Przychodzi szef do pracownika z ogromną teczką projektów. Kładzie je wszystkie na biurko i omawia każdy po kolei. Pracownik pyta ironicznie: No i jaki mam na to czas? Pewnie wszystko na jutro? Na to szef odpowiada: Nie żartuj. Jakbym chciał to na jutro, to bym przyszedł jutro.

Znacie takie sytuacje z życia codziennego? Nie tylko pracownicy dzielą się na tych, którzy rzetelnie wykonują polecone im obowiązki i na tych, którzy nie radzą sobie z zadaniami. Od trzech lat prof. Sydney Finkelstein z Tuck school of Business typuje swoich kandydatów – najlepszych i najgorszych pracodawców. Podczas analizy profesor bierze pod uwagę największe osiągnięcia firm, przełomowe decyzje i umiejętność zarządzania zespołem. Jego rankingi są cenione na całym świecie i często cytowane w artykułach biznesowych. Sam twierdzi, że żeby odnieść sukces w pracy nie może być w niej miejsca na lenistwo. 

Najlepszy przedsiębiorca

Niekwestionowanym zwycięzcą ostatniego roku został Jeff Bezos – założyciel i prezes Amazonu. Swoją pozycję na liście najlepszych CEO zawdzięcza głównie największej transakcji, jaka miała miejsce do tej pory w tej branży. Wykupienie dziennika The Washington Post nie pozostało bez echa, ponieważ powiązana kwota wyniosła 250 mln dolarów. Jest to jeden z najbardziej popularnych i cenionych tytułów na rynku prasy. Wiemy zatem, że ważną cechą pracodawcy jest przedsiębiorczość, ale nie jest to jedyny aspekt, jaki brał pod uwagę Finkelstein. Niektórzy uważają Bezosa za drugiego Jobsa, ponieważ stworzył niezwykle duże imperium i szanowaną firmę z praktycznie niczego. Wymagało to od niego dużego samozaparcia i długotrwałej pracy. Prezes wiedział również jak motywować swoich pracowników, tak by odnieść wspólny sukces.

Nagły upadek i złe inwestycje

W tym samym rankingu najgorszym pracodawcą został ogłoszony Eike Batista. Stworzył on koncern paliwowy OGX, ponieważ chciał zostać miliarderem na skale światową. Niestety, nie zyskał tego tytułu – źle zainwestował i brazylijskie złoża ropy nie przyniosły mu dochodu. Skutkiem była utrata ponad 99% akcji OGX. Wato zaznaczyć, że przed upadkiem firmy Batista zajmował 7. miejsce w rankingu Forbes dotyczącego najbogatszych ludzi świata.

Wiemy już z kogo powinniśmy brać przykład, jeśli zdecydujemy się na założenie własnej działalności. Będąc szefem firmy warto pamiętać, że taka praca wiąże się z ogromną odpowiedzialnością.

Szef idealny – jakie powinien mieć cechy?

Powyższe informacje dzieli od dnia dzisiejszego aż 11 lat i wiele się w tym zakresie zmieniło – nie zmieniły się jednak pewne pryncypia, w ramach których nadal precyzyjnie określać będziemy cechy, jakimi powinien odznaczać się idealny szef.

W zależności od branży pracownicy mogą wymagać od szefa innych cech charakteru, jednak absolutnym fundamentem we wszystkich przypadkach będzie profesjonalizm i kompetencje, które potwierdzać będzie jego codzienna praca. Nie do przecenienia jest także sprawiedliwość szefa, jego wyrozumiałość, empatia, a także poczucie humoru.

Źródło zdjęcia: https://pl.123rf.com/photo_105860491_zaj%C4%99ty-dyrektor-sprawdzaj%C4%85cy-dokument-online-w-kawiarni.html

Oceń artykuł
0/5 (0)