brak logo

PŻM

Szczecin

Opinie o PŻM

K 2014-11-27 10:55
A czy kobieta może zostać marynarzem i jak to wygląda w praktyce taka praca?
5
xxx 2014-11-28 08:37
Musi [usunięte przez admina słowo niecenzuralne] tak jak każdy.....albo chodzić wieczorem po kabinach...
matis 2014-12-12 19:29
kobieta nie moze zostac marynarzem. chyba ze na burcie jako cipodajka.
pozdrawiam.
1
Salvador Dali 2014-12-16 00:44
A ten przebieg rozmowy kwalifikacyjnej miał miejsce pewnie grubo kilka lat temu jak potrzebowali ludzi(teraz maja ich za duzo), albo panu wojtkowi koles zrobil bardzo dobrze i dostal sie bez gadania. I moze jeszcze pani kasi podarowal duzo bombonierke z alkoholem. To sie nie dziwie.
2
mw 2015-01-07 21:32
ALE SKORO JEST TAK ZLE TO DLACZEGO WSZYSCY CHCA PRACOWAC W TEJ FIRMIE?
RAZ JEST DOBRZE RAZ ZLE JAK TO NA STATKU
NIE MA CO NARZEKAC
4
Studencik 2015-01-20 14:25
Witam, robię projekt z przedmiotu Transport, Technologie i Infrastruktura na PP, gdzie muszę przewieźć 100 000 ton węgla kamiennego z kaliningradu do Duisdorfu, Ale interesuje mnie jaki jest koszt przemieszczenia tych 100 000 ton statkami z Kaliningradu do Lubecki, oraz świnoujśćia. Nie pogardziłbym informacją o kosztach przeładunku w kaliningradzie i Lubecke
sten 2015-01-26 22:52
Dziwie sie,ze tyle osob czeka na prace w PZM,jest wiele innych firm,podszkolic j.angielski i smigac z zagranicznej agencji albo offshore.
PZM to nie marynarstwo to stan umyslu...wiele osob chce tu pracowac bo jest bezpiecznie,jezeyk angielski niepotrzebny,cala polska zaloga.....masakra.
4
cmk 2015-01-30 10:14
Dziwisz się? Ja nie. Pracuję i wcale nie mam zamiaru tego zmieniać. Zarobki jak spojrzeć na inne oferty pracy na statkach w sektorze masowym są całkiem dobre. Wystarczy przeglądnąć wiodące strony z ofertami, duża część firm oferuje pieniądze mniejsze niż PŻM. Plusy, które składają się na wynagrodzenie są też inne - dodatek na ZUS, prywatne ubezpieczenie zdrowotne, zwroty za wczasy czy nawet wyjścia do kina, teatru, na koncerty i inne z funduszu socjalnego. A czy język Angielski nie jest potrzebny? to już kwestia względna, mnie do pracy jakoś potrzebny jest ...nawet jakieś informacje przyszły, że będą testy przed zamustrowaniem, na razie co prawda dla załóg szeregowych ale będą.
9
matros 2015-01-30 10:23
Witaj cmk jestem z całym poważaniem za ,przepracowałem na morzu 25 lat u polskich i zagranicznych armatorów od dwóch lat oczekuję na przyjęcie do PŻM tj.od kwietnia 2013 i nadal czekam .PŻM to stabilność w zatrudnieniu czego nie ma w agencjach bo po kontrakcie mówią bay .Pozdrawiam matrosów .
3
sad 2015-02-04 16:53
witam ile obecnie czeka sie na zamustrowanie na asystenta elektryka?
oss 2015-02-06 08:31
A jakich starych i pierwszych oficerow unikac? Z jakimi plywac zeby bylo normalnie? I robota zrobiona i atmosfera ok?
7
Kamil 2015-02-06 16:13
Przypuszczalnie nie doczekasz się wcale bo elektryków jest w tej chwili pod dostatkiem a asystentów zatrudnia się bardzo niewielu. Jeśli już to z bazy ludzi, którzy jeżdżą regularnie. Przez ostatnie cztery statki nie spotkałem asystenta.
2
BOSMAN 2015-02-13 00:03
Witam pracuje w PŻM ie 26 lat i nie spotkałem się z takimi sytuacjami .Człowieku te DZIEWCZYNY są nieraz lepsze w pracy jak starzy MATROSI dokładne nie siedzą ciągle za kominxem i nie palą fajek i przedewszystkim chcą sie czegoś nauczyć w przeciwieństwie do tych super maryniarzy z zagranicznych "srakopchajów"co przychodzą do firmy 'PŁYWAĆ "A NIE PRACOWAĆ.oSOBIŚCIE MIAŁEM NA POKŁADZIE KILKA DZIEWCZYN I ZŁEGO SŁOWA NIE POWIEM A O TAKICH SYTUACJACH to mam własne zdanie poprostu :opowieści z mchu i paproci. BOSMAN
4
Pokład 2015-03-07 13:22
A po co elektrykowi asystent?do przykręcenia żarówki?Dziwię się że asystenci zarabiają więcej niż marynarz:/ albo cadet pokl......ale to tylko PŻM:)
2
guest 2015-03-07 17:27
mhmm, to według Ciebie elektryk na statku tylko żarówki wymienia? jeśli tak to ja się nie dziwię, że vice versa na temat marynarzy jest zdanie, że tylko stukają i na trapie w porie "pracują".
motorek 2015-03-18 22:13
witam wie ktos moze jaka jest obecnie sytuacja z zatrudnieniem na stanowisko motorzysty w PŻM z gory dzieki za odpowiedz
mech 2015-03-20 01:12
Według oficjalnej wersji nowi pracownicy nie są zatrudniani wcale.
2
mw 2015-04-04 00:24
wesolych swiat dla tych co chca na statek sa na statku oraz tych co nie beda na statku bo w biurze siedza.
oss 2015-04-04 00:30
widze ze nie uzyskam odpowiedzi na moje pytanie. tylko w ''wacku'' kazdy cwany.
jan jakub 2015-04-04 06:44
I nawet w wacku tez liza tylek1 i 2mechanikowi,zeby ankieta z opinia byla dobrze spreparowana i nie dala mozliwosci zalapania sie na statek nastepnemu pociotkowi z rodziny,a persektywy sa obiecujace,co roku firma daje 1% podwyzki,tak wiec paluszek bez gliceryny komu trzeba i kablowanie z podkresleniem,ze tylko Ja jestem najlepszy.
1
jan jakub 2015-04-04 19:08
Zapomnialem dodac do oceny powyzej ,ze jak masz wyzsza uczelnie to jestes wrogiem dla idioty ,ktory z ciebie chce zrobic idiote do kwadratu.Praca tutaj jest oglednie mowiac jest bardzo meczaca i bez perspektyw.Pisze ten tekst w wielka sobote autentycznie szczerze bez picu ku przestrodze mlodych malo doswiadczonych marynarzy.WSzyscy armatorzy,ale nie ten.PRzyklad mialem ciezko chra zone ,potrzebowalem troche pieniedzy na leki,ale skadrze zla opinia i dowidzenia.To tylko mala dygresja.temat jest nieaktualny poniewaz zona mi zmarla,lecz w sercu pozostaje ta wlasnie ocena.
2
rabarbar 2015-04-08 14:30
Zgadzam sie z opinia ze te mlode dziewczyny na statku pozwalaja sobie na sex z zaloga .to sa tylko ludzie i tyle miesiecy.a zony i dziewczyny czekaja na swoich mezczyzn .JA PLACZE PO NOCACH BO JESTEM MATKA MARYNARZA .opamietajcie sie.
2
p 2015-09-07 13:21
A stukanie młotkiem, maźniecie farbą i siedzenie przy trapie to ciężka robota? No czasem ładownie umyć i pokład, po czym elektryk ma robotę z zalanymi lampami, sygnalizatorami, skrzynkami bo ciężko lać wodę i pomyśleć.
przyjemniaczek 2015-11-27 12:47
pracuja chwile i za nastenym rejsem uciekaja gdzie indziej...najmniej platna robota i plywajacy zlom...poza tym zlodzieje kapitanowie nie znajacy jezykow to mega wstyd dla PZM...ludzie gloduja na statkach i sporzadzaja pozniej czarne listy na ktorych widnieja zjodzieje ktorzy kosztem ludzi wsadzaja sobie do kieszeni dolary za falszowane faktury...sprawa wyglada bardz prosto...kapitan zamyka sie u siebie z dostawca zywnosci a tamten zamiast 4 tys dolcow wystawia fakture na 6 tys $...a glupkowaty PZM daje sie rolowac za nos...kolega opowiadal jak pod Wenezuela stal statek miesiac i nie bylo co jesc to jedli smierdzace mieso...nie do pomyslenia np u Norwega czy Niemca
7
Janko muzykant 2015-12-30 15:15
Cisza i spokój jak w rodzinnym grobowcu?najlepszego w nowym 2016 roku a najbardziej liczę,źe zima nie wyemigruje z POLSKI,a partyjny świr jak ptasia grypa nie zaatakuje polskie elity czego sobie i wam źycie.
1
Marynarz wachtowy 2016-01-04 16:23
Witam pomorze ktoś przekonać Panie z biura do zapisania na kolejny kontrakt OS (jestem już po jednym) i chciałbym pracować dalej lecz puki co muszę czekać na kolejne statki
1
O/S 2016-01-24 20:19
Wie ktoś może na jakich statkach jest już internet?
2
Jacek 2016-02-24 15:20
Plywam w PZM 6 lat.I i jak do tej pory nie moge narzekac na plywanie w tej firmie
Wyplata jest ok,zawsze na czas,socjal mamy wyplacany,zus oplacany.
A ludzie jak ludzie jedni gorsi drudzy lepsi.I na to zadna firma nie ma wplywu,dopoki sie na nim nie pozna.A jesli chodzi o kadry to nie mam z nimi zadnych problemow po mimo tego ze zalatwiam wszystko przez telefon,bo nie jestem z Szczecina.

Pozdrawiam
starszy 2016-05-26 18:22
Pżm to szanująca się firma, stanowi dużą konkurencję dla innych armatorów i jest w czołówce. jeśli chodzi o socjal to też niczego sobie,jest na wysokim poziomie - zus, dodatki, bonusy. Jeśli chodzi o pracę to wiadomo raz jest gorzej raz jest lepiej. Zależy od załogi, jeśli trafi się ktoś kto ciagle narzeka to juz jego problem. Co do dziewczyn to radzą sobie znakomicie.Mowa tutaj o kobiecie o/s i 3 off, na maszynowe kobiety nie trafiłem. Widać u nich zaangażowanie, chęć do pracy.W sytuacjach stresujących zachwują spokój i podejmują właściwe decyzje. Można się z nimi bez problemu dogadać. Mi osobiście dobrze się z nimi współpracuję i nie mam nic przeciwko w mustrowaniu kobiet. Wszystkie negatywne opinie o kobietach są od ludzi "morza" którzy zatrzymali się w średniowieczu i nie mają żadnego poglądu na współczesną pracę na statku. Dużo elektroniki wiec kobieta z łatwościa sobie poradzi.
Pozdrawiam. Tomek
2
Staly 2016-07-05 08:56
Nie wiem kiedy byly placone dodatki i bonusy....jestem pracownikiem od prawie 10 lat i ostatni bonus dostalem moze 3 lata temu o ile nie jeszcze dalej.na swieta nic nie placa. Jedyny plus to paczki dla dzieci na gwiazdke.
3
bosman15 2016-07-16 01:38
Jeżeli uważasz że dziewczyny na pokładzie dają sobie rade , to niech zamustrują je na jeden statek , a ty jako bosman
5
właśnie matros 2016-10-15 22:41
Ty chyba jesteś z innej bajki,facet spójż w lustro i stuknij się w wizerunek.Przez takich ćwoków na statku powstają same problemy
1
właśnie matros 2016-10-15 22:50
W tej firmie w załodze szeregowej najlepiej zarabia kucharz a następnie parasol czyli gaciowy czyli steward a potem reszta nie fachowców czyli matrosi i motorki z majstrem i bosmanem na czele.Tak że jak aplikować to tylko na parasola bo kasa super a robota super-spoko,związki o to dbają i szczególnie i hotel
1
dojna zmiana 2016-10-25 12:33
Cwok to ty bo piszesz z błędami.
2
Mechanik 2016-12-08 07:57
Popatrzcie fachowcy ile godzin tygodniowo pracuje steward i kucharz a ile wy!!! a potem oceniajcie kto więcej zarabia???
4
Mechanik 2016-12-15 01:22
Kocham wypowiedzi że Pżm nie jest zły ,że to firma matka i takie tam duperele.....
Zacznijmy od socjalu-widziałem że paru pisze że jest super-duper,jest co najwyżej przeciętny,niskiej jakości meble,często i gęsto brak porządnych foteli,pościel często i gęsto gówniana,to że załoga ma ,,telewizornię,,też wcale nie jest niczym niezwykłym-u wielu armatorów w kabinach są telewizory....kwestia internetu też mocno dyskusyjna 20$ za 3gb neta i to z taką zawrotną prędkością 56kb/s gdzie u wielu moich kolegów którzy uciekli do innego armatora każdy ma po 1,5-2 h neta za free.....

Kolejna kwestia kadry-brak spójnej polityki mustrowania ludzi ,standardowo na wakacje i święta nagle nie ma ludzi i zaczynają się telefony z prośbami grozbami, śmiech na sali,są pracownicy kategori A i B ,Panowie A to banda lizusów i kapusiów często i gęsto nie prezentujących sobą nic ,przejadą działkę zapuszczą i tyle i na statek wsiadają kiedy im się podoba. Panowie B to ludzie -cytryny wycisn [usunięte przez admina słowo niecenzuralne] i wywalić,a telefon to dopiero zadzwoni przed świętami i wakacjami....

KWESTIA kapitanów i działu hotelowego-Panowie (oczywiście z małymi wyjątkami bo takie s [usunięte przez admina słowo niecenzuralne] tak bo inaczej nie można tego określić Polski Kapitan= kombinator byłem świadkiem przekrętów gdzie stawka 7,5 $ (której nie ma,tak mówią na odprawach)jest mała i jeszcze potrafi być uszczuplona do 3,80-5,08 $ i tak Kapitan twierdzi że są przypały że załoga za dużo Je ,czy też fakt że sięgają po jakieś dziwne przepisy typu że 1 lit wody na dzień (butelkowej) do tego jeszcze dochodzą wysokiej rangi ,,,specjaliści,, kucharze co drugi twierdzi że na lądzie to by taką knajpę otworzył że szok....a są to zwykłe parzygnaty ,lenie śmierdzące idące po jak najmniejszej lini oporu ,kradnący ze starym po równo.Na ostatnim statku zaproponowałem kucharzowi napisanie książki.........,,30 lat recyklingu z Pżm,,Stewardzi w pżm zarabiają zdecydowanie za dużo co do innych członków załogi -pensja steward oscyluje ok 2400$ -2500$ + przewałki ze starym a obowiązki mają śmieszne,na zachodzie taki pan dostanie 1100$-1400$ i jeszcze sprząta oficerom kabiny ......

Kwestia zarobków-Panowie to trochę też jest śmieszne jak piszecie że kasa ,,na czas,, bzdury na promach kasę dostają do 10 góra,my ok 19-23 jak brakuje kasy i co to jest fajnie że Firma obraca jeszcze naszymi zarobkami ???Też nie oszukujmy się są to najniższe stawki ITF ,sam też fakt że mechanicy zarabiają tyle samo co ich odpowiednicy na mostku zakrawa na kpinę.U wielu armatorów oficerowie -mechanicy mają wyższe pensje ze względu na charakter pracy i jest dobrze....za każdą dodatkowo wykonaną pracę bonus ,nie jak w Pżm że wszystko w obowiązkach tylko dziwnie nie jest to nigdzie sprecyzowane.....

Panowie Ja na szczęście jestem po 1 rejsie dla Niemca i serio NIE MA PORÓWNANIA też 4-5 miesięczne kotrakty ale jaki socjal....uszanowanie zdolności i chęci do pracy bez porównania....za jakieś głupie prace pt. mały przegląd agregatu,kapitalka wirówki itp. dostałem dodatkow 1800 euro bez proszenia się i pisania jakiś głupich pism o nagrodę do ,,ręki,, dostałem z podziękowaniem i nadzieją że jeszcze popłynę z tymi ludzimi.......Panowie jest porównie ???? sami ocencie
8
Wardruna 2016-12-23 11:38
Ja również pierwsze szlify zdobywałem w PŻM-ie. Pracowałem kilka lat i jak nadarzyła się okazja pożegnałem firmę przeszedłem na OFFSHORY. Niebo a ziemia darmowy telefon internet i inne "atrakcje" o których w PŻM można tylko i wyłącznie pozostawić w kwestii marzeń. Jedzenie do oporu maszyny z soft drinkami etc. Praca którą wykonuję jest doceniana, nie ma złej atmosfery ogólnie mówiąc bajka. Pozdrawiam wszystkich obecnych marynarzy PŻM i namawiam do aplikowania do innych agencji może nie z dnia na dzień czy z tygodnia na tydzień ale wreszcie uda się coś znaleźć i jak już się uda to zobaczycie co to znaczy praca w firmie na poziomie.
2
Nietakistary 2017-02-18 02:21
Zanim wyrobisz sobie opinię, zawsze pomyśl. Normalny, zadowolony człowiek, po powrocie z kontraktu ma gdzieś ten statek i firmę i odpoczywa, do następnego rejsu. Tylko niezadowolony, będzie wypisywał najróżniejsze obelgi, ażeby tylko nosa utrzeć i nasmrodzić koło siebie. Nie pracowałem w PŻM i mam nadzieję nigdy tam nie trafię, trafiłem tutaj przeglądając różne oferty. Panowie, połowa z Was nie potrafi się wysłowić. Nie umiecie pisać poprawnie. Dla mnie osoba stawiająca dziesięć wykrzykników jeden po drugim, zaraz po zdaniu jacy tam są wszyscy ch,***e i lachociągi, tylko dobitnie oznajmia, że zdanie takiej osoby nie powinno być brane pod uwagę. Piszę to na przyszłość, dla nowych kandydatów. Nigdy nie patrzcie na innych, sami zawsze próbujcie. Każde doświadczenie buduje charakter i uczy czegoś nowego. Miejcie to na uwadze.
4
matros 2017-02-23 19:15
W jakiej flocie na świecie parasol-messboy zarabia więcej od matrosa.To jest kpina totalna.
2
Były ch. stew. 2017-02-24 12:39
Do @Mechanik !!! Człowieku coś się tak czepił parasola-messboya , zazdrościsz ??? to do kadr i się przekwalifikuj i zarobisz jak byś chciał , ale pamiętaj parasol pracuje od wejścia na pokład do prawie ostatniej chwili do zejścia z pokładu po kontrakcie a TY ???? po pracy wolne , w porcie możesz wyjść na miasto , a HOTELOWCY dla Ciebie Twoich kolegów nawet dla jednego człowieka muszą być !!! bo nie ma kto podać. Mogą się zamienić , Ty też ale nie, lepiej judzić ,podpuszczać i ZAZDROŚCIĆ !!!! to takie nasze Piekiełko. Tacy jak TY za parę lat będą płakać na swoją emeryturą bo ważniejszy ktoś coś Walcz o podwyżki pensji bo obudzicie się TOBIE podobni ręką w .................... dpoisz sobie sam albo zawołaj parasola-messboy . Kpina zamierzona przepraszam HOTELOWCÓW . Trzymajcie się w jedności kupa.
3
krab55 2017-02-26 23:03
kobieta może zostać marynarzem pod warunkiem że spodoba się kapitanowi i będzie chciała robić mu za materac
Andrzej 2017-02-27 00:15
Przepracowałem w PŻM-ie ponad 40 lat , obecnie jestem na emeryturze . Przez te 40 lat stykałem się z różnymi ludżmi , bardzo dużo było takich marudów którym nic nie pasowało i cały czas podpierali się słowami bo u innego armatora to było tak lub tak , ale jakby nie było było lepiej , jednak żaden nie planował przenieść się tam do pracy.Pytanie samo pcha się na usta - dlaczego . Przyczyna bardzo prosta , tu (PŻM) bardziej pobłażliwie patrzy się się na różne sprawy , np alkohol , fachowość itp. Na pżm-owskich statkach konsekwencje wyciągane są np za nadużycie alkoholu jak naprawdę coś się zacznie dziać poważniejszego typu pobicie lub kontrola wyrywkowa w porcie , natomiast u innych armatorów alkohol nie jest zakazany , ale wszyscy wiedzą kiedy i ile, nie ma czegoś takiego że na ciężkim kacu wychodzi do pracy . na miejscu kapitan nakłada karę pieniężną na delikwenta i nie jest to 50 usd. W pżm kapitan rzadko takie kary nakłąda , mało tego udaje że nie widzi co się dzieje bo takimi ludżmi łatwiej sterować . Zawsze pytałem takich marudów dlaczego siedzą w PŻM jeżeli u innych jest lepiej .
4
Stały 2017-03-02 21:57
W PŻM kapitan nie nakłada kar za nadużycie alkoholu bo sam chodzi pijany przez większość kontraktu. Poprzedni rejs: kapitan i chief z maszyny przez pierwszy miesiąc chodzili zapici: brudni i poobijani...szkoda gadać. Jak tylko będę miał okazję to uciekam z tej pseudo firmy i innym też tak radzę. Tam nie ma możliwości rozwoju!
1
Hahahah 2017-03-07 07:23
Moze zlikwiduja stewardow i wy bedziecie jego robote robic...juz widze ten placz i lament
2
pik 2017-03-08 12:41
żaden problem.
3
z chęcią 2017-03-08 23:56
Każdy z załogantów jest w stanie przynieść sobie posiłek z kuchni, pościel większość pierze sama. Im dopłacają za pranie po 100$ na miesiąc za to że wypiorą parę obrusów i poszewek. Podpisuję się obiema dłońmi za obniżkami płac stewardów w PŻM i na tych właśnie stanowiskach najwięcej tam garbatych pociotków. Siedzą w klimaciku, mop na klatce i obraza majestatu jeszcze jak im zwróci się uwagę że jest brudno! Nie mogę mówić tu o wszystkich stewardach w tej firmie ale ok. 70% z nich wali w człona za ponad 2300$ gdzie na lądzie za taką robotę jak oni odwalają, żaden pracodawca by im połowy tego nie zapłacił. i nie.... żal mi dupy nie ściska. Stewardzi na statkach i banda darmozjadów z termosa to najsłabsze ogniwa tej firmy.
8
mirass 2017-03-22 18:42
Czy ktoś z Was robił może kursy stcw i kursy itr w Gdyni na Skwerze osrgdynia.pl? Polecacie?
krab55 2017-04-06 21:09
nie wiem jak jest teraz bo od 2 lat jestem na emeryturze , ale kiedyś "robiłem "kurs dżwigowych . Musiałbyś zgłosić się do pana Tomka z działu szkoleń jeżeli takowy jeszcze jest , zapisze cię , i jak będzie w kraju (w porcie lub na stoczni) jakiś pżm-owski statek z dżwigami i będzie ileś osób chętnych do odbycia takiego kursu to wtedy dopiero to jest organizowane , a wygląda to tak że kilka dni jest teoria , tzn budowa , działanie , bhp itp i w ostatni dzień praktyka która jest jednocześnie egzaminem praktycznym.
sex afera 2017-04-12 08:43
czy ktoś coś wie na tematy seksualne jakie się dzieją na promach?
mąż koleżanki ją zostawił a pływa właśnie na promach. siedziała biedna tęskniła a tu jak zaczął zarabiać to fiuuu wyleciał jak ptaszek.
Andrzej 2017-04-22 23:22
To też prawda że niektórzy kapitanowie przeginają z ognistą wodą , byłem z takim co to nie trzeżwiał przez 3 m-ce. Jednak głównym powodem nie nakładania kar za alkohol to moim zdaniem atut na przymykanie oka ( nie fikanie ) na machlojki prowiantowe i inne , na zasadzie siedż cicho bo ja też "nie widziałem " jak byłeś nabuzowany lub na ciężkim kacu.
Zostaw swoją opinię o PŻM - Szczecin
UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie PŻM