GoWork.pl

Warszawa

Wywiadu udzieliła:
Agnieszka Kozakiewicz
Team Leader działu HR GoWork.pl
Z wykształcenia psycholog od kilku lat związana i totalnie oddana branży HR. Oprócz rekrutacji w firmie GoWork. pl odpowiada za szkolenia, system ocen pracowniczych oraz komunikację wewnętrzną.
GoWork.pl
Liczba pracowników: 1000
Rok założenia: 1990
Adres:
Żurawia 47
00-680 Warszawa
Branże:
  • Human Resources
  • Opieka os. starszych - Nianie - Pomoc domowa
  • Praca za granicą
O firmie:
GoWork.pl to dynamicznie rozwijająca się firma, której działalność rozpoczęła się w 1990 roku. W chwili obecnej  firma oferuje różnorodne usługi między innymi wspierające pracodawców w skutecznej rekrutacji oraz w budowaniu ich pozytywnego wizerunku. Obecnie GoWork.pl jest uznawany za jedną z najprężniej rozwijających się firm rekrutacyjnych i szkoleniowych w Polsce. Posiadamy oddziały w największych miastach w kraju, takich jak: Warszawa, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Olsztyn, Katowice, Kraków, Łódź, Lublin, Szczecin. Ponadto GoWork.pl jest właścicielem jednego z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych serwisów pracy w Polsce.

GoWork.pl bardzo ewoluował od momentu swojego powstania - opisz najważniejsze dla firmy momenty.

Każdy moment w życiu firmy jest ważnym i przełomowym momentem, niezależnie od jego konsekwencji. Powstanie strony internetowej, pozyskanie pierwszych klientów w Polsce jak i w Niemczech, otworzenie pierwszego oddziału regionalnego to są pewne filary działalności. Dzięki konsekwencji i wytrwałości  staliśmy się pionierami w wielu płaszczyznach na rynku pracy. Współpracujemy z licznymi klientami i firmami z całej Polski. Naszą stronę miesięcznie odwiedza 2 mln osób - dla porównania warszawskie metro dziennie przewozi pól miliona pasażerów. Dział kadrowy odpowiada za poprawne rozliczenie ok 1000 osób, które współpracują z nami już od lat. Nasi lektorzy i nauczyciele w samym roku 2015 podzielili się wiedzą z ok 10 tys. osób, które uzyskały nowe kwalifikacje i nowe umiejętności. Jako firma usługowa cały czas musimy wychodzić naprzeciw potrzebom naszych klientów.

Wszystko zaczęło się od pośrednictwa pracy. Teraz pośrednictwo odbywa się głównie na rynek niemiecki - jak teraz funkcjonuje ten dział?

Obecnie Dział Niemiecki, który zajmuje się zarówno rekrutacją jak i obsługą klienta niemieckojęzycznego jest jednym z najliczniejszych działów. Z roku na rok umacniamy swoją pozycje na tym rynku, budujemy bazę zaufanych i zadowolonych klientów. Sprawiamy, że współpraca z nami jest efektywną i wartościową współpracą.

Czy realizując się w tak wielu różnych obszarach można mówić o misji? - jaka jest misja firmy?

Misją firmy jest dostarczanie najwyższej jakości usług dla każdego klienta w każdym obszarze naszych działań. Odkrywamy i  pomagamy w osiągnięciu radości z pracy. Dążymy by marka GoWork.pl była szeroko znana i stała się synonimem najwyższych standardów biznesowych.

Jak trafiłaś do HR?

Z branżą HR zetknęłam się w trakcie studiów. Już wtedy poczułam, że mogłabym w przyszłości odnaleźć się w tym obszarze. Chwilę po uzyskaniu dyplomu zaczęłam pracować w Gowork.pl i tutaj rozwijam się do dziś. Studia psychologiczne wybrałam z pasji i powołania i obecnie utwierdzam się w przekonaniu, że to samo mogę powiedzieć o swojej pracy. Stałe kontakty z ludźmi, prowadzenie rozmów, realizowanie kilka projektów jednocześnie, wspieranie managerów, daje mi ogromną energię i napędza do działania.

Jacy ludzie Twoim zdaniem odnajdą się w tej pracy?

W wykonywaniu zadań o których mówiłam wymagane są przede wszystkim duże umiejętności komunikacyjne, otwartość, świeżość w proponowaniu rozwiązań, ale także umiejętność analizy oraz zrozumienia środowiska biznesowego. W tej pracy na pewno trzeba lubić drugiego człowieka, wierzyć w jego możliwości. Należy umieć słuchać, być empatycznym, a z drugiej strony nie dać sobie wejść na głowę, być asertywnym, przekonywać innych do swoich pomysłów.

Prowadzisz kursy efektywnej komunikacji, odpowiadasz za newsletter - te działania nie mają chyba wiele wspólnego z HR? A może się mylę?

Współczesne działy HR odgrywają wiele ról. Są sceną na której trzeba dopasować się do konkretnego obszaru biznesowego. Na rynek pracy weszło nowe pokolenie pracowników, które oczekuje czegoś więcej - przede wszystkim dostępu do wiedzy, szansy na realny wpływ na rozwój firmy, możliwości samodzielnego podejmowania działań. Te zadania są możliwe, kiedy w firmie panuje dobra komunikacja, kiedy w firmie jasno i konkretnie przekazywane są informacje. A to również należy do działu HR.

Zajmujesz się rekrutacją osób na różne stanowiska - każda rozmowa jest inna, czy możemy stworzyć jakiś schemat?

Tak jak każdy człowiek jest inny tak i każda rozmowa wygląda inaczej. Aby to opisać można użyć stwierdzenia F. Gumpa: „życie jest jak pudełko czekoladek”…..niby mam i zapoznałam się z CV, z listem motywacyjnym, ale nigdy nie wiem w jakim świetle dany człowiek się zaprezentuje. Bywają sytuacje, na szczęście bardzo rzadko, kiedy CV jest prawie idealne, myślę, że będzie to arcyciekawy człowiek, czuję, że wyłowię perełkę, a w trakcie rozmowy ta perełka ujawnia się jako gorzka czekoladka, bez nadzienia w środku. Oczywiście zdarzają się też przypadki, kiedy pomimo przeciętnego CV okazuje się, że trafiłam na czekoladkę z wysublimowanym środkiem.

Jakich ludzi poszukujecie do Waszego zespołu?

Poszukujemy i stawiamy przede wszystkim na ludzi, którzy lubią swoją pracę, którzy mają apetyt na rozwój. Poszukujemy uczciwych pracowników, którzy rozumieją, jak ważna jest dobra obsługa klienta i utrzymywanie z nim dobrych relacji. Doceniamy też kandydatów, którzy wykazują się kreatywnością, którzy nie podążają ślepo za tłumem lecz mają ciekawe pomysły które chcieliby wdrażać w życie, a co za tym idzie - rozwijać się i zdobywać nowe doświadczenia.

Jak wygląda rekrutacja do GoWork.pl? Ile jest etapów?

Myślę, że najlepiej zaprosić kandydatów na naszą zakładkę: http://www.gowork.pl/opinie_czytaj2,1,0,0,pracuj_z_nami

Jakich rad udzieliłabyś kandydatom – jak powinni przygotowywać się do rozmowy?

Ideałów podobno nie ma, jednak każdy z nas powinien dążyć do tej doskonałości, do bycia idealnym kandydatem. Niektórzy posiadają cechy, które sprawiają, że są bardziej odpowiedni na dane stanowisko niż ktokolwiek inny. Jakie to cechy? Przede wszystkim umiejętność pozytywnego zaprezentowania swojej osoby. Każdy potencjalny kandydat przed rozmową z rekruterem powinien zrobić analizę swoich cech, kompetencji i predyspozycji, oczywiście pod kątem danego stanowiska. Przydatne w tym zakresie jest zapoznanie się z dokładnym opisem oferty rekrutacyjnej, a także przejrzenie strony internetowej firmy, do której wysłaliśmy aplikację.

Na jakie elementy, poza doświadczeniem, rekruterzy zwracają szczególną uwagę?

Doświadczenie jest jak najbardziej ważne, chociażby pod kątem poznania różnych kultur organizacyjnych, różnych strategii zarządzania. Praca w różnych firmach umożliwia poznanie różnych sytuacji biznesowych, dostrzegania odmiennych perspektyw. Taki kandydat jest bardziej świadomy swoich oczekiwań wobec pracodawcy. Osobiście jestem zwolenniczką zwracania dużej uwagi na samą postawę do pracy oraz chęci do rozwoju. Ludzie, którzy mają sprecyzowane cele, wiedzą co chcą osiągnąć i mają pomysł jak to osiągnąć są pożądanymi kandydatami na rynku pracy.

GoWork.pl daje szanse stażystom? W jakich obszarach mogą zdobyć doświadczenie?

Z przyjemnością współpracujemy zarówno z osobami posiadającymi doświadczenie i kwalifikacje, jak i tymi, którzy dopiero rozpoczynają swoją ścieżkę kariery, stąd też organizujemy program praktyk i współpracujemy z Biurami Karier. Nasi praktykanci zdobywają doświadczenie przede wszystkim w obsłudze klienta, organizowaniu szkoleń, konferencji, ale również prowadzimy nabory do naszych wewnętrznych działów - kadr oraz księgowość. Na naszej stronie umieszczamy aktualne propozycje staży oraz praktyk. Chętnych zapraszamy do zapoznania się z nimi.

Z racji tego, że jesteście między innymi firmą szkoleniową, czy sami przykładacie wagę do szkoleń dla pracowników?

Tak, jak najbardziej. W ciągu roku pracownicy mogą wybrać kilka szkoleń, w których chcą uczestniczyć. Największą popularnością cieszą się kursy komputerowe, rozwoju osobistego, a także hobbystyczne - z branży gastronomicznej i modowej. Dodatkowo prowadzimy szkolenia wewnętrzne dostosowane do potrzeb poszczególnych zespołów.

A co z działaniami prospołecznymi? Angażujecie się w takie inicjatywy?

Jesteśmy firmą, która chętnie bierze udział w akacjach wspierających osoby potrzebujące pomocy. Angażujemy się w inicjatywy, które mogą przynieść trwałe rezultaty. Oprócz wsparcia materialnego, firma wspiera osoby potrzebujące poprzez szkolenia, doradztwo zawodowe oraz pomoc w znalezieniu pracy.

A jakie działania podejmujecie, by zapewnić harmonię wśród pracowników?

Dzięki aktywności w dziedzinie wolontariatu, udaje nam się zwiększyć zaangażowanie oraz poprawić komunikację wewnętrzną w firmie. Oprócz tego tworzymy amatorski zespól siatkarzy, piłkarzy oraz biegaczy. Każdy po pracy znajdzie coś dla siebie. A w godzinach pracy biura, dość sprawnie funkcjonuje klub miłośników kawy. Przy ekspresie zawsze można dowiedzieć się ciekawych informacji :).

Jakie nowe rozwiązania w branży są Twoim zdaniem najciekawsze? W jakim kierunku zmierza branża HR?

Należy zwrócić uwagę, iż wachlarz i różnorodność zadaniowa staje się w branży HR normą. Obecnie bardzo ważny jest kontekst działań HR, znajomość biznesu i strategiczne widzenie zadań w odniesieniu do firmy, o czym jeszcze kilka lat temu niewiele osób myślało. Ciekawym zagadnieniem, które cały czas ewoluuje jest kultura organizacyjna, wykorzystanie systemów motywacyjnych oraz innowacyjne kanały dotarcia do potencjalnych kandydatów.

Jako portal opinii GoWork.pl powinien przykładać szczególną wagę do komunikacji z pracownikami. Jak to wygląda? Co zrobić, by mimo rozstania pracownik miał dobre zdanie o firmie?

Cennym narzędziem dla działu HR jest exit interview. Jest to spotkanie podczas którego przedstawiciel firmy oraz osoba odchodząca z firmy mają czas na szczere podsumowanie, wymianę zdań, zidentyfikowanie powodów, dla których pracownik odchodzi. Taka rozmowa, chęć wysłuchania pracownika redukuje ryzyko tego, że odchodzący pracownik będzie miał negatywną opinie o firmie. Pamiętamy, że nie należy palić za sobą mostów, dotyczy to zarówno jednej jak i drugiej strony. Odejście pracownika z firmy nie zawsze musi oznaczać zakończenie procesu, może również oznaczać kolejny etap.

Jakie plany na przyszłość? W jakim kierunku będzie rozwijał się GoWork.pl

Droga kariery, która dawałaby gwarancję sukcesu firmy zazwyczaj nie jest dobrze oznakowana. Czasem trudno wybrać jeden konkretny kierunek działań. Dodatkowo, w naszym przypadku, obszarów działalności jest wiele i każdy staramy się rozwijać indywidualnie, na bieżąco reagujemy na sygnały płynące z rynku.  Mamy nadzieję, że sprawy będą szły co najmniej w tak dobrym kierunku jak obecnie - nasza szeroka gama szkoleń będzie przyciągać coraz większą ilość kursantów, a atrakcyjne wynagrodzenia dla opiekunek wciąż będą przekładać się na wzrost liczby kontraktów. Nasz serwis pracy już teraz rośnie najszybciej i osiąga z roku na rok coraz lepsze wyniki. Pracujemy z największymi markami takimi jak Alior Bank, T-Mobile, Carlsberg Polska i nie tylko. Powiększamy swoje oddziały regionalne i docelowo chcemy, aby każdy oddział był wielkości naszej centrali w Warszawie i zajmowały powierzchnię ok 1500 m2.

Dziękuję za rozmowę.

Ostatnio dodane oferty pracy przez GoWork.pl
Opiekuna w Niemczech zobacz ofertę
Opiekun dwóch osób starszych zobacz ofertę
Praca w Niemczech jako opiekunowie zobacz ofertę