Polimex - Mostostal S.A.
Polimex - Mostostal S.A.
"Wywiad z Anna Socha - Dyr. Biura Personalnego i Systemów Motywacyjnych PxM w firmie Polimex - Mostostal S.A."
Wcześniej pracowała jako dyrektor Biura rozwoju pracowników w Budimex. Była także związana z Multimedia Polska jako dyrektor ds. personalnych i administracji, Telekomunikacją Polska - HR Biznes Partner, Neumann Management Institute - konsultant HR, training manager. Anna Socha jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej, wydziału ekonomiki produkcji oraz studiów podyplomowych Zarządzania Zasobami Ludzkimi na tej samej uczelni. Certyfikowany coach i PM (PMI).   Ostatnio dość głośno było o firmie Polimex-Mostostal, proszę powiedzieć dlaczego? Polimex przez ostatnie dwa lata przechodził restrukturyzację, zarówno finansową jak i organizacyjną. Dziś Polimex-Mostostal to zupełnie inna firma. Jeszcze w 2012 r. zakres realizowanych przez nas projektów był bardzo szeroki, od budownictwa ogólnego, porzez przemysłowe, drogowe, energetyczne i petrochemiczne. Dla przykładu, Polimex jest generalnym wykonawcą Muzeum Historii Żydów Polskich, Muzeum Chopina, Europejskiego Centrum Solidarności czy stadionu warszawskiej Legii. Obecnie Polimex-Mostostal działa jako holding wyspecjalizowany w dwóch rynkach: energetycznym i petroc...
MAKRO Cash & Carry Polska
MAKRO Cash & Carry Polska
"Wywiad z Katarzyna Kowalik - Koordynator Działu Rekrutacji i Wizerunku Pracodawcy w firmie MAKRO Cash & Carry Polska"
W jaki sposób firma Makro Cash and Carry jest obecna w naszym kraju? W Polsce posiadamy czterdzieści jeden lokalizacji, gdzie zatrudniamy łącznie sześć tysięcy pracowników. Makro to nie tylko hale, ale również sklep internetowy, dostawy bezpośrednie do klientów, szkolenia czy sklepy franczyzowe ODIDO. Ostatnie z wymienionych są dla nas szczególnym powodem do dumy. Pod marką ODIDO działa obecnie około 2000 sklepów całym kraju. W jaki sposób budują Państwo swój Employer Branding? Uczestniczymy w targach pracy, organizujemy dzień otwarty MAKRO Day dla studentów. Jesteśmy współorganizatorem wielu badań rynkowych, ostatnio opublikowaliśmy raport "Polska na talerzu", czyli - co, gdzie i jak jemy w Polsce. Do tego organizujemy Koronę Smakosza w kilku największych miastach w Polsce. Co to takiego? Jest to konkurs na najlepszą restaurację.     Podejrzewam, że jesteście pracodawcą aktywnym na rynku pracy. Rzeczywiście. W ciągu roku przeprowadzamy kilkaset rekrutacji.   Jaki był przełomowy moment w życiu firmy? Nastąpił w chwili przekształcan...
Alior Bank
Alior Bank
"Wywiad z Alina Kubowicz - Starszy Specjalista ds. Rekrutacji w firmie Alior Bank"
W Alior Banku pracuje od 3,5 roku. Zajmuje się prowadzeniem rekrutacji do sieci oddziałów oraz centrali Banku. Absolwentka Katedry Zarządzania Międzynarodowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, aktualnie studentka studiów podyplomowych Wydziału Humanistycznego AGH w Krakowie na kierunku Employer Branding.     Rok 2008. Na polskim rynku pojawia się Alior Bank, który szturmem podbija serca klientów. Jaka jest Państwa recepta na sukces?  W przypadku Alior Banku o sukcesie zdecydowała nasza innowacyjność i przełamanie schematów, które towarzyszyły branży bankowej od wielu lat. Wprowadziliśmy na rynek powiew świeżości, którego potrzebowali polscy klienci. Jesteśmy również pierwszym bankiem w Polsce, który udostępnił wszystkim klientom produkty wysokiej jakości, dostępne dotychczas wyłącznie dla segmentu premium. Nasz sukces zawdzięczamy także wysokiemu standardowi obsługi, który jest wyjątkowo ważnym czynnikiem w budowaniu zaufania i długofalowych relacji.    Walka o klientów bywa zacięta? Branża bankowa jest bardzo konkurencyjna, każdy stara się zabiegać...
Panasonic
Panasonic
"Wywiad z Aleksandra Pietruszka - Head Of HR Central & Eastern Europe w firmie Panasonic"
Ukończyła Uniwersytet Warszawski i od początku pracy rozwijała swoją karierę w korporacjach. Z polskim oddziałem Panasonic Marketing Europe GmbH jest związana od 2008 roku, gdy dołączyła do zespołu jako HR Specialist Poland & Baltics. Ogromne doświadczenie i wyczucie w takich sferach jak Recruiting czy Employee Relatons, a także bogata wiedza z zakresu Employment Law pomogły jej zajmować kolejne stanowiska. Już w 2012 roku objęła pozycję HR Manager Poland & Baltics. Na skutek reorganizacji struktury Panasonic w Europie, która miała miejsce w 2014 roku Aleksandra Pietruszka kierując, co raz większym zespołem, objęła stanowisko Head of HR Central & Eastern Europe.   Panasonic, wszystkim znana międzynarodowa firma. Proszę powiedzieć, jak osiągnąć taki sukces?  Aby dobrze odpowiedzieć na to pytanie, warto sięgnąć do samych korzeni firmy, która liczy sobie już blisko sto lat. Na kartach historii Panasonic od pierwszych lat jej istnienia zarysowywała się wyraźna potrzeba wspierania rozwoju i dobrobytu społeczeństwa, która znajduje odzwierciedlenie w coraz bardziej innowacyjnych produktach, jak również pozabiznesowych ...
Comarch
Comarch
"Wywiad z Anna Madej - zastępca Dyrektora Działu Personalnego w firmie Comarch"
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, ukończyła Zarządzanie Zasobami Ludzkimi oraz Zarządzanie i Marketing. Przez 11 lat prowadziła własną firmę doradczą specjalizującą się w realizacji projektów rekrutacyjnych. Od 2014 r. Z-ca Dyrektora Działu Personalnego, odpowiedzialna za obszar rekrutacji w Comarch SA.    Comarch to firma globalna. Jako dostawca biznesowych rozwiązań IT zapewne muszą Państwo nieustannie poszukiwać nowoczesnych rozwiązań. W całym tym zamieszaniu jest jeszcze miejsce na misję? Działamy w otoczeniu konkurencyjnym, ale nigdy nie zapominamy o podstawowych zasadach dotyczących współpracy i uczciwej konkurencji. Zarówno w relacjach wewnętrznych, jak i zewnętrznych ze swoimi interesariuszami, Comarch hołduje uniwersalnym wartościom, promując uczciwość, pracowitość i sumienność w wykonywaniu powierzonych zadań, oraz jakość i innowacyjność jako cele indywidualnie postawione własnej pracy, otwartą współpracę dla dobra wspólnego, budowanie i utrzymywanie zaufania wśród współpracowników i partnerów biznesowych, a także szacunek, wyrozumiałość i pomoc, bez wzglę...
Home Broker
Home Broker
"Wywiad z Marcin Zając - Dyrektor Departamentu Szkoleń i Rekrutacji w firmie Home Broker"
Pracę w Home Broker rozpoczął w 2012 roku, gdzie objął stanowisko Dyrektora Rozwoju Sieci Sprzedaży, odpowiadając m.in. za wprowadzenie ścieżki rozwoju kariery i programy szkoleniowe dla Doradców. Obecnie odpowiada za proces rekrutacji i szkoleń wstępnych Doradców ds. nieruchomości. Wykładowca i szkoleniowiec na warszawskich uczelniach. Prywatnie pasjonat nowych technologii, zdrowego trybu życia i psychologii sprzedaży.   Ilu pracowników w tym momencie Państwo zatrudniacie?  Jesteśmy największą w Polsce agencją nieruchomości i jedną z największych firm doradztwa finansowego. Dzisiaj zatrudniamy 424 doradców w obrocie nieruchomościami i 240 doradców finansowych w 25 miastach.   Z jakich kanałów rekrutacyjnych najczęściej Państwo korzystacie?  Wykorzystujemy przede wszystkim możliwości jakie daje internet. Najpopularniejsze są duże portale z ogłoszeniami o pracę, ale rekrutujemy także z wykorzystaniem serwisów społecznościowych czy serwisów kariery, gdzie prowadzimy akcje rekrutacji bezpośredniej. Drugim ważnym kanałem zatrudniania jest rekrutacja wewnętrzna. Mocno stawiamy na rozw&...