Katowice są jednym z najważniejszych ośrodków gospodarczych w Polsce. Stolica województwa śląskiego może pochwalić się setkami nowych inwestycji w ciągu kilku ostatnich lat. Biznes rozwija się tu prężnie – do Katowic przyjeżdżają przedstawiciele zagranicznych przedsiębiorstw, chcących uruchomić tu swoje oddziały. W efekcie praca w Katowicach czeka na pracowników, a nie na odwrót. W mieście władze stawiają na rozwój turystyki biznesowej.

Plany Urzędu Miasta Katowice

Turystyka biznesowa zdaniem przedstawicieli katowickiego magistratu ma właśnie w stolicy Górnego Śląska, ogromną przyszłość. Dzięki niej możliwe jest przyciąganie do Katowic poważnych inwestorów, którzy tworzą nie tylko w samym mieście, ale i w całym regionie nowe miejsca pracy dla mieszkańców. Dlatego też Katowice chcą promować się podczas aż 27 nadchodzących wydarzeń biznesowych, sportowych i kulturalnych. Wszystkie przyciągają do stolicy Śląska tysiące odwiedzających, wśród których znajdują się również przedsiębiorcy.

Dla Katowic bardzo ważne jest rozwijanie turystyki biznesowej, ponieważ jak pokazuje najnowsza historia miasta, oddziałuje ona pozytywnie na różne sfery życia gospodarczego i społecznego. Pozwala na efektywną promocję miasta w skali kraju i skali międzynarodowej. Nie bez znaczenia jest również to, że ta gałąź turystyki jest dźwignią rozwoju Katowic i nowych miejsc pracy.

Łącznie Samorząd Katowic ma zamiar wydać w 2017 roku kwotę 9 mln zł na działania, które pozwolą wesprzeć rozwój turystyki biznesowej w mieście.

Imprezy wspierane przez miasto

Katowice wspierają wiele wydarzeń biznesowych i branżowych odbywających się w tym mieście. Wśród nich należy wymienić Europejski Kongres Gospodarczy, Międzynarodowe Targi Górnictwa, Przemysłu Energetycznego i Hutniczego, VII Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw, European Start-up Days, Targi Innowacji Gospodarczych i Naukowych Intarg czy też XV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów. Oprócz nich w Katowicach organizowane są wydarzenia z branży medycznej, kulturalnej, sportowej i rozrywkowej.

Formą praktykowaną w Katowicach w ramach wspierania turystyki biznesowej jest przydzielanie bezpłatnych dni w hali widowiskowo-sportowej Spodek oraz w Międzynarodowym Centrum Kongresowym. W ciągu roku samorząd miasta ma do rozdysponowania pakiet 40 takich dni, które może przeznaczyć na organizowane przez siebie lub współorganizowane z innymi partnerami imprezy.

Dane dotyczące realizacji zadań z zakresu turystyki biznesowej w 2016 roku pokazują, że na konferencje i inne wydarzenia biznesowe przyjechało w ubiegłym roku ponad 762,5 tys. osób. To o 180 tys. osób więcej niż w 2015 toku.

Oceń artykuł
5/5 (1)