PLAY
PLAY
"Wywiad z Marcin Gruszka - Rzecznik Prasowy w firmie PLAY"
Rzecznik Prasowy sieci PLAY, który dzięki niekonwencjonalnym i innowacyjnym działaniom komunikacyjnym zasłużył na miano „enfant terrible” polskiego PR, a jednocześnie wariata i medialnej harpii, anty-specjalisty od PR oraz szatańskiego pomiotu. Tak opisują go użytkownicy forów dyskusyjnych i blogów. Marcin Gruszka, który sam jest popularnym blogerem, udowadnia, jak potężną bronią w walce o klientów jest Internet, media społecznościowe i blogi – dzięki nim wiadomo, co tak naprawdę myślą konsumenci i czego potrzebują - w ten sposób można również nawiązać szczery dialog z klientami. Po słynnej akcji na Faceboku w listopadzie 2012 roku Marcin Gruszka jest określany także kolejnym prestiżowym określeniem – „człowieka z tekturą”. Kiedy jeden z klientów miał problem z przeniesieniem numeru do sieci Play -  telefon milczał już kolejny dzień, a infolinia była bezradna - wyraził swą frustrację, robiąc zdjęcie przed salonem firmowym i umieszczając je na swoim profilu na portalu Facebook. Wypisał swą skargę markerem na kawałku tektury. Sytuację uratował Rzecznik Prasowy Play. Numer szybko włączo...
Warbud S.A.
Warbud S.A.
"Wywiad z Agnieszka Wąsowska;Małgorzata Kowalczyk;Lech Wąsowski - Członek Zarządu Fundacji;Kierownik Działu HR;Dyrektor Budownictwa Medycznego w firmie Warbud S.A."
Agnieszka Wąsowska Absolwentka Uniwersytetu Świętokrzyskiego, ukończyła Politologię i Nauki Społeczne oraz Zarządzanie i Marketing. Pracę w komunikacji  i PR zaczynała w Grupie Kapitałowej Exbud, w 2000 r. przejętej przez szwedzki koncern Skanska. W Skanska odpowiadała za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną firmy. Od 2005 r. kierownik Działu Public Relaitions w Warbud SA. Jest członkiem zarządu Fundacji „Warbud-warto pomagać”.   Lech Wąsowski  Absolwent Politechniki Świętokrzyskiej, Wydział Budownictwa Lądowego. Z Warbudem SA związany od 1997 r., najpierw jako Kierownik Działu Ofertowania, następnie Z-ca Dyrektora Regionu Centrum.  Od 2010 r. odpowiedzialny za Dyrekcję Budownictwa Medycznego, realizującą obiekty służby zdrowia na terenie całego kraju. W porfolio Dyrekcji  znajdują się m.in.: Szpital Pediatryczny Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Centrum Urazowe Medycyny Ratunkowej i Katastrof w Krakowie, Centrum Zdrowia Kobiety i Dziecka w Zabrzu. Obecnie realizuje m.in.: nową siedzibę Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie-Prokocimu.   Małgorzata Kowalczyk Ukończyła Filologię Romańską na Uniwersytecie Wars...
DHL
DHL
"Wywiad z Maja Chabińska-Rossakowska - Dyrektor ds. Personalnych - członek zarządu w firmie DHL Express"
Od ponad 17 lat związana z HR. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Kissinger (1997 – 1999) i Tesco Polska (1999-2007). Jako dyrektor personalny ds. operacyjnych odpowiadała m.in. za integrację sieci HIT i Tesco pod względem HR, oraz za wprowadzenie programu Leadership Development. Od 2008 roku  jest dyrektorem ds. personalnych i członkiem zarządu DHL Express. Odpowiada za kształtowanie i realizowanie całościowej polityki personalnej w Polsce. Za działania w tym obszarze firma była wielokrotnie nagradzana, m.in. tytułem Lidera Zarządzania Zasobami Ludzkimi ( 2011), Great Place to Work 2012, Top Employer 2014. Jest coachem ICC, absolwentką studiów EMBA. Współpracuje ze szkołami wyższymi w charakterze wykładowcy – gościa m.in. z Akademią im. Leona Koźmińskiego. Prywatnie mama Jaśka i wielbicielka renesansowej Florencji.   Jak wyglądały początki DHL w Polsce? Dzisiejszy DHL jest globalną marką. W Polsce jesteśmy obecni już ponad 24 lata. Pozycja firmy ukształtowała się głównie dzięki wydarzeniom sprzed 12 lat. W 2003 roku DHL International Poland połączył się z krajowym liderem w usługach kurierskich - firmą Servisco. Rok p...
MAKRO Cash & Carry Polska
MAKRO Cash & Carry Polska
"Wywiad z Katarzyna Kowalik - Koordynator Działu Rekrutacji i Wizerunku Pracodawcy w firmie MAKRO Cash & Carry Polska"
W jaki sposób firma Makro Cash and Carry jest obecna w naszym kraju? W Polsce posiadamy czterdzieści jeden lokalizacji, gdzie zatrudniamy łącznie sześć tysięcy pracowników. Makro to nie tylko hale, ale również sklep internetowy, dostawy bezpośrednie do klientów, szkolenia czy sklepy franczyzowe ODIDO. Ostatnie z wymienionych są dla nas szczególnym powodem do dumy. Pod marką ODIDO działa obecnie około 2000 sklepów całym kraju. W jaki sposób budują Państwo swój Employer Branding? Uczestniczymy w targach pracy, organizujemy dzień otwarty MAKRO Day dla studentów. Jesteśmy współorganizatorem wielu badań rynkowych, ostatnio opublikowaliśmy raport "Polska na talerzu", czyli - co, gdzie i jak jemy w Polsce. Do tego organizujemy Koronę Smakosza w kilku największych miastach w Polsce. Co to takiego? Jest to konkurs na najlepszą restaurację.     Podejrzewam, że jesteście pracodawcą aktywnym na rynku pracy. Rzeczywiście. W ciągu roku przeprowadzamy kilkaset rekrutacji.   Jaki był przełomowy moment w życiu firmy? Nastąpił w chwili przekształcan...
BASF Polska
BASF Polska
"Wywiad z Sylwia Szmidt - HR Manager w firmie BASF Polska"
W ramach swojej  kariery w BASF miała możliwość pracy zarówno w dziale sprzedaży jak i dziale administracji firmy. Przez ostatnie 7 lat pracy związana z Działem Personalnym, w ramach którego odpowiada za współtworzenie i realizację Polityki Personalnej firmy. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Zarządzanie Potencjałem Społecznym Firmy.   Jakie były początki Państwa firmy? Firma BASF jest obecna w Polsce od lat pięćdziesiątych XX wieku. Na początku handel z Polską odbywał się przez jedną z central handlu zagranicznego w Warszawie. Po roku '89 BASF była jedną z pierwszych firm niemieckich, które zdecydowały się na inwestycje w Polsce. W 1992 roku powstała BASF Polska z siedzibą w Warszawie. Obecnie w Polsce zatrudniamy ponad 540 osób.   Co uważa Pani za największy sukces firmy? Zdecydowanie należy tu wymienić otwarcie największego w Europie zakładu produkcji katalizatorów samochodów w Środzie Śląskiej, który został uznany przez Polską Agencję Inwestycji Zagranicznych za inwestycję roku. To samo wyróżnienie przyznano nam w konkursie Polish Chemical Awards. Su...
TNS Polska S.A.
TNS Polska S.A.
"Wywiad z Marlena Huszczak - HR Director, członek zarządu w firmie TNS Polska S.A."
Z branżą badawczą i TNS (wcześniej Pentor) związana od początku swojej kariery zawodowej, początkowo jako badacz rynku specjalizujący się w badaniach jakościowych, następnie jako Marketing Manager i Business Development Director. Od 2008 roku HR Director; od trzech lat również członek zarządu. Absolwentka AWF w Poznaniu, studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Zarządzania Personelem oraz programu Executive MBA Uniwersytetu Warszawskiego i University of Illinois. Uważa, że ma szczęście ponieważ w życiu zawodowym robi to co kocha.   TNS jest firmą rozpoznawalną w całej Polsce. Jaki był kluczowy moment w Państwa rozwoju? Myślę, że połączenie dwóch znanych marek czyli OBOP i Pentora. To były dwie firmy, które przez lata konkurowały ze sobą, więc fuzja była bardzo dużym wyzwaniem. Udało się. Z dwóch zespołów, które miały silną identyfikację z własną marką stworzyliśmy spójną całość i nową, silną markę. Zatrudniamy ponad dwieście osób i stale się rozwijamy. Co stanowi o sile TNS Polska? Specjalizujemy się w badaniach rynku. Nasze mocną stroną jest komplementarność. Staliśmy się silni w większej liczbie ...