Według badań w Chinach i w Brazylii ludzie są najbardziej zadowoleni z pracy… jak jednak sytuacja wygląda w Polsce? Czy znamy osobę, która nie narzekałaby na swoją pracę – wynagrodzenie, szefa czy też współpracowników?

W Polsce społeczeństwo z natury jest skłonne do narzekania na pracę, na zdrowie, na znajomych – powodów jest wiele. Najwięcej jednak trosk przysparza nam temat pracy. Czy na pewno? Badania wykazują, że 7 na 10 pracowników jest zadowolonych ze swojej pracy! Większość z nich uważa, że sytuacja w pracy jest stabilna, monotonna, ale również jednocześnie ciekawa. Podobne wyniki otrzymamy, gdy zapytamy o pracę w większych miastach jak np. Warszawa.

Efektywność w pracy – relacja z przełożonym

Nasze samopoczucie w pracy jest bardzo ważny czynnikiem, ponieważ to właśnie dzięki niemu jesteśmy bardziej efektywni, lepiej komunikujemy się z całym zespołem oraz mamy ciekawsze pomysły. Na to czy czujemy się dobrze w pracy ma wiele czynników – jednym z nich jest dobry i zgrany zespół pracowników czy też wyrozumiały szef. Ważne jest to, czy zadania, które przed nami stawia przełożony są realne.

zadowolenie z pracyZ pewnością zbyt duże wyznaczanie celów nie przyczyni się do poprawy relacji z przełożonym. W rezultacie jeśli będziemy przepracowani, spędzimy niejednokrotnie kilka nadgodzin w biurze, a nasze wyniki nie będą satysfakcjonujące – automatycznie obniży się nie tylko nasze samopoczucie ale także radość z wykonywanych obowiązków. Im lepszą opinię mamy o naszym pracodawcy tym lepiej wygląda nasza komunikacja i samopoczucie.

Jak skutecznie poprawić samopoczucie w pracy? Mamy na to kilka sprawdzonych sposobów!

1. Jeśli odczuwamy natłok zadań – podzielmy obowiązki lub projekty na kilka mniejszych etapów. Rozpiszmy rzeczy na ważne i te, które trzeba wykonać w pierwszej kolejności, a najmniej ważne zostawmy na koniec.

2. Zadbajmy o dobre relacje w pracy – czasem warto pomóc komuś bezinteresownie, wypić razem kawę czy po prostu powiedzieć miłe słowo, to nic nie kosztuje, a może wiele zdziałać!

3. Podstawa to dobry sen – niewyspany pracownik to marudny pracownik. Zadbajmy o odpowiednią dla naszego organizmu ilość snu ( średnio wynosi ona 8 godzin).

4. Zadbaj o otoczenie w pracy – ważne dla naszego samopoczucie jest otoczenie, w którym pracujemy. Jeśli na biurku leżą stare dokumenty, niepotrzebne segregatory to tracimy przestrzeń, która wprowadzałaby ład i jednocześnie poczucie spokoju.

Autor wpisu: GoWork.pl

Oceń artykuł
0/5 (0)