Osoby poszukujące zatrudnienia już niedługo otrzymają kolejne narzędzie, które ułatwi im ten proces. Facebook szykuję się na podbój branży rekrutacyjnej. Największy portal społecznościowy ma wkrótce umożliwić pracodawcom dodawanie ofert pracy.

Facebook to już nie tylko komunikacja

Już od jakiegoś czasu wiadome było, że Mark Zuckerberg wraz ze swoją ekipą pracują nad nowym rozwiązaniem, które ma pozwolić serwisowi zdobyć dominującą pozycję na rynku networkingowym. Portal dysponuje największą liczbą użytkowników spośród wszystkich serwisów społecznościowych, wynoszącą niemal 1,8 miliarda. Oznacza to, że co czwarty mieszkaniec Ziemi posiada konto na Facebooku! Dla Zuckerberga taka liczba, to również niezagospodarowany kapitał w postaci potencjalnych pracodawców i pracowników, którzy jeśli nie teraz, to w przyszłości na pewno będą brać udział w procesie rekrutacji. Facebook już od kilku lat jest narzędziem służącym nie tylko do komunikacji ze znajomymi, ale również na linii pracodawca – kandydat. Wiele mniejszych przedsiębiorstw od dłuższego czasu wykorzystuje serwis do zamieszczania ogłoszeń o pracę. Podobnie działają zresztą użytkownicy, tworzący grupy dedykowane dla konkretnych miast, w których osoby wymieniają się informacjami dotyczącymi pracy w danym miejscu. Nowa funkcja portalu ma zatem ułatwić oraz przyśpieszyć proces poszukiwania zatrudnienia. Poza możliwością zamieszczania ofert pracy oraz aplikowania na nie, serwis testuje również rozwiązania wizualne. Biznesowe szablony mają być dostosowane do odpowiednich sektorów np. gastronomii, rozrywki, czy polityki.

Sprawdź opinie o pracodawcach

Jak miałoby to wyglądać?

Nowa funkcja ma pojawić się w profilu pracodawcy obok już dostępnych zakładek. Odnośnik „praca” ma sprawić, że aplikowanie na interesujące użytkowników oferty będzie wygodne, szybkie i ograniczy się do jednego kliknięcia w „aplikuj teraz”. Dostosowanie ofert do preferencji zawodowych użytkowników będzie możliwe dzięki specjalnemu algorytmowi. Na podstawie posiadanych umiejętności, znajomości języków i zainteresowań, zaproponuje on stosowne ogłoszenia. Dane dotyczące kwalifikacji zawodowych będą z kolei widoczne w prywatnych profilach osób poszukujących zatrudnienia. Internet już teraz jest największym źródłem ofert pracy, a znaczenie „Sieci” będzie rosło, nie tylko w branży rekrutacyjnej. Mark Zuckerberg zdaje sobie sprawę, że coraz większą rolę zaczynają odgrywać milenialsi, dla których nowinki technologiczne nie stanowią żadnych tajemnic i bardzo szybko asymilują się z nowymi rozwiązaniami. Pokolenie Y, jak również się ich nazywa, właśnie wchodzi na rynek pracy i będzie kształtować nadchodzącą rzeczywistość.

Możliwość zamieszczenia ofert pracy to z jednej strony rozsądny ruch biznesowy, z drugiej zaś wyjście na przeciw potrzebom użytkowników serwisu. Wciąż nie wiadomo jednak, kiedy usługa będzie dostępna.

Autor: GoWork.pl

Oceń artykuł
0/5 (0)