Schindler Polska
Schindler Polska
"Wywiad z Monika Majcher - Dyrektor Pionu Personalnego w firmie Schindler Polska"
Magister Wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego o specjalności Zarządzanie Potencjałem Społecznym Organizacji, Absolwent studiów podyplomowych Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada ponad 18-letnie doświadczenie w pracy w Pionach personalnych. Swoją karierę w  Schindler Polska rozpoczęła w 2006 roku, natomiast stanowisko Dyrektora Pionu Personalnego objęła w roku 2009.   Jakie były początki firmy w Polsce? Rozpocznijmy od naszych źródeł: Firma Schindler powstała w 1874 r. w Szwajcarii. W swojej 139 - letniej historii Schindler z lokalnego producenta maszyn przeobraził się w globalnego producenta wind, schodów i chodników. Obecnie koncern posiada fabryki i filie na wszystkich kontynentach oraz zatrudnia ponad 54.000 pracowników. Siedziba firmy mieści się w szwajcarskim Ebikonie. Początek  działalności  Schindlera w Polsce datuje się na rok 1928. Ponownie jako przedstawicielstwo weszliśmy na polski rynek w roku 1995, a od roku 1997 działamy jako Schindler Polska  Sp. z o.o.   Ile w tym momencie mają Państwo oddziałów? Poza Warszawą mamy 5 biur reg...
eSKY.pl S.A.
eSKY.pl S.A.
"Wywiad z Łukasz Neska - Marketing Director w firmie eSKY.pl S.A."
Absolwent kierunku Nauki Polityczne i Dziennikarstwo oraz Zarządzanie na Uniwersytecie Jagiellońskim. Karierę zawodową rozpoczął w 2005 roku. W 2008 roku dołączył do eSKY.pl. Obecnie na stanowisku Dyrektor Marketingu odpowiada za całość działań marketingowych Grupy eSKY.pl. Doprowadził serwis do pozycji lidera na rynkach europejskich; w Brazylii portal eSKY.pl należy do trzech największych firm sprzedających usługi turystyczne online.   Jak to się zaczęło? Jesteśmy polską firmą, która została powołana do życia w 2004. Założyli ją Piotr Stępniewski, Łukasz Habaj (członkowie obecnego Zarządu) oraz Łukasz Kręski (Prezes Rady Nadzorczej). Początkowo działalność ograniczała się do obsługi wyjazdów „Work&Travel”. W czerwcu 2005 roku została uruchomiona strona internetowa eSKY.pl, a kolejne lata przynosiły dalszy rozwój firmy. Od sprzedaży biletów lotniczych regularnych i tanich linii firma sytematycznie poszerzała swoją ofertę o hotele, ubezpieczenia, bilety na samoloty czarterowe, bilety kolejowe, a ostatnio również o wynajem samochodów. Zmieniała się też misja firmy. eSKY.pl nie jest już wyłącznie miejscem, w...
Panasonic
Panasonic
"Wywiad z Aleksandra Pietruszka - Head Of HR Central & Eastern Europe w firmie Panasonic"
Ukończyła Uniwersytet Warszawski i od początku pracy rozwijała swoją karierę w korporacjach. Z polskim oddziałem Panasonic Marketing Europe GmbH jest związana od 2008 roku, gdy dołączyła do zespołu jako HR Specialist Poland & Baltics. Ogromne doświadczenie i wyczucie w takich sferach jak Recruiting czy Employee Relatons, a także bogata wiedza z zakresu Employment Law pomogły jej zajmować kolejne stanowiska. Już w 2012 roku objęła pozycję HR Manager Poland & Baltics. Na skutek reorganizacji struktury Panasonic w Europie, która miała miejsce w 2014 roku Aleksandra Pietruszka kierując, co raz większym zespołem, objęła stanowisko Head of HR Central & Eastern Europe.   Panasonic, wszystkim znana międzynarodowa firma. Proszę powiedzieć, jak osiągnąć taki sukces?  Aby dobrze odpowiedzieć na to pytanie, warto sięgnąć do samych korzeni firmy, która liczy sobie już blisko sto lat. Na kartach historii Panasonic od pierwszych lat jej istnienia zarysowywała się wyraźna potrzeba wspierania rozwoju i dobrobytu społeczeństwa, która znajduje odzwierciedlenie w coraz bardziej innowacyjnych produktach, jak również pozabiznesowych ...
Polimex - Mostostal S.A.
Polimex - Mostostal S.A.
"Wywiad z Anna Socha - Dyr. Biura Personalnego i Systemów Motywacyjnych PxM w firmie Polimex - Mostostal S.A."
Wcześniej pracowała jako dyrektor Biura rozwoju pracowników w Budimex. Była także związana z Multimedia Polska jako dyrektor ds. personalnych i administracji, Telekomunikacją Polska - HR Biznes Partner, Neumann Management Institute - konsultant HR, training manager. Anna Socha jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej, wydziału ekonomiki produkcji oraz studiów podyplomowych Zarządzania Zasobami Ludzkimi na tej samej uczelni. Certyfikowany coach i PM (PMI).   Ostatnio dość głośno było o firmie Polimex-Mostostal, proszę powiedzieć dlaczego? Polimex przez ostatnie dwa lata przechodził restrukturyzację, zarówno finansową jak i organizacyjną. Dziś Polimex-Mostostal to zupełnie inna firma. Jeszcze w 2012 r. zakres realizowanych przez nas projektów był bardzo szeroki, od budownictwa ogólnego, porzez przemysłowe, drogowe, energetyczne i petrochemiczne. Dla przykładu, Polimex jest generalnym wykonawcą Muzeum Historii Żydów Polskich, Muzeum Chopina, Europejskiego Centrum Solidarności czy stadionu warszawskiej Legii. Obecnie Polimex-Mostostal działa jako holding wyspecjalizowany w dwóch rynkach: energetycznym i petroc...
Carlsberg Polska
Carlsberg Polska
"Wywiad z Agnieszka Spyt-Powroźnik - HR Biznes Partner/ HR Business Partner w firmie Carlsberg Polska"
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz studiów podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie – Akademii Coachingu. Od 2005 do 2013 roku brała udział w wielu projektach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi w strukturach międzynarodowych z ramienia Saint-Gobain Glass Polska. W Carlsberg Polska od 2013 odpowiada za wsparcie regionów sprzedażowych z zakresu procesów rekrutacyjnych, wzmacniania przywództwa managerów oraz rozwoju pracowników i systemów wynagrodzeń.     Carlsberga w Polsce można smakować już prawie 20 lat! Co leży u podstaw Państwa sukcesu? Historia Grupy Carlsberg rozpoczyna się jesienią 1847 od browaru zbudowanego na wzgórzu na ówczesnych przedmieściach Kopenhagi. Jego założyciel Jacob Christian Jacobsen nadał mu nazwę Carlsberg, czyli Góra Carla - na cześć swojego syna. Nie jest to zwykły browar, ponieważ wykorzystuje się w nim nową, jak na owe czasy, technologię dolnej fermentacji. W 1868 roku piwo trafia do szkockiego Edynburga. Sukcesywnie kolejne kraje poznają duński specjał. W konsekwencji Carlsberg staje się pierwszym w historii piw...
Agora S.A.
Agora S.A.
"Wywiad z Joanna Bednarek;Anna Krawczyk - Kierownik działu rekrutacji;Specjalista ds. rekrutacji w firmie Agora S.A."
Joanna Bednarek, Kierownik działu rekrutacji - Od ponad 20 lat związana z branżą HR.  W swojej karierze zawodowej odpowiadała za administracje personalną, naliczanie wynagrodzeń  i wspierała menedżerów w pełnym zakresie działań hr-owych, jako biznes partner. Obecnie zajmuje stanowisko kierownika  działu rekrutacji, odpowiada za pozyskanie pracowników do spółek Grupy Agora, prowadzi sesje oceny potencjału i informacji zwrotnej (AC/DC) oraz proponuje po nich działania rozwojowe. Koordynuje i wdraża rozwiązania z zakresu budowania marki pracodawcy oraz tworzy i realizuje programy stażowe i praktyk studenckich. Jej obecne zainteresowania zawodowe skupiają się wokół takich tematów jak rekrutacja z perspektywy pracodawcy i kandydata,  marketing rekrutacyjny, motywowanie i ocena potencjału pracowników.   Anna Krawczyk, Specjalista ds. rekrutacji - Związana z branżą HR od 8 lat. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej. Początkowo zdobywała doświadczenie w międzynarodowych agencjach rekrutacyjnych, by następnie rozwijać się w wewnątrz firmowych działach personalnych. W Agorze specj...