jest także egzamin zakończony wynikiem pozytywnym. Oczywiście standardem i definitywnym obowiązkiem jest również:
- ukończenie 21 roku życia,
- posiadanie prawa jazdy kat. B, C / C+E.
Wydaje Ci się, że lista wymagań nie jest długa i wymagająca? Teoretycznie tak. Jeśli uda Ci się zdobyć prawo jazdy C / C+E, w pewnym sensie reszta jest już formalnością. Warto zauważyć również, że koszt kursów ADR nie jest wcale tak wysoki, jak może się to wydawać (zwłaszcza w porównaniu z samym prawem jazdy C / C+E, które potrafi kosztować kilka tysięcy zł). Podstawowe szkolenie to koszt ok. 500-800 zł. Możesz jednak rozbudować je o warianty specjalistyczne, dodając m.in. substancje promieniotwórcze itp. Każdy taki wariant może kosztować dodatkowo ok. 300-400 zł. Nie trzeba jednak decydować się od razu na wszystkie specjalistyczne rozszerzenia.
Pamiętaj, że nie wszystkie zlecenia będą dotyczyć przewozu materiałów niebezpiecznych - w Stando specjalizujemy się w przewozie artykułów spożywczych cysternami. Dodatkowe uprawnienia mogą, ale nie muszą okazać się przydatne. Przykładem może być alkohol powyżej 24%, którego przewożenie wymaga właśnie uprawnień ADR.
Egzamin ADR - jak to wygląda w praktyce?
Każdy kurs na prawo jazdy kończy się egzaminem. Jeśli chodzi o uprawnienia na cysternę ADR, powinno być to dla Ciebie oczywiste – nawet jeśli jesteś zawodowym kierowcą.
Jak zatem odbywa się to z praktycznego punktu widzenia? Po ukończeniu kursu ADR, na którym omówiony zostanie przewóz materiałów niebezpiecznych w cysternach, uczestnicy szkolenia mogą przejść do etapu egzaminacyjnego, który ma formę pisemną. Jeśli więc nie jesteś zawodowym mówcą i takie sytuacje wywołują u Ciebie ponadprzeciętny stres, nie musisz się tego obawiać. Test składa się z kilkunastu pytań. Z kolei czas na udzielenie odpowiedzi wynosi kilkadziesiąt minut. Chcąc otrzymać pozytywny wynik egzaminu, kursant musi udzielić ok. 70% właściwych odpowiedzi.
Co zrobić w momencie, w którym wynik testu będzie negatywny? Uczestnikom przysługuje prawo do jednego egzaminu poprawkowego. Muszą oni jednak zmieścić się w terminie do 6 miesięcy od dnia rozpoczęcia kursu. Nie ma zatem sensu czekać i zwlekać, skoro kurs będzie mieć realny wpływ na rozwój Twoich kompetencji i możliwości rozwoju zawodowego.
Kurs napełniania i opróżniania cystern
Kolejnym kursem, którym warto się zainteresować planując pracę jako kierowca cysterny, jest kurs napełniania i opróżniania cystern, czyli tzw. "nalewaki". Może on być przydatny w zależności od obowiązków kierowcy i sposobu realizacji transportu. Jeśli kierowca będzie odpowiedzialny właśnie za napełnianie i opróżnianie cysterny, musi posiadać takie uprawnienia.
Kurs ten trwa 2 dni i kończy się egzaminem Państwowym TDT. Po zdanym kursie otrzymuje się zaświadczenie kwalifikacyjne ważne przez 5 lat, które można odnowić 3 miesiące przed wspomnianym terminem.
Zatrudnianie specjalistów kontra outsourcing
Jak widzisz w ww. materiale, znalezienie kompetentnych specjalistów, z których pomocą zrealizujesz usługi związane z transportem przy pomocy cystern (zwłaszcza w przypadku przewozu substancji niebezpiecznych), nie jest wcale tak proste, jak może się to wydawać. Jest to zatem również kosztowne – niezależnie, czy chcesz zatrudnić kogoś, kto takie uprawnienia już posiada, czy wolisz wyszkolić jednego ze swoich specjalistów.
Co zatem zrobić? Możesz skontaktować się z nami. Nasz zespół zawsze znajdzie idealne rozwiązanie dla zadań związanych z sektorem transportu i logistyki.
Zachęcamy także do zapoznania się z naszym artykułem dotyczącym transportu ADR
Transport pasz - wymagania
Czy skomplikowane jest spełnienie wymagań dopuszczających przedsiębiorcę lub podmiot realizujący zlecenie do transportu pasz dla zwierząt? Poniżej przedstawiamy istotne informacje, dzięki którym dowiesz się, czy jesteś w stanie spełnić wymagania sanitarne, prawne i techniczne.
Wymagania dotyczące dokumentacji
Chcąc zrealizować transport karmy, potrzebujesz:
- międzynarodowej lub krajowej licencji na zarobkowy przewóz drogowy rzeczy;
- międzynarodowego lub krajowego ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej Przewoźnika;
- rejestracji lub zatwierdzenia w Powiatowym Inspektoracie Weterynaryjnym;
- certyfikatu GMP + B4.
Rejestracja w Powiatowym Inspektoracie Weterynaryjnym jest darmowa. Na tej podstawie podmiot realizujący przewóz otrzymuje numer ewidencyjny. Do realizacji rejestracji należy przygotować dokumenty i dane firmy (w tym NIP, Regon itp.) oraz wniosek zgłoszeniowy.
Certyfikat GMP + 4B jest akceptowany przez władze w wielu krajach UE. Standardy certyfikatów GMP+ mają zadanie określenia wymagań jakości, w których skład wchodzą m.in. aspekty związane z bezpieczeństwem pasz. Dlatego są one tak istotne na każdym etapie produkcji lub dystrybucji.
Wymagania dotyczące sprzętu i narzędzi
Firmy transportowe zmuszone są do zastosowania odpowiednich procedur pozwalających na dostosowanie pojazdów do oczekiwanych standardów. Biorąc pod uwagę specyfikę ładunku, powinien być on monitorowany. Dzięki temu przewoźnik jest w stanie zapobiec ewentualnemu zanieczyszczeniu.
Pasze dla zwierząt lub ich półprodukty zazwyczaj nie należą do kategorii wymagającej określonej temperatury na czas przewozu. Najistotniejsza jest czystość zbiorników i układu rozładunkowego, zaworów spustowych, przewodów oraz węży. Trzeba zatem umyć cysternę po każdym zrealizowanym transporcie. Nie można doprowadzić do sytuacji, w której dojdzie do zabrudzenia ładunku pozostałościami poprzedniego. Koniecznie musisz zatem pamiętać o certyfikacie czystości stanowiącym obowiązkowy dokument dot. transportu.
Podmioty odpowiedzialne za produkcję i transport pasz, podlegają kontrolom PIW (zgodnie z wymaganiami dotyczącymi higieny i rejestracji przewozów pasz). Należy zatem spodziewać się ich w każdej chwili i trzeba zawsze być przygotowanym na inspekcję.
Akty prawne i rozporządzenia normujące zasady transportu pasz i surowców wykorzystywanych przy ich produkcji
Przepisy dotyczące przewozu pasz i surowców wykorzystywanych do ich produkcji, zostały stworzone w celu ochrony transportu, zdrowia i życia (zarówno ludzi, jak i zwierząt). Najistotniejsze zasady, normy i standardy uregulowane są m.in. w:
- Ustawa o paszach (Dz. U. 2006 nr 144 poz. 1045 ze zm.)
- Rozporządzenie (WE 183/ 2005r.) ustanawiające wymagania dotyczące higieny pasz
- W Polsce dodatkowym warunkiem jest rejestracja lub zatwierdzenie w Powiatowym Inspektoracie Weterynaryjnym (zgodnym z miejscem rejestracji firmy). Wynika to bezpośrednio z art.11 rozp. WE nr 183/ 2005r.:
Podmioty działające na rynku pasz nie mogą podejmować działań, jeżeli:
- nie zostaną zarejestrowane, zgodnie z art. 9 rozp. WE nr 183/2005
- nie otrzymają zatwierdzenia, gdy jest ono potrzebne na mocy art. 10 rozp. WE 183/2005
Wszystkie ww. ustawy i rozporządzenia regulują zarówno transport międzynarodowy, jak i krajowy. Należy zatem podporządkować im swoją działalność w 100%. W innym wypadku kontrola może doprowadzić do kłopotów z prawem, które w zależności od wielkości wykroczenia mogą skutkować grzywną lub cofnięciem uprawnień, koncesji lub zezwoleń.
Chcesz mieć pewność, że Twoje zlecenie zostanie zaplanowane oraz zrealizowane w sposób profesjonalny i z zachowaniem najbardziej rygorystycznym norm oraz standardów? Pamiętaj, że dbałość o najdrobniejsze szczegóły i dopasowanie odpowiednich narzędzi to podstawa. Skontaktuj się z nami - jesteśmy doświadczonym zespołem ekspertów, o czym świadczą m.in. rekomendacje zadowolonych Klientów, którzy podjęli decyzje o współpracy z nami.
Z tej okazji chcemy życzyć Wam zawsze szerokiej drogi, mało kontroli, spokojnych pauz oraz bezpiecznych powrotów do domu.
Jesteśmy dumni z zespołu naszych kierowców. To Wasz dzień!
Witam czy ktoś wie jakie są naprawdę warunki w tej firmie nie proszę o opinie byłych pracowników bo będą źle tylko od terazniejszych
Aktualnie płacą 320 pln dniówki, jazda po całej unii. czasem jesteś więcej w kraju a czasami za granicą. Wypłata na konto nic pod stołem terminowo. raz na jakiś czas przeciągną 2 tygodnie jazdy wtedy robisz 45 w kabinie, ale w roku moze ze 2 razy miałem tak. Zjazdy na 66h w moim wypadku różnie nie zawsze weekend o czym powiadomili przed podpisaniem umowy
Kasowanie na kilometrach, przestoje tak dopracowane by zawsze nie były płatne, użeranie się ze spedytorami niemającymi za grosz szacunku do kierowcy, jednocześnie dając psie trasy (krajówki) I co często się zdarza to jazda przeładowanemu. Każdy ma wolność słowa, więc proszę Administrację u nie usuwanie mojej opini :)
Witam obecnie pracuje na myjni cystern pod Poznaniem i często myje wasze cysterny najczęściej po czekoladzie. Mam pytanie czy w STAND jest możliwość pracy dodatkowej na C+E jako skoczek ? Na tę chwilę co drugi dzień w tygodniu i w weekendy mam wolne. Pozdrawiam
Witam, Bardzo proszę o Pana dane kontaktowe, osoba odpowiedzialna za rekrutację skontaktuje się Panem aby omówić możliwość współpracy.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w STANDO?
Zobacz opinie na temat firmy STANDO tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 17.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w STANDO?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 9, z czego 4 to opinie pozytywne, 4 to opinie negatywne, a 1 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy STANDO?
Kandydaci do pracy w STANDO napisali 3 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.